کد خبر: 910989
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۹
سرپرست سازمان سیما و منظر شهری سمنان خبر داد
سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سمنان از پایان عملیات آماده‌سازی، ساماندهی، کاشت درخت و اجرای سیستم آبیاری تحت‌فشار در حدود هفت هکتار از اراضی ورودی غربی سمنان خبر داد.

محمد قاسمی از برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده برای ساماندهی و بهسازی بستر کاشت و کاشت درخت در هفت هزار مترمربع از مسیر ورودی غربی شهر سمنان، حدفاصل پنج کیلومتری پل روگذر مؤمن‌آباد خبر داد.

وی در خصوص عملیات ساماندهی کمربند سبز غربی در حاشیه پل مؤمن‌آباد گفت: مطابق برنامه‌ریزی انجام‌شده، عملیات بهسازی از محدوده پل غیرهم‌سطح مؤمن‌آباد تا شعاع پنج کیلومتری در دستور کار شهرداری سمنان قرار گرفته است.

سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سمنان ادامه داد: به تبع آن، عملیات خاک‌برداری، نخاله‌برداری و در ادامه خاک نباتی مرغوب جایگزین و عملیات کاشت درختان غیر مثمر و مناسب اقلیم شهر کویری سمنان انجام‌ شده است.

قاسمی افزود: این عملیات با کاشت سه هزار اصله نهال از نوع زیتون تلخ، کاج تهران و درختچه‌هایی از گونه طاووسی و ارغوان با تزریق 480 سرویس خاک زراعی مناسب و 15 سرویس کامیون کود دامی پوسیده و استفاده از تمامی تجهیزات موتوری همچون بیل بکهو بابکت خاور نیسان دو هزار و 800 ساعت بیل مکانیکی و یک هزار و 200 نفر روز نیروی انسانی به کار گرفته شده و در سه ماهه اول سال 1397 به پایان رسید.

وی افزود: در راستای اجرای این پروژه با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 400 میلیون ریال، لوله‌کشی و اجرای سیستم آبیاری تحت‌فشار با انتقال شبکه اصلی به طول یک هزار و 200 متر و ایجاد شبکه فرعی به طول یک هزار و 500 متر به‌صورت همزمان با عملیات کاشت از دیگر اقدامات مؤثر در جهت نگهداشت درختان است که این مهم با تلاش جهادی واحد آب خام سازمان سیما و منظر شهری انجام ‌شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر