کد خبر: 910998
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۷
عضو فراکسیون فرهنگیان مجلس:
عضو فراکسیون فرهنگیان مجلس با بیان اینکه باید در نوع رفتار سازمان برنامه و بودجه نسبت به نحوه پرداخت حق و حقوق معلمان حق‌التدریس بازنگری شود، از پیگیری فراکسیون متبوعش در این خصوص خبر داد.

محمدحسین فرهنگی با اشاره به عدم پرداخت حق و حقوق معلمان حق‌التدریسی، اظهار داشت: اگرچه پرداخت این حقوق اجتناب‌ناپذیر است اما تأخیر چندین ماهه در پرداخت حداقل حقوق حق التدریسان توجیه نداشته و قابل پذیرش نیست، از این رو مسوولان آموزش و پرورش و سازمان برنامه و بودجه باید هرچه سریع‌تر به این خطای علنی خود پایان داده و معوقات فرهنگیان را پرداخت کنند.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید در نوع رفتار سازمان برنامه و بودجه نسبت به نحوه پرداخت حق و حقوق معلمان حق‌التدریس بازنگری شود، ادامه داد: حقوق معلمان حق‌التدریس حدود یک سوم معلمان رسمی است و این میزان محدود حقوق نیز  پس از ماه‌ها چشم انتظاری واریز می‌شود.

وی با بیان اینکه معلمان حق‌التدریس علاوه بر دریافتی کمتر هیچ کدام از مزایای یک معلم عادی را ندارند و علاوه بر آن، معضلات و مشکلات بیشتری را هم تحمل می‌کنند، افزود: دولت و آموزش و پرورش باید فکری برای ایجاد مزایا برای معلمان به ویژه معلمان حق‌التدریسی کنند تا همچون کارمندان ارگان‌های دیگر مزایایی مانند عیدی اعیاد مختلف، سبد کالای ماه رمضان، هزینه کمک تحصیل برای خود و فرزندان‌شان و... به فیش حقوقی آن‎ها نیز اضافه شود.

عضو فراکسیون فرهنگیان مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه آموزش و پرورش جمعیت زیادی دارد اما نمی‌توان گفت آن‌‎ها زیادی هستند، اظهارکرد: بسیاری از معلمان چند شغله بوده و دیگر انگیزه حضور در سر کلاس درس را ندارند و این آسیب بزرگی است که با وجود گسترش همچنان کسی به فکر آن نیست.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی همچنین از اقدامات و پیگیری‌های فراکسیون فرهنگیان برای پرداخت معوقات فرهنگیان خبر داد و گفت: این موضوع اولویت نخست فراکسیون فرهنگیان است که به هیچ عنوان آن را پشت گوش نخواهد انداخت.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر