کد خبر: 910997
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۸
امام جمعه تبریز:
امام جمعه تبریز گفت: برخی دول عربی با سودای رهبری جهان اسلام، به پشتیبانی از صهیونیست‌ها روی آورده که کارشان یک خیانت علنی است به طوریکه آل‌سعود در طول این چند دهه همیشه در خدمت غرب بوده و امروز وقیحانه با صهیونیست‌ها متحد شده و با آنها همکاری می‌کند و این اقدام ننگین نشانه‌ آغاز اضمحلال آن است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم  در خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز جمعه در مصلای اعظم امام خمینی(ره) با اشاره به اینکه زمان آزمون دولت‌های اروپایی فراررسیده است، اظهار کرد: بعد از خروج یکجانبه آمریکا از برجام، دولت‌های اروپایی ادعای ماندن در برجام را داشتند و ایران نیز در یک مدت کوتاه با شرایط مطرح شده از جانب رهبری فرصت به آنها داد.

وی ادامه داد: با وجود مواضع روشن رهبری، زمزمه‌هایی از جانب اروپا مطرح شده که نشان می‌دهد اروپا در صدد حفظ تحریم و برجام با هم است که رهبر معطم انقلاب به صورت قاطع فرمودند" این خوابی است که هرگز محقق نخواهد شد".

امام جمعه تبریز با اشاره به دستور شجاعانه از سوی رهبر معظم انقلاب در رابطه با از سرگیری فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای تا رسیدن به ۱۹۰ هزار "سو" فعلاً در چارچوب برجام، تصریح کرد: اگر کشور اروپایی نتواند راه‌حلی پیدا کند، ایران خود را متعهد به حفظ برجام نخواهد دانست.

وی روز قدس و حضور تماشایی مردم تبریز و آذربایجان در این روز را مورد اشاره قرار داد و بیان داشت: امروز مردم تبریز غیرت دینی خود را به نمایش گذاشته و به ندای رهبری لبیک گفته و وصیت امام راحل را عملی کردند، امیدوارم هر چه زودتر قدس به صورت کامل آزاد شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان ادامه داد: از ۷۰ سال گذشته با جهل رژیم صهیونیستی قلب فلسطین به درد آمده و آنها در این مدت تحت ظلم و ستم صهیونیست‌ها قرار گرفته‌اند و متاسفانه در این مدت نه تنها کشورهای عربی حمایت نکردند بلکه حتی کشورهای غربی حامی حقوق بشر نیز پشتیبانی نظامی و سیاسی از صهیونیست‌ها داشتند.

وی با بیان اینکه  آمریکا سالانه بیش از 3 میلیارد دلار کمک بلاعوض به صهیونیست‌ها می‌کند، ادامه داد: آمریکا پیشرفته‌ترین تجهیزات و تسلیحات در اختیار اسرائیل قرار می‌دهد، از این‌رو منطقه و جهان اسلام دوران حساس خود را می‌گذارند.

آل‌هاشم خاطرنشان کرد: برخی از کشورهای عربی که سودای رهبری جهان اسلام را دارند به پشتیبانی از صهیونیست‌ها روی آورده که کارشان یک خیانت علنی است به طوریکه آل‌سعود در طول این چند دهه همیشه در خدمت غرب بوده و امرور وقیحانه با صهیونیست‌ها متحد شده و با آنها همکاری می‌کند و این اقدام ننگین نشانه‌ بزرگی از آغاز اضمحلال آل‌سعود است.

وی تاکید کرد: به فضل الهی، رهبری حکیمانه و وحدت مردم شاهد گسترش آگاهی مردم دنیا نسبت به ماهیت حقیر صهیونیست‌ها هستیم و قطعاً این روند و اوضاع آغازی برای اضمحلال صهیونیست‌هاست.

 روز قدس احیای آزادی آرمان‌های قدس عزیز است

خطیب نماز جمعه تبریز با تاکید به اینکه روز قدس احیای آزادی آرمان‌های قدس عزیز است، توضیح داد: این روز را می‌توان روز پیروزی انقلاب اسلامی در سطح جهان اعلام کرد چراکه فلسطین محور وحدت مسلمانان بوده و این روز حمایت و همبستگی با مظلومان، یادگار امام راحل بوده و جلوه‌ای از اتحاد و انسجام دنیای اسلام است.

وی با اشاره به سخنان مهم و ارزشمند رهبر فرزانه انقلاب در مراسم ارتحال امام راحل  گفت: ایشان در این سخنرانی به نقشه سه لایه دشمن اشاره کردند و فرمودند، "دشمن در سه محور فشار اقتصادی، روانی و عملی با هدف سیطره بر کشور اسلامی تمرکز کرده است".

آل‌هاشم توضیح داد: برنامه‌ریزی برای تحت فشار قرار دادن نظام مقدس جمهوری اسلامی در بعد اقتصادی آغاز شده، شما و ما هم دیدیم در ماه‌های گذشته چه اقداماتی علیه ایران انجام گرفت و حتی شاهد این بودیم که طرف‌های مقابل در مذاکرات برجام حاضر نشدند تا فشار اقتصادی را کاهش دهند و از این‌رو امروز وظیفه مسوولان در برابر فشار اقتصادی این است که روحیه مقاومت و ایستادگی را پررنگ‌تر از همیشه مدنظر قرار دهند.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در این سخنرانی خطاب به مسوولان در رابطه با مبارزه با فساد، اختلاس و رشوه‌خواری در ادارات و سازمان‌ها که دل مردم مسلمان را به درد می‌آورد، فرمودند که با قاطعیت بایستند و از مسوولانی که این وظیفه را دارند، حمایت کنند.

امام جمعه تبریز، محور دوم نقشه دشمن را که یک طراحی پیچیده و هماهنگ با عوامل استکبار برای تبدیل نقاط قوت نظام به نقاط ضعف است را مورد اشاره قرار داده و گفت: مواردی مانند برنامه هسته‌ای و فعالیت موشکی نقطه قوت ایران است و دشمن می‌خواهد از این مسئله‌ها استفاده کرده و در دل مردم ناامیدی ایجاد کند.

وی ادامه داد: فشار عملی و آشوب‌سازی محور سوم اقدام دشمن است به طوریکه در دی‌ماه سال گذشته دیدیم دشمن فشار عملی ایجاد کرده و حتی  برنامه قطعی دشمن این است که با سوءاستفاده از مطالبات مردمی در کشور آشوب ایجاد کند که البته سرشان به سنگ خواهد خورد.

آل‌هاشم، با استناد به فرازی دیگر از بیانات رهبر معظم انقلاب ابراز کرد: ایشان فرمودند که ممکن است در نقطه‌ای مردم مطالباتی داشته باشند ولی دشمن در این موارد با تعداد معدود نفودی سعی می‌کند اجتماع را به حرکت ضدانقلابی و آشوب‌گرانه مبدل کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان افزود: امیدواریم با توصیه‌های رهبری مردم با هوشیاری ایستادگی کنند.

امام جمعه تبریز با تشکر از مردم استان آذربایجان‌شرقی در رابطه با برگزاری مراسم ارتحال امام و شهدای ۱۵ خرداد، گفت: حرکت‌های حمایت‌گرانه شما بی‌شک از سوی خداوند اجر عظیم خواهد داشت.

وی با خیرمقدم به حضور تولیت آستان قدس رضوی در تبریز بیان داشت: به شهر شهیدان محراب،29 بهمن و خانه عاشوراییان خوش آمدید، از حضور این مجاهد فقیه در جمع مردم غیرتمند تبریز و مراسم راهپیمایی روز قدس تشکر می‌کنم.

وی با اشاره به اینکه نعمات وجود رهبری، روزه‌داری ماه مبارک رمضان، اعتکاف، شب‌های قدر، جوانان، نمازهای جماعت، اتحاد مردم نیاز به شکر دارد، تصریح کرد: این جمعیت در مصلای امام خمینی‌(ره) را ببینید که هر جمعه بیرون از مصلا ایستاده و نماز اقامه می‌کنند، این‌ها سرمایه‌های نظام هستند.

آل‌هاشم ادامه داد: بیش از ۵ هزار خبرنگار روز قدس امسال را پوشش خبری دادند که باید شاکر خداوند باشیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر