کد خبر: 911495
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۸
سه سارق گوشي‌هاي تلفن همراه كه به صورت نوبتي با موتور قرمزرنگ در شرق تهران اقدام به سرقت مي‌كردند سرانجام بازداشت شدند.

به گزارش خبرنگار ما، اين پرونده چندي قبل و همزمان با طرح شكايت‌هاي مشابه درباره سرقت گوشي‌هاي تلفن همراه در كلانتري‌هاي شرق تهران به جريان افتاد. همه شاكيان به پليس گفته بودند كه هنگام عبور از پياده‌رو يا خيابان در حال حرف زدن با تلفن همراه بوده‌اند كه سرنشين يك موتور NS قرمزرنگ گوشي گرانقيمت آنها را سرقت كرده است. مشخصاتي كه شاكيان درباره سارق موتور‌سوار به پليس داده بودند، اما با هم ديگر تفاوت داشت. بررسي‌ها در اين باره جريان داشت تا اينكه مأموران كلانتري‌131 سليمانيه با بررسي يكي از شكايت‌ها متوجه شدند كه يكي از ساختمان‌هاي محلي كه سرقت نزديك آن اتفاق افتاده به دوربين مداربسته مجهز است، بنابراين مأموران تجسس كلانتري راهي محل سرقت در خيابان پرستار شده و با بررسي دوربين چهره متهم را به دست آوردند. در بررسي تصاوير مشخص شد كه متهم در حالي كه پلاك موتورش را مخدوش كرده است اقدام به سرقت و سرانجام فرار كرده است. مأموران كلانتري با بررسي چهره متهم و در جريان تحقيقات ميداني موفق شدند مخفيگاه وي را در ساختماني در همان نزديكي شناسايي كنند. در بررسي‌هاي بعد معلوم شد كه متهم به همراه دو نفر از دوستانش كه اعضاي باند او هستند در اين محل زندگي مي‌كند. با شناسايي مخفيگاه متهمان مأموران كلانتري وارد ساختمان شدند و در اولين گام موتورNS‌قرمز رنگ را در پاركينگ شناسايي كردند. آنها هنوز قدم به آپارتمان سارقان نگذاشته بودند كه متوجه شدند آنها از حضور پليس با خبر شده و از راه پشت‌بام پا به فرار گذاشته‌اند بنابراين عمليات تعقيب و گريز خيلي زود به جريان افتاد و مأموران كلانتري موفق شدند سارقان را بازداشت كنند. سه سارق وقتي به پاركينگ منتقل شدند مدعي شدند كه موتور متعلق به آنها نيست و اصلاً مرتكب سرقت هم نشده‌اند. همزمان يكي از سارقان دسته كليدي را از جيبش خارج و دور از چشم مأموران آن را به گوشه‌اي پرتاب كرد. مأموران كلانتري هم با بررسي دسته كليد متوجه شدند كه يكي از كليدها سوئيچ موتورسيكلت قرمزرنگ است.
با انتقال متهمان به كلانتري آنها همچنان ارتكاب سرقت را انكار كردند، اما وقتي چهره سردسته باند از دوربين‌هاي مداربسته مقابل آنها قرار گرفت چاره‌اي جز اعتراف نداشتند. سردسته باند گفت: ما هر سه به مصرف مواد اعتياد داريم و مدتي قبل اين باند را براي سرقت گوشي‌هاي گرانقيمت راه اندازي كردم. براي اينكه به دست پليس گرفتار نشويم هر كدام به نوبت با موتور قرمز رنگ راهي سرقت مي‌شديم و با فروش گوشي‌ها پول مواد را تأمين مي‌كرديم.
سرهنگ محمود مالمير، رئيس كلانتري‌121 سليمانيه گفت: متهمان در بازجویی به 001فقره سرقت اعتراف کردند. وی ادامه داد: با كامل شدن تحقيقات اوليه پرونده براي شناسايي جرائم بيشتر متهمان به پايگاه ششم پليس آگاهي تهران ارجاع شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار