کد خبر: 910943
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰
واکنش‌های منفی به سفر نمایندگان مجلس، وزارت ورزشی‌ها، کارمندان فدراسیون و سازمان لیگ به جام جهانی
سفر نمايندگان مجلس و برخي مديران و کارمندان وزارت ورزش، فدراسيون فوتبال و سازمان ليگ با هزينه بيت‌المال به روسيه براي تماشاي بازی‌های جام جهاني انتقادهاي زيادي را در پي داشته است.
سعيد احمديان

اين روزها شايد کمتر مسئول و هواداري راغب نباشد كه يکي از مسافران جام جهاني باشد به خصوص که سفر به روسيه در اين برهه از زمان هواداران زيادي دارد. مي‌خواهيد يک هوادار معمولي باشيد يا يک نماينده مجلس يا يکي از کارمندان ساده فدراسيون که حضورتان هيچ ارتباطي هم به تيم ملي ندارد، با اين حال وقتي پاي سفر به روسيه و جام جهاني باشد، چمدانتان را مي‌بنديد، مانند حکايت ليست مسافران جام جهاني که جنجال‌هاي زيادي به پا کرده است، ليستي که البته نام‌هاي زيادي از نمايندگان مجلس تا مديران و کارمندان ساده وزارت ورزش، سازمان ليگ و فدراسيون فوتبال در آن ديده مي‌شود. ليست بلندبالايي که نفراتش از ليست 23 بازيکن تيم ملي هم بيشتر است. گفته مي‌شود اين افراد که حضورشان در روسيه هيچ نفعي براي تيم ملي ندارد، قرار است در روزهايي که شرايط سخت اقتصادي بر کشور حاکم است با هزينه بيت‌المال راهي روسيه شوند تا از نزديک بازي‌هاي تيم ملي را تماشا کنند.
قرعه‌هايي براي سفر به روسيه
قبل از تعطيلات ارتحال امام و ايام شهادت حضرت علي(ع) بود که خبر سفر جمعي از نمايندگان مجلس به روسيه براي تماشاي جام جهاني منتشر شد، خبري که از همان ابتدا با واکنش‌هاي منفي زيادي روبه‌رو شد. به نوشته خبرگزاري‌ها، هفت نفر از نمايندگان مجلس قرار است به دعوت وزارت ورزش و جوانان براي تماشاي جام جهاني فوتبال عازم روسيه شوند. چهار عضو کميسيون فرهنگي و سه عضو فراکسيون ورزش مجلس شوراي اسلامي مسافران پارلمان به روسيه خواهند بود و تاکنون غلامرضا کاتب نماينده گرمسار (فراکسيون مستقلان ولايي)، پروانه سلحشوري و محمدعلي وکيلي نماينده تهران (فراکسيون اميد) و محمداسماعيل سعيدي نماينده تبريز (فراکسيون نمايندگان ولايي) از طرف کميسيون فرهنگي به وزارت ورزش و جوانان معرفي شده‌اند. رحيم زارع نماينده آباده (فراکسيون نمايندگان ولايي)، همايون يوسفي نماينده اهواز (فراکسيون اميد) و علي‌اصغر يوسف‌نژاد نماينده ساري (فراکسيون اميد) هم از طرف فراکسيون ورزش مجلس به وزارتخانه مذکور معرفي شده‌اند.
مخالفت مجلس با سفر نمايندگان به جام جهاني
انتشار اين خبر همانطور که پيش‌بيني مي‌شد با واکنش‌هاي زيادي روبه‌رو شد و نماينده مردم قم از مخالفت هيئت رئيسه مجلس با سفر نمايندگان مجلس به جام جهاني روسيه خبر داد. احمد اميرآبادي‌فراهاني، عضو هيئت رئيسه مجلس به خبرگزاري تسنيم گفت: «وزارت ورزش و فدراسيون فوتبال بهتر بود هيئت‌رئيسه پارلمان را در جريان اعزام چند نماينده به روسيه قرار مي‌داند، هرچند حتي اگر وزارت ورزش اين اقدام را انجام مي‌داد، هيئت‌رئيسه با توجه به شرايط اقتصادي کشور با انجام اين کار مخالفت مي‌کرد.»
سيدعلي ادياني، عضو فراکسيون ورزش مجلس هم به خبرگزاري فارس گفت: «قطعاً نمايندگان در راستاي اعمال نظارت به جام جهاني اعزام نمي‌شوند و مطمئناً هيئت‌رئيسه مجلس اين اجازه را نخواهد داد. حضور نمايندگان به‌عنوان شخص حقيقي و نماينده مجلس در جام جهاني موضوعيت ندارد و اتلاف بيت‌المال است، اما آنها به ‌صورت شخصي اين حق را دارند که به روسيه بروند.» رحيم زارع، رئيس کميته فوتبال مجلس هم به خبرگزاري ايرنا گفت: «همه بايد از ملي‌پوشان حمايت کنيم، اما براي حمايت از تيم ملي نبايد از جيب مردم هزينه‌هاي نامتعارف پرداخت شود.»
وجدان آدم قبول نمي‌کند
محمداسماعيل سعيدي، نماينده تبريز که نامش در بين مسافران جام جهاني ديده مي‌شد، انصرافش را از اين سفر اعلام کرده است. سعيدي به خبرگزاري‌ها گفت: «لازم نمي‌بينم به اين مسابقات بروم، چراکه وضعيت اقتصادي کشور به‌گونه‌اي نيست که وجدان انسان بپذيرد كه با پول بيت‌المال و مردم بروم و بازي‌هاي جام جهاني را ببينم. بنابراين با توجه به اين شرايط انصراف خود را رسماً اعلام کردم. مردم الان به نان شب خود محتاج هستند. بردن نمايندگان و هزينه کردن براي يک نماينده در شرايط كنوني کشور به صلاح نيست. با توجه به شرايط اقتصادي و فشاري که به مردم مي‌آيد، انسان وجدانش قبول نمي‌کند که اين مسائل را مشاهده كند، اما با پول بيت‌المال به مسکو برود.» همچنين با توجه به موج مخالفت‌ها با سفر مجلسي‌ها به روسيه، برخي نمايندگان پيشنهاد دادند اين سفر به بانوان فوتسال اهدا شود که موفق شدند با قهرماني در آسيا افتخارآفرين شوند. در همين راستا نصرت‌الله پژما‌نفر، عضو کميسيون فرهنگي مجلس عنوان كرد: «پيشنهاد دادم اگر وزارت ورزش چنين برنامه‌اي دارد، اين سهميه را به بانوان فوتسالي به خاطر موفقيت‌شان در مسابقات اخير اختصاص دهد.»
ليست 300 نفره با هزينه بيت‌المال
علاوه بر حضور نمايندگان مجلس در ليست 300 نفره مديران براي سفر به روسيه با هزينه بيت‌المال، نام تعداد زيادي از مديران و حتي کارمندان وزارت ورزش، فدراسيون فوتبال و سازمان ليگ که حضورشان ارتباط و تأثيري روي تيم ملي ندارد هم ديده مي‌شود، افرادي مثل رئيس دفتر کميته انضباطي يا گروه‌هايي تحت عنوان گروه تواشيح که حضورشان در روسيه سؤال‌برانگيز است و بدون شک فدراسيون بايد توضيحي براي اين مسئله داشته باشد.

غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مهرناز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۹
0
0
مسئولین به مردم می گویند " مردم سفره های رمضان را ساده بگیرید " از ریخت وپاش جلوگیری کنید " اما زمانی که نوبت عملکردهای خودشان در حوزه مدیریتی شان می رسد " از نگاه
ساده خبری نیست " که نیست " چنان ریخت و پاش از بیت المال می کنند " که سر مردم از این دوگانگی بین سخن وعملکرد مسئولین " سوت که چه عرض کنم " تاب برمی دارد " به جای نمایندگان عده ای از جوانانی که در فدراسیون های ورزشی خوب کار کرده اند " برای تشویق به مسابقات روسیه ببرید .
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار