کد خبر: 911571
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۴
موفقیت فناوران حوزه گیاهان دارویی؛
فناوران مستقر در مرکز رشد فناوری گیاهان دارویی جهاددانشگاهی اردبیل موفق به ثبت دو اختراع جدید شدند.

به گزارش خبرنگارجوان آنلاین از اردبیل، سرپرست معاونت فناوری مرکز رشد گیاهان دارویی جهاددانشگاهی اردبیل در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر افزود: این اختراع‌ها شامل محلول گیاهی التیام دهنده التهاب ریه و برونش و تسکین دهنده سرفه های حاد و مزمن و پماد گیاهی التیام دهنده التهاب پوستی زخم بستر و کاهنده درد و سوزش است.  

مهران محمدی به صدور گواهینامه اختراع برای این دو محصول از سوی سازمان ثبت اسناد و املاک اشاره و خاطرنشان کرد: این دو اختراع توسط سعید ناصری و سیده سیمین دخیل پور از فناوران شرکت "شفا درمان پاک داروی سبز" مستقر در مرکز رشد فناوری گیاهان دارویی جهاددانشگاهی اردبیل به ثبت رسیده است.

وی اضافه کرد: محصولات ثبت شده، جزو طرح های فناورانه این مرکز  و مورد حمایت جهاددانشگاهی می باشد که پس از اخذ مجوز از مراجع ذیصلاح به عنوان محصول دانش بنیان قابلیت بهره برداری عمومی خواهند داشت.

محمدی با بیان اینکه جهاددانشگاهی با ارائه امکانات لازم، حمایت‌های مناسبی از شرکت های فناور و دانش بنیان جهت رشد علمی و پژوهشی به عمل می آورد تصریح کرد: 15 شرکت فناور با طرح های متعدد در این مرکز مجوز استقرار دریافت کرده اند که بخش عمده ای از آن ها در حال تبدیل شدن به دانش بنیان می باشند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر