کد خبر: 910984
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۲
مدیرکل گمرکات استان مرکزی عنوان نمود:
مدیرکل گمرکات استان مرکزی گفت: طی سال جاری بیش از ۱۷۲ میلیون دلار محصولات تولیدی استان مرکزی به ۵۱ کشور جهان صادر شده که نسبت به سال قبل افزایش ۲۶ درصدی دارد.

مدیرکل گمرکات استان مرکزی گفت: طی سال جاری بیش از ۱۷۲ میلیون دلار محصولات تولیدی استان مرکزی به ۵۱ کشور جهان صادر شده که نسبت به سال قبل افزایش ۲۶ درصدی دارد.

مهدی میراشرفی مدیرکل گمرکات استان مرکزی ضمن بیان اینکه از ابتدای سال جاری تا پایان اردیبهشت ماه، ۱۷۲ میلیون و ۶۵۰ هزار دلار کالا از استان مرکزی به خارج از کشور صادر شده، اظهار داشت: در این مدت ۲۴۷ هزار تن کالا از استان مرکزی صادر شده که نشانگر افزایش ۲۲درصدی میزان وزنی کالاها نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

مدیرکل گمرکات استان مرکزی افزود: صادرات محصولات تولیدی استان مرکزی طی دو ماهه امسال از نظر ارزش ریالی نیز ۲۶ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است.

میراشرفی بیان کرد: محصولات صادراتی استان مرکزی در سال جاری تاکنون به ۵۱ کشور جهان صادر شده و بیشترین کالاهای صادراتی استان شامل محصولات پتروشیمی، صنایع فلزی و معدن بوده که مهمترین کشورهای وارد کننده محصولات استان طی این مدت، شامل ترکیه، عراق و افغانستان، ارمنستان و پاکستان هستند.

مدیرکل گمرکات استان مرکزی همچنین با اشاره به واردات استان مرکزی از کشورهای دیگر طی دو ماهه ابتدای سال جاری خاطرنشان ساخت: همچنین طی مدت ذکرشده حدود ۵۶میلیون دلار کالا از ۳۵ کشور جهان به وزن بیش از ۱۶ هزار و ۶۰۰ تن به استان مرکزی وارد شده است.

وی عنوان کرد: در استان مرکزی واردات و صادرات به صورت شبانه روز انجام می شود، در زمینه واردات بیشترین گمرکات اختصاصی را در کشور داریم و عمده کالاهای وارد شده به استان مواد اولیه تولید و ماشین آلات خط تولید هستند.

مدیرکل گمرکات استان مرکزی گفت: پایانه های گمرکی استان مرکزی شامل گمرک اراک، دو گمرک در ساوه و همچنین گمرک زرندیه است که در مرز استان تهران واقع شده و بیشتر نقش صادراتی را ایفا می کند.

میراشرفی تصریح کرد: طی بازه زمانی ذکر شده ۶۳ پرونده قاچاق کالا به ارزش بیش از ۴۲ میلیارد ریال در گمرکات استان مرکزی تشکیل شده است.

مدیرکل گمرکات استان مرکزی اضافه کرد: همچنین در این مدت گمرکات استان مرکزی حدود ۱۱۶ میلیارد ریال درآمد ملی و استانی و حدود ۱۵۰ میلیارد ریال درآمد از محل مالیات بر ارزش افزوده کسب کرده که هر دو نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش دارد.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر