کد خبر: 910690
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۶
وزرای دارایی نزدیک ترین متحدان آمریکا در پایان نشست سه روزه خود عصبانیت خود از تصمیم دولت ترامپ مبنی بر وضع تعرفه های جدید را نشان دادند و فضا را برای بحث های داغ نشست گروه ۷ که هفته آینده در کبک کانادا برگزار خواهد شد آماده کردند.
جوان آنلاین: ۶ کشور از ۷ کشور عضو گروه ۷ با انتشار بیانیه‌ای از استیون منوچین، وزیر خزانه داری آمریکا خواستند تا «نگرانی و ناامیدی مشترکشان» در مورد تعرفه‌ها را به اطلاع دونالد ترامپ برساند. این یکی از موارد نادر اختلاف نظر آشکار در میان کشور‌هایی است که معمولا در موضوعات مختلف موضعی هماهنگ اتخاذ می‌کنند.

تعرفه‌های ۲۵ درصدی بر واردات فولاد و ۱۰ درصدی بر واردات آلومینیوم به آمریکا این هفته علیه کشور‌های کانادا، مکزیک و اتحادیه اروپا به اجرا گذاشته شد.

بیل مورنئو، وزیر دارایی کانادا پس از پایان نشست در بریتیش کلمبیای کانادا گفت: «ما نگرانیم که این اقدامات نقش سازنده‌ای در کمک به اقتصاد‌های ما نداشته باشد، بلکه این اقدامات عملا مخرب هستند و این موضعی است که ۶ کشور به منوچین وزیر خزانه داری آمریکا اعلام کرده اند.»

در بیانیه‌ای که توسط دولت کانادا نگارش شده همچنین خواهان «اقدام قاطع» برای حل اختلافات تعرفه‌ای در نشست رهبران گروه ۷ شده که قرار است جمعه آینده در کبک کانادا آغاز شود.

تارو آسو، وزیر دارایی ژاپن هم گفت، مذاکرات مستقیم بین شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن و دونالد ترامپ ممکن است به حل این موضوع کمک کند، هرچند که ژاپن از پذیرش سهمیه‌های واردات به آمریکا خودداری کرده است.

منوچین نیز چندین بار از عبارت «گروه ۶ به اضافه یک» استفاده کرد و گفت: وی بخشی از اجماع ۶ کشور در زمینه تجارت نیست و ترامپ روی «برقراری توازن مجدد روی روابط تجاری ما» متمرکز شده است.

تمام ۶ کشور عضو گروه ۷ یعنی انگلیس، کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا و ژاپن هم اکنون برای صادرات فولاد و آلومینیوم به آمریکا باید تعرفه پرداخت کنند، در حالی که هدف اصلی وضع این تعرفه‌ها محدود کردن تولید مازاد چین بوده است.
منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار