کد خبر: 911300
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۰

خبرگزاری فارس: درخشان: در صحنه رخ داده، نبودم اما ما باید خویشتندار باشیم/ آندره آچار فرانسه جودوی ما است

 
رئیس فدراسیون جودو در واکنش به صحبت‌های نماینده تیم ملی جودوی بانوان گفت: من در صحنه‌ای که رخ داده نبودم و در مورد این موضوع قضاوت نمی‌کنم، اما بنده و سیاحی و دیگر مسئولان باید در چنین مواقعی خویشتندار باشیم.

محمد درخشان در گفت‌وگو با فارس، در پاسخ به این سؤال که جودوی ایران میزبان مسابقات جام باشگاه‌های آسیا شده است و این رقابت‌ها چه زمانی و در کدام شهر برگزار خواهد شد، گفت: زمان برگزاری مسابقات را کشور میزبان باید پیشنهاد دهد به خاطر شرایط اقلیمی و آب و هوایی ما پاییز ۹۷ را پیشنهاد داده‌ایم. البته تاریخ برگزاری هنوز قطعی نشده است ما به دنبال فراهم کردن شرایط اسپانسرها و حامیان مالی هستیم و بعد از آن زمان را اعلام خواهیم کرد. به احتمال فراوان این مسابقات در تهران برگزار نمی‌شود و با توجه به امکاناتی که در شهرهای دیگر داریم این مسابقات در یکی از شهرستان‌ها برگزار خواهد شد. یک گروه در حال کار کردن روی این موضوع هستند و احتمالاً این مسابقات در تهران برگزار نخواهد شد.

رئیس فدراسیون جودو در پاسخ به این سؤال که دو مربی که از کشور کره شمالی به ایران آمده‌اند و در گذشته نیز با جودوی کشورمان کار می‌کردند، قرار است آیا فقط در رده نوجوانان و جوانان فعالیت کنند یا خیر، گفت: چیل یک دوره در ایران حضور داشت و با نوجوانان کار می‌کرد در حال حاضر نیز او با جودوکاران جوان ما کار می‌کند. چول هم با جوانان کار می‌کند در واقع این دو نفر به جودوکاران بزرگسال نیز کمک می‌کنند تا در بازی‌های آسیایی جاکارتا تیم ما بتواند نتیجه بگیرید در بعضی از اوزان بزرگسالان این نفرات به صورت تخصصی کار می‌کند اما مأموریت اصلی آنها در رده جوانان و جوانان است.

درخشان در پاسخ به این سؤال که آندره مربی بزرگسالان آیا همچنان در تیم ملی بزرگسالان ادامه همکاری خواهد داد یا خیر، گفت:‌ آندره آدم با تجربه‌ای است ما او را گذاشته‌ایم کنار دست منصوری و در حقیقت نقش یک مشاور و نقش فردی را که در امور فنی توانمند است را ایفا می‌کند. فرق او با مربیان دیگر این است که او به صورت اختصاصی با جودوکاران ما کار می‌کند  به هر حال آندره در رویدادهای بزرگ حضور داشته و جودو را می‌شناسد بچه‌های ما را هم می‌شناسد او در سطح جهانی و المپیک شاگرد پرورش داده است در واقع آچار فرانسه جودوی ما است. ما در ۸۱ و مثبت ۱۰۰ شاهدیم که او با بچه‌ها اختصاصی کار می‌کند و تخصص او در خاک کردن است و در این بخش تخصصی کار می‌کند. او با ملیا سرمربی تیم ملی بانوان رابطه خوبی دارد و حتی برنامه‌های او را نیز کنترل می‌کند و با هم در مسائل فنی تبادل‌نظر می‌کنند.

وی در پاسخ به این سؤال که قرار بود سالن شهید افراسیابی به فدراسیون بسکتبال تعلق بگیرد و یک سالنی هم به جودو تعلق بگیرد اما گویا هنوز این اتفاق رخ نداده است آیا وزارت ورزش و جوانان سالنی به فدراسیون جودو داده است یا خیر، گفت: همانطور که در صحبت‌ها مطرح شده بود قرار بود یک جایی را به ما بدهند. افراسیابی با شرایط فعلی مناسب جودو نیست و حتی می‌شود از این سالن استفاده‌های دیگری کرد. ما از کف سالن افراسیابی استفاده می‌کنیم با اینکه از صندلی‌های این مجموعه نیز برای جذب تماشاچی می‌توان استفاده کرد. قرار بود به ورزشگاه کشوری برویم. کریمی مدیرعامل شرکت توسعه با من تماس گرفت و اعلام کرد یک سالنی را در آزادی به ما معرفی خواهند کرد هرچند که من نمی‌‌دانم کدام سالن است. در هر صورت وزارت ورزش و شرکت توسعه و تجهیزات تلاش می‌کنند یک سالنی را برای ما پیدا کنند تا ما جابه‌جا شویم. فعلاً تا زمانی که سالنی برای ما پیدا نشده ما در شهید افراسیابی حضور خواهیم داشت.  حتی پشت سالن شهید افراسیابی هم یک زمین ۴۰۰ متری را شرکت توسعه مصوب کرده و با هزینه همین شرکت به ما قول دادند برای جودو یک سالن بدنسازی و نهارخوری درست کنند.

درخشان در پاسخ به این سؤال که خیلی از کارشناسان معتقدند تیم ملی بزرگسالان با محمد منصوری ناکامی‌های زیادی را رقم زده اما او همچنان سرمربی تیم ملی است آیا تصمیمی برای تغییرات در کادر فنی بزرگسالان دارید یا خیر، گفت: عقیده من این است که ما یک توانمندی‌هایی داریم که باید بیاوریم و در میدان از آن استفاده کنیم. ما در بخش استعدادیابی از آخوندزاده، یوسف‌زاده، قاسمی‌نژاد و... استفاده می‌کنیم. دلیل این کار این است که افرادی که توانمند هستند باید به جودو کمک کنند هرچند تعداد آنها زیاد نیست. اما کسانی که شرایط مدیریت و اخلاقی و فنی را داشته باشند محدود هستند و ما براساس الگوهایی که در کشورهای دیگر است پیش می‌رویم و از آنهایی که همه این شرایط را داشته باشند استفاده می‌کنیم. به عنوان مثال کارلوس کی‌روش که نمی‌تواند تمام کارهای مدیریتی، بهره‌مندی، بدنسازی و... را با هم جمع‌بندی کند. او باید با یک تیمی کار کند که بتواند همه این نفرات را مدیریت کند. در حال حاضر نمی‌گویم منصوری بهترین مربی است و همه کارهای او مورد تأیید است خیر، بنده می‌گویم در حال حاضر او مربی بدنساز، پزشک و... را کنار همدیگر قرار داده و مدیریت کرده است. با تمام کم و کاستی‌ها بهترین نفر برای هدایت تیم ملی منصوری است. زکریا مرادی، محسن زکریا، ایوب رستمی، کاظمی و... و تعدادی دیگر را داریم اگر شرایط مهیا شود و فردی بهتر از منصوری داشته باشیم ما از آن استفاده خواهیم کرد. ما هیچ تعصبی روی فرد نداریم و تعصب ما روی جودو است.

وی در پاسخ به این سؤال که ماجرای برخورد دبیر فدراسیون با فاطمه رشیدی چه بود، گفت: او با حضور در فدراسیون یک نامه چند خطی برای من نوشته بود. بنده اعلام کرده بودم نامه را مفصل بنویسد و به خانم محمدیان و ملیا سرمربی بانوان این موضوع در میان گذاشته شود و در مورد این مسئله ما حرف بزنیم. تصمیم داشتم با او صحبت کنم اما شرایط طوری پیش رفت که موضوع به این شکل درآمد. او چند روز قبل که از اردو رفته بود با سیاحی دبیر فدراسیون صحبت کرده بود و دبیر فدراسیون نیز او را مجاب کرده بود اما رشیدی در فضای مجازی مطالبی را نوشته بود که خارج از روال بود. قرار نیست هر ورزشکاری احساس کرد حقی از او خورده شده دست به کارهایی بزند که دست و بال همه بسته شود. اگر او صبر می‌کرد من حتماً او را می‌دیدم و درباره این موضوع با او صحبت می‌کردم. ما در سه ماهه گذشته هفت تا هشت نفر از دختران‌مان را داشتیم که درباره این موضوع با آنها صحبت کردیم و مشکل حل شد به عنوان مثال یکی از نمایندگان کوراش با مربی خود درگیر شد آمد و عذرخواهی و مشکل هم حل شد. چون بحث آموزش است و نه بحث تنبیه ما همه چیز را حل و فصل کردیم و حالا قرار است او در بازی‌های آسیایی نماینده کوراش باشد.

رئیس فدراسیون جودو در پاسخ به این سؤال که آیا بهتر نبود دبیرفدراسیون خویشتنداری کند و با رشیدی برخورد نکند، گفت: بنده با حرف شما موافق هستم به جای اینکه مشکل خانواده در داخل خانواده حل شود کار به جاهای دیگر کشیده شد. به هر حال اگر چنین مشکلی برای کسی پیش بیاید باید با سعه صدر این موضوع را حل کنیم. حقیقت ماجرا این است من در صحنه اتفاق حاضر نبودم و در مورد این موضوع نمی‌توانم قضاوت کنم اینکه چه حرکتی کرده و چه اتفاقی افتاده است. به هر حال مسائلی است که می‌شود در مورد آن صحبت کرد. هرکاری را بهتر می‌توان انجام داد. من فکر می‌کنم باید همه ما در چنین مواقعی خویشتندار باشیم اما وقتی یک ورزشکار به مربی، نایب رئیس و... توهین می‌کند کار مشکل‌دار می‌شود. بنده، سیاحی و دیگر مسئولان فدراسیون مسئول هستیم و در چنین مواقعی باید خویشتندار باشیم. این جودوکاران هم مثل فرزندان ما هستند اگر مشکلی پیش می‌آید راه و روش دارد و برای حل این مشکل باید در درون خانواده مشکلات حل و فصل شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار