کد خبر: 910681
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۱
بیگی عنوان کرد
نماینده مردم تبریز در مجلس با بیان اینکه در سال ۹۵ حدود ۳۲ میلیارد دلار ارز از کشور خارج شده است، گفت: بحران بانکی کشور را تهدید می‌کندو فاصله بین دارایی و بدهی به رقم وحشتناکی رسیده است، از این‌رو بانک‌ها نتوانستند در مسیر سرمایه‌گذاری ایفای نقش کنند.

احمدعلیرضا بیگی در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل امور اقتصادی استان و مدیرکل گمرک تبریز در سالن اجتماعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اظهار کرد: با توجه به اینکه در جمع اهالی اقتصاد هستیم که منفعت و سود را خوب درک می‌کنند، پس باید از وضعیت نابسامان و اوضاع و احوال اقتصادی نامناسب کشور حرف زد.

وی افزود: طبق آمار سال ۹۵ و  آمار نفوس و مسکن، تعداد کارآفرینان در قیاس با دوره قبل از یک میلیون و ۲۰۰ نفر به ۸۰۰ هزار نفر تقلیل یافته است و در سال ۹۵ حدود ۳۲ میلیارد دلار ارز از کشور خارج شده است به طوریکه برنامه‌های متعدد برای سرمایه‌گذاری ارائه شده بود که به علت شرایط ایجاد شده، محقق نشد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو خاطرنشان کرد: بحران بانکی کشور را تهدید کرد و فاصله بین دارایی و بدهی به رقم وحشتناکی رسید، از این‌رو بانک‌ها نتوانستند در مسیر سرمایه‌گذاری ایفای نقش کنند.

وی ابراز کرد: در بازه زمانی نه چندان دور که تحریم در کشور وجود داشت، امکانات فراهم شده و سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف اتفاق افتاد به طوریکه توانستیم در حوزه تولید فولاد به ۶ میلیون تن فولاد در سال دست یابیم که بخش عمده آن در سرمایه‌گذاری خارجی اتفاق افتاد.

نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بخش عمده خدمات آقای حسینی، مدیرکل سابق دارایی استان در دوران استانداری بنده بود، تصریح کرد: خدماتی از جمله برگزاری همایش‌های بین‌المللی در شرایط سخت تحریم که امکان مراودات با خارج از کشور را نداشتیم، از جمله خدمات وی است که توانست ارتباط بین‌اللملی در استان ایجاد کند.

وی متذکر شد: در شرایط فعلی به افرادی مانند آقای حسینی که سنگ صبور بخش سرمایه‌گذاری هستند، نیازمندیم تا در جلسات سرمایه‌گذاری موضوعات را حساب‌رسی و پیگیری جدی داشته باشند.

بیگی گفت: راه و روش‌های آقای حسینی امروز باید جدی‌تر انجام گیرد چراکه جای تاسف دارد، یک مقام ارشد وزارتخانه اعلام کند استان آذربایجان‌‌شرقی با وجود ظرفیت‌ها و استعدادها نتوانسته مصداق تعیین شده را برآورده سازد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر