کد خبر: 910848
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۰
شهید مقبول حسین و شهید قادرعلی مفکری از شهدای لشکر زینبیون كه در رکاب مدافعان حرم ایرانی و فاطمیون به فيض شهادت نائل شدند..
فاطمه بیضائی
برای آشنایی با مجاهدت‌های لشکر زینبیون در جبهه مقاومت اسلامی به سراغ شهدایی رفتیم که در اولین روز‌های نبرد در منطقه سوریه حضور پیدا کردند و شهادت در رکاب مدافعان حرم ایرانی و فاطمیون نصیب‌شان شد. در این نوشتار به معرفی شهید مقبول حسین و شهید قادرعلی مفکری از شهدای لشکر زینبیون می‌پردازیم.

شهید مقبول حسین
شهادت در غربت

شهید سید مقبول حسین، متولد ۱۳۶۶ در روستای زران پاراچنار بود. مقبول حسین بعد از رفتن پدرش به عربستان برای کار، مرد خانه شد. مؤمن و نمازخوان بود. دغدغه اسلام و شیعه داشت. هر جا در هر نقطه‌ای از پاراچنار و اطراف آن متوجه می‌شد که حق مظلومی ضایع و ظلمی به مسلمانی روا می‌شود، مقبول حسین خودش را برای مبارزه و دفاع به آنجا می‌رساند. مادر شهید از دلاوری شهید در مدت حضورش در روستای بلیچهیل که منطقه‌ای نزدیک به طالبان بود، اینگونه روایت می‌کند: مقبول حسین برای دفاع از مردم شیعه به روستای بلیچهیل رفت. بعد از مبارزه در یکی از سنگر‌ها نزدیک طالبان رفته و در آن سنگر شروع به گفتن اذان و خواندن دعای کمیل کرده بود. دل دشمن از این حرکت شجاعانه مقبول حسین به لرزه افتاده بود. مهربان و دوستداشتنی بود. به ایتام و فقرا توجه خاصی داشت. برایشان لباس و غذا تهیه می‌کرد، گره مشکلاتشان را باز و مایحتاج زندگی‌شان را فراهم می‌کرد.
در مراسم عزاداری ائمه معصومین (ع) چنان خالصانه خادمی می‌کرد که گویی صاحب مراسم مسجد یا حسینیه است. هر جمعه غسل جمعه می‌کرد و نیمه‌های شب با نور شمع به تلاوت قرآن می‌پرداخت.
مقبول به ایران سفر می‌کند و در جریان حضور در جبهه مقاومت به شهادت می‌رسد. همسرش می‌گوید: سال‌ها قبل از آغاز جنگ در عراق و سوریه به من گفت: من در کشوری غریب به شهادت خواهم رسید و شما با رخت عزا به تشییع من خواهی آمد. آرزوی همیشگی شهید مقبول حسین در جبهه مقاومت و در جوار حرم بی‌بی زینب (س) برآورده شد.

شهید قادرعلی مفکری
مختار زینبیون

شهید قادرعلی مفکری در سال ۱۹۹۳ میلادی در روستای اطراف شهر هنگو به نام بابر میله در خانواده‌ای کم‌بضاعت متولد شد. شهید در خانواده‌ای مذهبی رشد کرد که ارادت خاصی به اهل‌بیت (ع) داشتند. قادرعلی بسیار خوشرو بود. از شش سالگی در مدرسه روستایشان مشغول به تحصیل شد. بعد از اتمام دوره دبستان برای ادامه تحصیل به روستای «ابراهیم زهی» رفت و تا کلاس نهم ادامه تحصیل داد، اما برای تأمین مخارج زندگی مجبور به ترک تحصیل شد. علاقه شهید به حضرت معصومه (س) او را به شهر مقدس قم کشاند و در کنار یکی از دوستانش به حرفه سنگ‌بری مشغول شد.
قادرعلی از اولین رزمندگان لشکر زینبیون بود که بعد از تحولات سوریه و عراق برای مقابله با تکفیری‌های داعش که توسط استکبار جهانی و مزدوران منطقه حمایت می‌شدند، زیر پرچم ولایت فقیه به مقابله با آنان پرداخت.
قادر آنقدر بی‌تاب و مشتاق جهاد و دفاع از حریم آل‌الله بود که بدون اذن خانواده به منطقه اعزام شد و یک ماه بعد با تماس و خواهش از خانواده رضایت گرفت. خانواده وقتی گریه‌ها و بی‌تابی‌های بی‌امان فرزندشان را دیدند، اعلام رضایت کردند. قادرعلی مفکری آنقدر در جبهه مجاهدت کرد و از خود شجاعت نشان داد که به مختار زینبیون شهرت یافت.
شهید قادرعلی مفکری، فرمانده گروه ۷ تیپ زینبیون در ۲۲ اسفند ماه ۱۳۹۳ به شهادت رسید و در ۱۹ فروردین ماه سال ۱۳۹۴ در قطعه مدافعان حرم بهشت معصومه به خاک سپرده شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار