کد خبر: 911494
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۵
مرد ميانسالي كه كارمند خدماتي بيمارستاني در غرب تهران بود در خانه‌اش با ضربات متعدد چاقو به قتل رسيد. تحقيقات براي شناسايي و بازداشت عامل يا عاملان حادثه در جريان است.

به گزارش خبرنگار ما، ساعت 10 دقيقه بامداد ديروز يك‌شنبه بيستم‌خردادماه مأموران كلانتري‌140 باغ فيض قتل مرد ميانسالي را به بازپرس ويژه قتل دادسراي امور جنايي تهران اطلاع دادند. مأمور كلانتري اعلام كرد: مرد ميانسالي در داخل پذيرايي خانه‌اش كه طبقه دوم آپارتمان مسكوني هشت‌واحدي است با ضربات چاقوي فرد يا افراد ناشناسي به قتل رسيده است. با اعلام اين خبر بازپرس دادسراي امور جنايي همراه تيمي از كارآگاهان اداره دهم پليس آگاهي راهي محل حادثه در خيابان هجرت حوالي پيامبر مركزي در غرب تهران شد. تيم جنايي در داخل اتاق نشيمن با جسد خونين مرد 47‌ساله‌اي به نام محمود روبه‌رو شدند كه با ضربات متعدد چاقو به قتل رسيده بود.
نخستين بررسي‌ها حكايت از اين داشت مقتول هنگام حادثه از سوي فرد يا افرادي غافلگير شده و پس از زخمي شدن تلاش كرده خودش را به در ورودي آپارتمان برساند و از همسايه‌ها درخواست كمك كند. پزشكي قانوني در معاينات اوليه اعلام كرد محمود با هفت‌ضربه چاقو كه سه‌ضربه به كمر و چهار ضربه ديگر به سينه و شكم اصابت كرده بين 6 تا 10‌ساعت قبل به قتل رسيده است. همچنين مأموران در بررسي محل حادثه با بهم‌ريختگي وسايل خانه مقتول روبه‌رو شدند كه نشان مي‌داد قاتل يا قاتلان پس از قتل در جست‌وجوي شي يا اشيايي داخل خانه بوده‌اند.
تيم جنايي در تحقيقات ميداني دريافتند مقتول از كاركنان خدماتي بيمارستاني در غرب تهران بود كه به صورت مجردي در خانه‌اش زندگي مي‌كرده‌است.
مردي كه قتل مرد تنها را به مأموران خبر داده بود در تحقيقات گفت: محمود از بستگان نزديك من است. او مدتي قبل اين آپارتمان را اجاره كرد و تنهايي زندگي مي‌كرد. خانواده او در شهرستان زندگي مي‌كنند و او هر چند وقت يكبار به شهرستان رفت و آمد دارد. محمود روز پنج‌شنبه در محل كارش حاضر مي‌شود و تا پايان وقت اداري كار مي‌كند و بعد به خانه‌اش بر مي‌گردد، اما روز شنبه به محل كارش مراجعه نمي‌كند. سرپرست خدمات بيمارستان تا عصر منتظر محمود بوده اما وقتي خبري از او نمي‌شود با تلفن همراه و تلفن خانه او تماس مي‌گيرد، اما هيچ كسي تلفن‌ها را جواب نمي‌دهد به همين دليل سرپرست خدمات بيمارستان نگران مي‌شود و موضوع را به خانواده وي در شهرستان خبر مي‌دهد. در چنين شرايطي خانواده محمود با من تماس گرفتند و خواستند به محل زندگي محمود بروم و از او خبري بيابم. وي در پايان گفت: ساعتي قبل به در خانه او آمدم، اما هر چقدر زنگ خانه‌اش را نواختم كسي در را باز نكرد تا اينكه نگراني‌ام بيشتر شد و با كمك همسايه كليد‌سازي را آورديم و قفل در خانه‌اش را باز كرديم. وقتي وارد خانه شديم با صحنه هولناكي روبه‌رو شديم و بلافاصله موضوع را به مأموران پليس خبر داديم.
همسايه‌هاي مقتول هم در تحقيقات پليسي اعلام كردند كه قبل و بعد از حادثه متوجه مورد مشكوكي نشده‌اند و صداي درگيري نيز به گوش آنها نرسيده است.
در ادامه جسد مقتول براي انجام آزمايش‌هاي لازم به دستور بازپرس جنايي به پزشكي قانوني فرستاده شد. مأموران در تلاشند تا عامل ياعاملان قتل مرد خدماتي را شناسايي و زوايايي پنهان اين حادثه را بر ملا كنند.

درخواست ديه از بيت المال براي قتل مرد ميانسال

پرونده مردي كه به دست همسر بیمارش سال گذشته به قتل رسيده بود براي پرداخت ديه از بيت‌المال به دادگاه كيفري يك استان فرستاده شد.
به گزارش خبرنگار ما، ساعت 12:45 روز پنج‌شنبه 7ارديبهشت‌‌سال گذشته مأموران كلانتري 128 تهران‌نو از قتل مرد 45‌ساله‌اي در حوالي خيابان ششم نيروي هوايي با خبر و راهي محل شدند. بررسي‌ها نشان داد لحظاتي قبل زن ميانسالي در حال انتقال جسد مثله شده پتو پيچي به داخل تاكسي بوده كه رهگذران متوجه چكه‌هاي خون مي‌شوند و زن ميانسال را پس از تعقيب و گريز كوتاه دستگير مي‌كنند كه مشخص مي‌شود وي شوهرش را به قتل رسانده و در حال انتقال جسد مثله شده او بوده كه لكه‌هاي خون راز اين جنايت را بر ملا مي‌كند. متهم پس از دستگيري و انتقال به اداره پليس به قتل شوهرش اعتراف كرد و مدعي شد به خاطر كينه قديمي دست به اين حادثه زده است.
وي گفت: 17‌سال قبل با شوهرم ازدواج كردم و الان هم يك دختر 25‌ساله داريم. زندگي خوبي داشتيم تا اينكه با شوهرم اختلاف پيدا كردم و يك‌سال قبل از هم جدا شديم. من از او كينه به دل داشتم تا اينكه روز حادثه او را به خانه‌ام دعوت كردم و با شربت مسموم او را بي‌هوش كردم و با قند شكن او را به قتل رساندم.
در حالي كه تنها دختر مقتول براي مادرش درخواست قصاص كرده بود، بازپرس پرونده متهم را براي مشخص شدن سلامت روحي و رواني‌اش به پزشكي قانوني معرفي كرد. تيم پزشكي قانوني پس از معاينات لازم اعلام كردند متهم هنگام حادثه جنون داشته است. با اعلام اين نظريه دختر مقتول اعتراض كرد و بدين ترتيب متهم ابتدا در كميسيون سه‌نفره و در ادامه در كميسيون پنج‌نفره مورد معاينه قرار گرفت و اين كميسيون‌ها هم جنون متهم را اعلام كردند. در چنين شرايطي اولياي‌دم درخواست ديه كرد و متهم براي مداوا به دستور قاضي رضواني، بازپرس شعبه هشتم دادسراي امور جنايي تهران در بيمارستان رواني بستري شد و پرونده وي براي پرداخت ديه از بيت المال به دادگاه كيفري يك استان تهران فرستاده شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار