کد خبر: 911039
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۱
رییس اداره تعاون، کارورفاه اجتماعی خلخال:
رییس اداره تعاون، کارورفاه اجتماعی خلخال گفت: با اجرای سیاست‌های دولت در ارایه تسهیلات سرمایه‌گذاری و فراهم‌سازی فرصت‌های شغلی، نرخ بیکاری در این شهرستان به 12 درصد کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، علیرضا خلیلی در جلسه کمسیون کارگری خلخال اظهار کرد: در سال گذشته 182 طرح از محل تسهیلات اشتغال فراگیر و 29 طرح از محل اعتبارات تسهیلاتی اشتغال پایدار روستایی جهت دریافت 420 میلیارد ریال تسهیلات یارانه دار به بانک های عامل معرفی شده اند.

وی افزود: با اجرای تعدادی از این طرح ها در بخش های مختلف کشاورزی، صنعت ومعدن، خدمات وگردشگری زمینه اشتغال بخشی از بیکاران شهرستان فراهم شده و با اجرایی شدن باقیمانده طرح ها نرخ بیکاری از 12 درصد فعلی نیز کاهش خواهد یافت.

رییس اداره تعاون، کارورفاه اجتماعی خلخال با بیان اینکه در حال حاضر 95 واحد تولیدی کارگاهی با اشتغال یک هزارو 400 نفر در خلخال فعالیت دارند، گفت: در سال گذشته از 350 پرونده شکایت دریافتی مربوط به اختلاف کارگران با کارفرماها 50 درصد بصورت تفاهم وایجاد صلح وسازش حل وفصل و 50 درصد نیز با صدور رای مقتضی مطالبات به حق کارگران مختومه شد.

دراین جلسه احمد قنبری معاون سیاسی وامنیتی فرماندار خلخال نیز با بیان اینکه صنایع فرش دستبافت وپوشاک بطور قابل محسوسی مشکل اشتغال این منطقه را برطرف کرده است، از اجرای سه طرح بزرگ اشتغال زا در حوزه صنعت فرش در این شهرستان خبرداد.

وی گفت: در حال حاضر 50 درصد از اهداف طرح بزرگ چابک بافی فرش از سوی شرکت فرش رسام عرب زاده با اشتغال 500 نفر از یک هزار نفر بافنده فرش در نظر گرفته شده فراهم شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر