کد خبر: 910993
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۳
استاندار سمنان گفت: خام فروشی محصولات کشاورزی توجیه اقتصادی ندارد و این امر یکی از دلایل افزایش آمار مهاجرت و بیکاری در مناطق روستایی این استان است.

سید شهاب الدین چاوشی افزود: باید با ایجاد صنایع تبدیلی در بخش های مختلف کشاورزی، اشتغال و درآمد بهره برداران در استان را افزایش یابد.
وی اظهارداشت: استان سمنان توانمندی بالایی در تولید محصولات نظیری انگور، گیاهان دارویی و پسته دارد که باید علاوه بر ایجاد راهکار برای صادرات این محصولات، در راستای صنایع تبدیلی و تکمیلی هم باید از خام فروشی جلوگیری شود.
وی بر ایجاد اشتغال پایدار در استان تاکید و اضافه کرد: در سال 96 آمار بیکاری در سمنان کمتر از 9 درصد بود و باید تلاش کنیم با اتخاذ تدابیر راهبردی از جمله راه اندازی واحدهای فرآوری در بخش کشاورزی به افزایش اشتغال در استان کمک کنیم.
چاوشی با بیان این که آمادگی پرداخت تسهیلات کم بهره به متقاضیان برای ایجاد اشتغال را داریم، گفت: در بخش های اشتغال به این استان اعتبارات خوبی اختصاص یافته است که در بخش های مختلف به خصوص بخش کشاورزی آماده پرداخت تسهیلات هستیم.
استاندار سمنان به کم آبی و کاهش بارندگی در استان اشاره و اضافه کرد: با باید اصلاح الگو مصرف و نصب سامانه های نوین در اراضی کشاورزی برای رفع این بحران اقدام کرد.
وی محدودیت آب را یکی از مهمترین مشکلات بخش کشاورزی استان اعلام کرد و افزود: مصرف بهینه منابع آبی از مهمترین اولویت‌های جهاد کشاورزی است و طرح‌های زیادی مانند احداث استخرهای ذخیره آب، لایروبی قنات ها، انتقال آب کشاورزی به اراضی از طریق لوله‌های انتقال آب و ساماندهی آبیاری با همکاری کشاورزان استان اجرایی شده است.
استان سمنان بیش از 40 هزار بهره بردار کشاورزی دارد و حدود 87 درصد از آب تولیدی در این استان در حوزه کشاورزی مصرف می‌شود.
استان سمنان 198 هزار هکتار اراضی باغی و زراعی و یک هزار و 800 واحد تولیدی و صنعتی دارد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر