کد خبر: 911581
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۷
معاون قالیباف در شهرداری تهران گفت: مدیریت جدید شهری روی مسائل و مشکلات مالی تأکید می‌کند، اما این کم‌کاری‌ها همه ناشی از بی‌برنامگی است و شاهدیم که اصلاح‌طلبان در این دوره برنامه‌ای برای اداره شهر ندارند.
جوان آنلاین: معاون قالیباف در شهرداری تهران گفت: مدیریت جدید شهری روی مسائل و مشکلات مالی تأکید می‌کند، اما این کم‌کاری‌ها همه ناشی از بی‌برنامگی است و شاهدیم که اصلاح‌طلبان در این دوره برنامه‌ای برای اداره شهر ندارند.

قدرت‌الله گودرزی معاون مالی و اداری شهرداری سابق تهران  با اشاره به اینکه بسیاری از اقدامات گذشته همچنان بر روی زمین مانده و تحرک خاصی در پایتخت دیده نمی‌شود، گفت: هنوز کاری در شهرداری و در زمان شهردار سابق و شهرداری جدید رخ نداده است، طبیعتاً آن‌ها هم باید باهم هماهنگ شوند تا برای شهر و مردم کاری انجام دهند. ۹ ماه از پایان مدیریت قالیباف می‌گذرد و هنوز کار خاصی در شهرداری انجام نشده است و این خود نشان می‌دهد که وحدت و هماهنگی وجود ندارد.

وی تصریح کرد: اگر وحدتی بود برای شهر تهران کاری انجام می‌شد. یکی از شاخصه‌های بارز قالیباف حضور مستمر وی بود که از ساعت ۴ صبح تا پاسی از شب را به فعالیت و کار برای شهر اختصاص می‌دادند و نسبت به انجام پروژه‌ها دلسوزی و جسارت داشتند. به تبع وی هم معاونان و همه همکارانی که در زمان مدیریت قالیباف بودند چنین رفتاری داشتند. شورای چهارم هم با وی همراهی داشت و به شخص شهردار تهران اعتقاد داشتند که آقای قالیباف همه زندگی و وقت خود را برای توسعه زیرساخت‌های شهر تهران و عمران و آبادانی آن گذاشته است. من بعید می‌دانم از زمان بلدیه سابق تا به امروز کسی چنین اقداماتی انجام داده باشد و بعد از این هم انجام نخواهد داد.

گودرزی افزود: این مسئله به مدیریت جهادی و مستمری برمی‌گردد که قالیباف داشت و جرأت و جسارت و مسئولیت داشت و خود را خادم مردم می‌دانست. وقتی مدیریت عالی مجموعه پرچمدار باشد و خود در همه صحنه‌ها حضور داشته باشد، معاونان و مدیران و کادر شهرداری هم به تبعیت از آن چنین خواهند بود و باهمدلی کار می‌کنند. کار‌هایی که طی ۱۲ سال مدیریت قالیباف انجام شده بی‌سابقه بوده است و همه مردم از کسانی که از خارج به ایران می‌آمدند و کسانی که از شهر‌های دیگر به تهران می‌‍‌آمدند این تغییرات را حس می‌کردند. رسیدگی به مترو، اتوبان‌ها، پارک‌ها و مراکز فرهنگی و هنری و اجتماعی مذهبی و زیبایی شهر و... از شاخصه‌های بارز وی و مدیریت ۱۲ ساله بود.

معاون شهردار اسبق تهران در ادامه گفت: قالیباف با شورا‌های شهر، نهاد‌ها وارگان‌های حکومتی هماهنگی داشت و همه اموری که در حوزه مدیریتی شهرداری بود در دوره وی به نحو احسن انجام می‌شد. خانواده‌های ضعیف را شناسایی کرده و اطلاعات آن‌ها را دریافت می‌کرد تا به آن‌ها رسیدگی شود. در زمان وی به قشر آسیب‌پذیر و ضعیف بسیار کمک می‌شد، اما طی این ۹ ماه چه خدماتی صورت گرفته است؟ الآن متأسفانه در همه امور هنوز ندیدیم که دوستان کار مفیدی کرده باشند که البته نیاز به همدلی است تا هر چه زودتر این اتفاق بیفتد.

گودرزی اظهار داشت: مدیریت جدید شهری روی مسائل و مشکلات مالی تأکید می‌کند، اما این کم‌کاری‌ها همه ناشی از بی‌برنامگی است و شاهدیم که اصلاح‌طلبان در این دوره برنامه‌ای برای اداره شهر ندارند، زیرا در زمان چهار سال گذشته نیز رکود در ساخت‌وساز وجود داشت، اما پروژه‌های سنگین شهری مانند اتوبان امام علی (ع)، خطوط مترو، تونل‌ها و بزرگراه‌ها همه در آن دوران انجام شده که مشکلات مالی بسیار بیشتر از حال بوده است. این حرف دوستان فرار رو به جلو است کاری انجام ندادند و به دنبال بهانه هستند که بهانه آن را هم مشکلات مالی بیان می‌کنند. در زمان ما هم مشکلات مالی بود، اما اصل این است‌که مدیریت شهری تدبیر کند و زمانی که بی‌برنامگی باشد این اتفاقات رخ می‌دهد. البته شهردار جدید که به تازگی منصوب شده است نمی‌توان درباره او قضاوت کرد، اما طی ۸ ماه گذشته در زمان شهردار سابق همه مسائلی که دوستان به مشکلات مالی مربتط می‌دانستند بنده پاسخ دادم و آن را کذب می‌دانم و از آن‌ها سند خواستم که سندی برای ارائه نداشتند. این مسائل در مجموع همه ناشی از بی‌برنامگی و عدم توان مدیریت در حوزه شهری است.

منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار