کد خبر: 910775
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۱
در اندیشکده انگلیسی «پالیسی اکسچنج» مطرح شد
از انگلیس، آلمان و فرانسه نخواسته‌ام از برجام خارج شوند چرا که برجام توافقی از بین رفته است./ هیچ اختلاف نظری با دولت کنونی آمریکا درباره ایران ندارد.
به گزارش جوان آنلاین، «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در اندیشکده انگلیسی «پالیسی اکسچنج» در انگلیس مدعی شد که برجام توافقی است که از بین رفته بنابراین وی از انگلیس و آلمان و فرانسه درخواست خروج از برجام نکرده است.

به نوشته توییتر «پالیسی پالیسی اکسچنج»، نتانیاهو در لندن مدعی شد: «ایران برای جنگ با داعش در سوریه نیست، داعش از بین رفته است... ما به ایران اجازه نمی‌دهیم به پایگاهی در سوریه دست یابند تا به هدف خود که نابودی اسرائیل است، برسند».

وی گفت: هدف وی از سفر به انگلیس به خاطر توافق هسته‌ای نبوده بلکه، وی قصد دارد «سیاست خصمانه ایران در منطقه» را تغییر داده و ایران را از سوریه بیرون کند.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در ادامه گفت: «خیلی خوشحالم که وقتی ایران از سوریه به سوی ما موشک شلیک کرد، موضع اروپا در حمایت [از ما]بود».

نتانیاهو افزود: ««من با آقای [ولادیمیر]پوتین [رئیس‌جمهور روسیه]چندین بار صحبت کردم، چرا که نیرو‌های وی خیلی نزدیک به ما هستند. من به او گفتم که ما حق قانونی برای دفاع از خود در مقابل رژیمی ایرانی داریم که می‌خواهد ما را از بین ببرد، بنابراین بیا مطمئن شویم ما با یکدیگر برخوردی نداریم».

وی افزود، وقتی کسی می‌خواهد شما را نابود کند، سخت است که درباره صلح با او صحبت کنید.

نتانیاهو همچنین گفت: «هیچ اختلاف نظری میان من و رئیس جمهور [دونالد]ترامپ [رئیس‌جمهور آمریکا]در موضوع ایران وجود ندارد و من این [مسئله]را بسیار تحسین می‌کنم».

به گفته وی، در دوره ریاست جمهوری پیشین آمریکا یعنی دوره «باراک اوباما»، اختلاف نظر رژیم صهیونیستی و آمریکا در موضوع ایران بوده است.

نخست وزیر رژیم اشغالگر قدس در ادامه ادعاهایش در لندن گفت: «من برای بقاء اسرائیل سعی می‌کنم - [بقاء اسرائیل]برای صلح در خاورمیانه ضروری است».

نتانیاهو با ابراز امیدواری نسبت به احتمال بهبود روابط با اعراب، گفت: منافعی در زمینه‌های امنیتی و توسعه مدنی برای دو طرف وجود دارد و این احتمال وجود دارد که دیدگاه پیشین برای صلح با فلسطین به صلح با جهان عرب بیانجامد.

وی در ادامه مدعی شد که هر مفهومی از صلح، قدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت می‌شناسد، بنابراین باید این واقعیت‌ها را تصدیق کرد.

نتانیاهو در ادامه در پاسخ به سوالی درباره کشتار بیش از ۱۲۰ فلسطینی در راهپیمایی بازگشت مدعی شد که هدف حماس بالا بردن تعداد تلفات بود در حالی که هدف صهیونیست‌ها، به حداقل رساندن تلفات بوده است.

سپس، نتانیاهو در پاسخ به سوالی پیرامون کم کردن تاثیر ایران در سوریه، ادعا کرد ایران سعی دارد نیرو‌های خود را هزاران مایل جابه‌جا کند تا تهدیدی برای اسرائیل باشد.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در ادامه ادعاهایش گفت: «آن‌ها [ایرانی‌ها]می‌خواهند راکت‌های هدایت‌شده دقیق خود را با کلاهک‌های نیم‌تُنی و زیردریایی‌هایشان به [دریای]مدیترانه بیاورند. آقای [بشار]اسد [رئیس‌جمهور سوریه]باید این مسئله را در نظر بگیرد. وقتی آن‌ها این جنگ وحشتناک داخلی را راه انداختند، اسرائیل مداخله نکرد. ما بیمارستان ساختیم. اکنون که جنگ رو به پایان است، او ایران را دعوت می‌کند؟ دیگر مصونیت ندارد. اگر به سوی ما شلیک کند، ما نیروهایش را نابود می‌کنیم».

در ادامه نتانیاهو در پاسخ به سوال دیگری درباره راهپمیایی روز قدس در لندن گفت: «من فکر می‌کنم این [اقدام]نادرست است. هر دو جناح حزب‌الله خواستار نابودی اسرائیل و یهودیان هستند. این‌ها، انسان‌های وحشتناکی هستند... ایده هماهنگ شدن با نیرو‌های بَربَر در مقابله با یکی از مدرن‌ترین حکومت‌های کثرت‌گرا در جهان، وحشتناک است».
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار