کد خبر: 911512
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۵
نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی:
نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه ایمان تنها باور قلبی نیست بلکه در راه ایمان نیاز به تلاش و جهاد هم است، ادامه داد: ایمان تنها باور قلبی نیست و باید در کنار آن تلاش و مجاهدت هم باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم در مراسم روزانه ترتیل‌خوانی قرآن کریم در مصلای اعظم امام خمینی(ره) با اشاره به آیه ۱۰ سوره صف اظهار کرد: در معنای این آیه خداوند فرموده است که منظور از تجارت یعنی به خدا و رسولش ایمان بیاورید و با اموال و جان‌های خودتان در راه خدا جهاد کنید چراکه این برای شما بهتر است، اگر بدانید.

وی با تاکید به اینکه در تجارت با خداوند ما سرمایه را از او گرفتیم و با قیمت گزاف به خودش می‌فروشیم، افزود: برای این کار باید ابتدا در مردم آمادگی ایجاد کنیم که یکی از راه‌های آن طرح سوال است.

نماینده ولی‌فقیه در استان متذکر شد: سود واقعی نجات از قهر الهی است به طوریکه در معاملات و تجارت بهترین سود آن سودی است که انسان از قهر الهی نجات پیدا کند.

وی با بیان اینکه ایمان تنها باور قلبی نیست بلکه در راه ایمان نیاز به تلاش و جهاد هم است، ادامه داد: ایمان تنها باور قلبی نیست و باید در کنار آن تلاش و مجاهدت هم باشد.

امام جمعه تبریز تصریح کرد: حفظ دین برتر از حفظ مال و جان است، از این‌رو انسان باید برای حفظ دین از مال و جان خود بگذرد.

وی با اشاره به اینکه ایمان بر عمل مقدم است و جهاد از هیچ‌کسی و هیچ فردی برداشته نمی‌شود، توضیح داد: گاهی با مال، گاهی با جان و گاهی هم از هر دو باید در راه خدا جهاد کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر