کد خبر: 910971
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰
بن‌بست تخریب و حاشیه‌سازی علیه خانواده 12 میلیونی کمیته امداد
همزمان با خبر مفقود شدن كمك‌هاي مردمي به سلبريتي‌ها براي كمك به مردم زلزله‌زده كرمانشاه، بار ديگر پروژه بي‌اعتبار كردن عليه يك نهاد خيريه كليد خورد...
نيره ساري

همزمان با خبر مفقود شدن كمك‌هاي مردمي به سلبريتي‌ها براي كمك به مردم زلزله‌زده كرمانشاه، بار ديگر پروژه بي‌اعتبار كردن عليه يك نهاد خيريه كليد خورد. پيرو تلاش‌هاي مكرر معاندين براي زير سؤال بردن نهادهاي مختلف و سلب اعتماد مردمي، حاشيه‌سازي‌هايي درباره «كمك كميته امداد از صندوق صدقات به افطار در غزه» صورت گرفت. خبري كه با اين توضيحات دست به دست مي‌شد كميته امداد صدقات مردم ايران را در غزه و براي افطاري فلسطينيان هزينه مي‌كند، آن هم در شرايطي كه در ايران بسياري از مردم به اين كمك‌ها نيازمند هستند. ادعاي هدفمندي كه توسط رئيس كميته امداد تكذيب شد و در‌اين‌باره توضيح دادند كه چنين حقي وجود ندارد تا از محل كمك‌هاي مردمي اين اقدام صورت گيرد، بلكه براي هر كدام از كشورها صندوق جداگانه جمع‌آوري كمك وجود دارد. در نهايت هم به‌رغم تلاش‌ها براي راه‌اندازي كمپين‌هاي مختلف عليه خانواده 12 ميليوني كميته امداد در آستانه روز قدس و مراسم بزرگداشت ارتحال امام (ره)، ركورد كمك‌هاي مردمي طي همين چند روز اخير شكسته شد تا نام نهاد كميته امداد تا ابد خاري در چشم دشمنان باقي بماند.
پررنگ شدن شايعه قديمي بي‌اعتبار كردن و كاستن از اعتماد مردم نسبت به نهادهاي مختلف، اينبار در آستانه روز قدس و در روزهاي مراسم بزرگداشت ارتحال امام (ره) عليه تنها نهاد معتبر كمك‌رساني به مردم حكايت از هدفمند بودن آن داشت.
ادعاي «كمك كميته امداد از صندوق صدقات به افطار در غزه» دستاويزي با هدف سلب اعتماد مردمي بود و در مقابل غفلت مدعيان را نسبت به برخي حقوق و قوانين برجسته ساخت؛ چراكه كمك‌هاي كميته امداد خميني به مردم فلسطين صرفاً از محل همان صندوق‌هايي صورت مي‌گيرد كه تنها مخصوص كمك به مردم همين منطقه است و در تمامي راهپيمايي‌ها، تشييع شهدا، نمازهايي چون عيد فطر و امثال، صندوق كمك به مردم فلسطين با نوشته‌اي جدا شده است.
اما صرف‌نظر از دشمني آشكار رسانه‌هاي معاند و فرصت‌طلبان عمدتاً وابسته به دولت انگليس و حركت تفرقه‌افكنانه ميان مسلمانان آن هم در آستانه روز قدس و ساعاتي كه غزه تحت شديدترين حملات و محاصره چند ساله قرار داشت، فتاح، رئيس كميته امداد توضيحات كاملي را درباره محل تأمين هزينه اين اقدام كميته امداد و اقدامات مشابه در لبنان، عراق و حتي كشورهاي آفريقايي ارائه كرد و با تأكيد بر اينكه از ابتداي حضورم در كميته امداد، سرمايه اصلي امداد را اعتماد مردم دانستم، توضيح داد: شرعاً و قانوناً از صدقه و زكات مردم نمي‌توانيم به كسي بدهيم، ضمن اينكه علما هم اجازه نمي‌دهند. اگر هم قرار باشد كمكي صورت گيرد صندوق‌ها جداگانه است، اگر پولي براي كمك به مردم يمن يا فلسطين به صندوق مختص آن ريخته مي‌شود، وظيفه داريم براي همانجا هزينه كنيم. ما حتي اجازه انتقال كمك‌هاي مردمي را از يك شهر به شهر ديگر در داخل كشورمان نداريم، حال چگونه مي‌توانيم اين پول‌هاي مردم را كه به نيت كمك به هموطنان خودشان پرداخت مي‌شود به مردم ديگر كشورها بدهيم.
كمك‌هاي مردمي ركورد شكست
به‌رغم حاشيه‌سازي‌ها براي سلب اعتماد مردم، در نهايت با گذشت چند روز از راه‌اندازي كمپين‌هاي مختلف عليه كميته امداد، رئيس كميته امداد از ركورد‌شكني كمك‌هاي مردمي به اين نهاد خبر داد و بار ديگر با تأكيد بر اينكه مردم ايران خودشان به مردم فلسطين كمك كردند، تصريح كرد: كمك‌هاي مردم به نيازمندان داخل كشور قابل جابه‌جا شدن نيست و صرف همان امور مي‌شود.
گفته مي‌شود تنها در همين سال گذشته كميته امداد خميني فقط در لبنان بالغ بر 23 ميليون دلار جمع‌آوري كمك‌هاي مردمي داشته و همه اين كمك‌ها در بين مردم محروم و مظلوم فلسطين و سوريه هزينه شده است و در نهايت اينكه كميته امداد نيازي به انتقال صدقات ايران به لبنان دارد، اكنون بايد پرسيد آيا منتقدان كمك‌هاي مردمي به نهاد معتبر كمك‌رساني و خانواده چند ميليوني كميته امداد، به همان اندازه كه كمپين عليه اين نهاد راه‌اندازي مي‌كنند، پيگير مبالغ بلوكه شده در حساب برخي سلبريتي‌ها و اشخاص هم هستند كه ماهانه ميليون‌ها تومان سود به آن تعلق مي‌گيرد؟!

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار