کد خبر: 910978
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰
راهپیمایی متفاوت روز قدس در فلسطین و اقصی نقاط جهان
به‌رغم تلاش مثلث غربی-عبری-عربی برای اجرای پروژه «معامله قرن‌» و پاك كردن آرمان فلسطین از اذهان مسلمانان، میلیون‌‌‌‌ها نفر در سراسر جهان بار دیگر با حضور گسترده در راهپیمایی روز قدس...

به‌رغم تلاش مثلث غربی-عبری-عربی برای اجرای پروژه «معامله قرن‌» و پاك كردن آرمان فلسطین از اذهان مسلمانان، میلیون‌‌‌‌ها نفر در سراسر جهان بار دیگر با حضور گسترده در راهپیمایی روز قدس، با اعلام حمایت از ملت فلسطین، خشم و انزجار خود را از اشغالگری صهیونیست‌‌‌‌ها و كشتار مردم بی‌گناه فلسطین ابراز كردند. در این تظاهرات، پرچم امریکا و رژیم صهیونیستی به آتش كشیده شد.
همزمان با برگزاری روز جهانی قدس در ایران، سایر كشورهای اسلامی نیز صحنه تظاهرات گسترده میلیون‌‌‌‌ها مسلمان در حمایت از ملت مظلوم فلسطین بود. به گزارش العالم، بحرینی‌‌‌‌‌ها طبق معمول هر سال خود در روز جهانی قدس، به‌رغم آماده‌باش نیروهای امنیتی این کشور با حضور در این تظاهرات، با سردادن شعار‌‌‌‌هایی پایبندی خود را به آرمان و مقدسات فلسطین اعلام کرده و اقدام حکومت بحرین در عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را محکوم کردند. هزاران یمنی نیز در تظاهرات روز قدس در تعدادی از استان‌های این کشور، با سر دادن شعارهایی، اشغالگری رژیم صهیونیستی و جنایات آن در غزه را محكوم كردند. به گزارش شبكه الكوثر، در بغداد و دیگر شهرهای عراق هم مردم باهدف حمایت از ملت فلسطین و قدس اشغالی راهپیمایی‌های پرشور برگزار كردند. در این راهپیمایی‌‌‌‌ها مردم با سردادن شعار‌‌‌‌هایی جنایت‌های رژیم اشغالگر اسرائیل را در حق مردم فلسطین محکوم و پرچم رژیم صهیونیستی را لگدکوب کردند. مردم دمشق هم با شعارهای مرگ بر اسرائیل و مرگ بر امریکا اقدامات رژیم کودک‌کش صهیونیستی را محکوم کرده و خواستار توجه جهانی به مسئله فلسطین و فلسطینیان شدند. هزاران نفر از مسلمانان تركیه نیز در شهر استانبول، با سر دادن شعارهایی، بار دیگر حمایت خود را از ملت مظلوم فلسطین اعلام کردند. شركت‌كنندگان در این راهپیمایی، شعار مرگ بر اسرائیل و مرگ بر امریکا، قدس تنها نیست، قدس افتخار اسلام است، قدس متعلق به اسلام است سر دادند. مردم شهر کراچی پاكستان که بعد از نماز جمعه خود را برای راهپیمایی روز قدس آماده کرده بودند به محض اتمام نماز با سر دادن فریادهای مرگ بر اسرائیل، پرچم امریکا و رژیم صیهونیستی را به آتش کشیدند. به گزارش روزنامه القدس‌العربی، در میان تدابیر امنیتی شدید رژیم صهیونیستی در شهر قدس و اطراف مسجد‌الاقصی صد‌‌‌‌ها هزار فلسطینی نماز آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را در این مسجد اقامه کردند. ایست و بازرسی قلندیا در حد فاصل شهرهای رام‌الله و قدس شاهد ترافیک گسترده در بخش ورودی مردان و دیوار حائل بین شهرک رام و شهر قدس شاهد تعقیب و گریز جوانان فلسطینی با نیروهای اشغالگر بود. ارتش رژیم صهیونیستی از گلوله‌های پلاستیکی و گاز اشک‌آور برای ممانعت از نزدیک شدن جوانان فلسطینی به دیوار حائل استفاده کرد. نظامیان رژیم صهیونیستی كه در هفته‌های اخیر، مردم غزه را به خاك و خون كشیده‌اند، دیروز هم به سمت تظاهرات‌کنندگان فلسطینی در شرق خان‌یونس و شرق غزه تیراندازی کردند. این تظاهرات جهانی درحالی برگزار شد كه در روزهای اخیر مقامات تل‌آویو، به حربه‌‌‌‌هایی جدید متوسل شدند تا با ایرانی كردن روز قدس، اعراب را از حضور در روز قدس منصرف كنند. در ماه‌های اخیر تحولات جدیدی در منطقه رخ داد كه اهمیت روز قدس امسال را متفاوت‌تر از سال‌های قبل كرد. این راهپیمایی چند هفته پس از انتقال سفارت امریکا به قدس انجام می‌شود كه احساسات مسلمانان در سراسر جهان را جریحه‌دار كرده است و همین مسئله بر خشم و انزجار مسلمانان در سراسر جهان افزوده است. روز قدس امسال اولین تظاهرات جهانی است كه در آن حكام سازشكار عربی نیز هم ردیف رژیم غاصب صهیونیستی و امریکا قرار گرفته‌اند و در كنار تصاویر و آدمك‌های نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و رئیس‌جمهور امریکا، تصاویر مقامات سعودی نیز به آتش كشیده می‌شود.
در ماه‌های اخیر گزارش‌های زیادی منتشر شده است كه انتقال سفارت امریکا به قدس با چراغ سبز سعودی‌‌‌‌ها انجام شده است. حكام عربی در سال‌های گذشته روند عادی‌سازی روابط با اسرائیل را در پیش گرفته‌اند، مسئله آرمان آزادی قدس را كنار گذاشته‌اند. همچنین روز قدس امسال، بعد از تلاش امریکا برای اجرای «معامله قرن‌» برای پایان دادن به مسئله فلسطین انجام می‌شود كه سازشكاران عربی نیز با آن همراه شده‌اند تا پس از هفت دهه اشغالگری، به رژیم صهیونیستی مشروعیت دهند.
روزنامه العربی الجدید دیروز از تدوین پیش‌نویس توافق جدید قرن بین امریکا و عربستان سعودی خبر داد. توافق قرن بر ایجاد کشور خلع سلاح شده فلسطین بدون تسلط بر مرزها، گذرگاه‌‌‌‌ها و حریم هوایی تأکید دارد و به حق بازگشت آوارگان و نظارت اردن بر اماکن مقدس شهر قدس اشغالی نیز اشاره‌ای نکرده است. همچنین قدس امسال، درحالی برگزار شد كه مردم غزه در دو ماه پیش راهپیمایی «بازگشت» را برای بازگرداندن سرزمین‌های از دست رفته خود آغاز كرده‌اند و در این راه دهها تن شهید و هزاران نفر زخمی شد‌اند.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
توپانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۹
0
0
مهاجرین صهیونیستی به دنبال خانه ای درغرب مثل خودتان وحشی باشیدشرق خانه ی انسانهای متمدن است.ووحوش دراینجاجایی ندارند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار