کد خبر: 911018
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۲
راهپیمایی روز جهانی قدس، آخرین جمعه ماه مبارک رمضان از ساعت 10 و 30 دقیقه همزمان در تهران و شهرهای سراسر کشور آغاز شد.

جوان آنلاین:‌ راهپیمایی روز جهانی قدس، آخرین جمعه ماه مبارک رمضان از ساعت 10 و 30 دقیقه همزمان در تهران و شهرهای سراسر کشور آغاز شد. مردم روزه‌دار کشورمان با حضور میلیونی خود در سی‌ونهمین سال پی‌درپی، حمایت خود از آرمان فلسطین را اعلام کردند. همزمان با ایران صدها میلیون از شهروندان کشورهای مختلف در کشورهایشان  در راهپیمایی روز قدس شرکت کردند.
مردم روزه‌دار ایران روز گذشته در لبیک به مقتدای خود حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به میدان آمدند تا  مشت محکمی باشند بر دهان آمریکا و رژیم صهیونیستی. همچنان که رهبرانقلاب فرموده بودند «حضور مردم در صحنه بسیار مهم است. دنیا حضور مردم را در روز قدس خواهد دید. به توفیق الهی، این روز قدس باوجوداینکه مردم روزه هستند و هوا گرم است -با دهان روزه مثل همه روزهای قدس دیگر- از روزهای قدس سال‌های گذشته، قوی‌تر و پُرشورتر برگزار خواهد شد.»
ترک و کرد و لر و ترکمن و بلوچ ندارد، حضور ملت مثل همیشه یکپارچه بود، از شمال و جنوب گرفته تا شرق و غرب، از خزر تا خلیج‌فارس، از هامون تا ارومیه، از زاگرس و البرز تا کویر ایران؛ همه جا حضور و صحنه حمایت از فلسطین بود.
روزه‌داران در ۴۰ نقطه استان تهران در گرمای۳۷درجه، در کنار هم روبه‌روی ظالمان ایستادند و وحدت و همبستگی خود را برای دفاع از قدس شریف نشان دادند.
خبرها از دور و نزدیک، از روستا و شهر، از پایتخت و مراکز استان‌ها روایت ادای «تکلیف» بود، نه گرمای هوا مردم  را از آمدن دلسرد کرد و نه شرجی اهواز و بندرعباس از جاری حضورشان کاست. شیعه و سنی نداشت این را مردمان خراسان جنوبی و گلستان فریاد زدند که همچنان در میدان دفاع از مظلومان هستند.
به گزارش «مهر»، راهپیمایی روز قدس در شهرستان آبادان از مناطق گرمسیری به‌دلیل گرمای هوا، زودتر از سایر نقاط آغاز شد. باوجوداینکه این روزها، شهرهای مختلف خوزستان گرمای شدیدی را تجربه می‌کنند ولی مردم روزه‌دار شهرهای سراسر خوزستان با حرارت خاصی در راهپیمایی شرکت کردند و در شرایطی بسیار سخت و با زبان روزه آزادی قدس شریف و نصرت اسلام را فریاد زدند و گرمای هوا را شرمنده شورونشاط انقلابی و اسلامی خود کردند.
مردم روزه‌دار شهرستان‌های مهران و دهلران در گرمای ۴۷ درجه و در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان ضمن اعلام حمایت از ملت مظلوم فلسطین با فریاد مرگ بر اسرائیل انزجار خود را از صهیونیست‌های غاصب اعلام کردند.
در استان کرمانشاه راهپیمایان از میدان آیت‌الله کاشانی به سمت مسجد جامع حرکت کردند و با شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل نفرت و انزجار خود را از استکبار جهانی و رژیم کودک‌کُش صهیونیستی اعلام کردند. حضور عشایر، بازاریان، کسبه، روحانیون، نظامیان، اهل تسنن و اهل تشیع در کنار هم اتحاد و انسجام باشکوهی را به راهپیمایی دیروز کرمانشاهیان بخشیدهبود. همچنین در شهرهای زلزله‌زده استان کرمانشاه مردم به میدان آمدند تا حمایت خود را از کودکان و زنان بی‌پناه فلسطینی اعلام کنند.
نصف جهان هم مانند ۴۰ سال گذشته بر سر عهدی که برای دفاع از آزادی و مظلوم در جهان، بسته است، ایستاد و با شعار «القدس لنا» آرمان فلسطین عزیز را فریاد زد. مردم کرمان با حضور گسترده در راهپیمایی روز قدس حماسه‌ای فراموش نشدنی در حمایت از مردم مظلوم فلسطین خلق کردند.
مردم سومین حرم اهل‌بیت؟ع؟ نیز صبح روز گذشته خود را به مسیرهای مشخص‌شده راهپیمایی در شیراز رساندند تا پیر و جوان، زن و مرد در کنار هم فریاد مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا سر دهند.
مردمان مرزدار سیستان و بلوچستان در روز قدس امسال نیز بار دیگر به همه دنیا معنی وحدت اسلامی را نشان دادند و گفتند که اگر مسلمانان با یکدیگر متحد شوند هیچ قدرتی جلودار آ‌نها نیست. با وجود آنکه هوای تبریز به شدت گرم و به بیش از ۳۰ درجه رسیده بود شاهد حضور پیر و جوان، زن و مرد در راهپیمایی روز قدس در حمایت از مردم مظلوم فلسطین بود
روز قدس، آخرین جمعه ماه مبارک رمضان، در شرایطی در استان یزد با شکوه هرچه تمام‌تر برگزار شد که مردم روزه‌دار یزد در دمای بالای ۴۵ درجه در خیابان‌ها حاضر شدند.  روز گذشته جای‌جای استان کردستان هم‌زمان با دیگر نقاط کشور و حتی کشورهای دیگر در جهان نیز مملو از جمعیت روزه‌دار بود که آمده بودند تا بار دیگر از ملت مظلوم فلسطین دفاع کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار