کد خبر: 910547
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۰
خشونت زیاد باعث حذف بخشی از سریال «رهایم نکن» شد
بعد از جنجال کارگردان سریال «رهایم نکن»، درباره ممیزی بخشی از این سریال، مدیر گروه و فیلم و سریال شبکه ۳ سیما، دلیل حذف آن سکانس را خشونت بالای آن عنوان کرد که می‌توانست به مخاطب آسیب بزند.
هادی عسگری
بعد از جنجال کارگردان سریال «رهایم نکن»، درباره ممیزی بخشی از این سریال، مدیر گروه و فیلم و سریال شبکه ۳ سیما، دلیل حذف آن سکانس را خشونت بالای آن عنوان کرد که می‌توانست به مخاطب آسیب بزند.
مهدی روشن‌روان یکی دیگر از دلایل ممیزی این سکانس را همزمانی پخش آن با اتفاقات یک مدرسه در غرب تهران عنوان کرد که متعاقب آن شبکه تصمیم گرفت، سکانس «تجاوز» را از سریال رهایم نکن حذف کند.

مدیر گروه فیلم و سریال شبکه ۳ گفت: به تصویر کشیدن یک بزه با حداکثریت تصاویر درست نیست، بلکه ما به ریشه، ابعاد، پیامد‌ها و راه‌های برون‌رفت آن باید بپردازیم. بر‌اساس نظرسنجی‌های انجام شده و تماس مخاطبان با روابط عمومی در این سریال صحنه‌های ناخوشایند و ناهنجار بیش از اندازه به تصویر کشیده شده و این هنگام افطار درست نیست.
موضع‌گیری مدیران شبکه ۳ در قبال ممیزی بخشی از سریال رهایم نکن، بعد از آن اتفاق افتاد که کارگردان و تهیه‌کننده این سریال به شدت از حذف سکانس بحث‌برانگیز این سریال انتقاد و به تلویزیون حمله کردند.

پنج‌شنبه شب، سکانس پایانی سریال «رهایم نکن» ساخته محمدمهدی عسگرپور با ممیزی روبه‌رو شد. در این سکانس «فرناز» دختر خواهر رسول تولایی، برای خروج از ایران قرار است مقدار زیادی دلار را در اختیار شخصی که قرار است وی را از مرز رد کند قرار دهد. در جریان قرار فرناز با این شخص، وی مورد حمله قرار می‌گیرد و سکانس نهایی قسمت دهم سریال، حمله به فرناز و انتقال وی به یک اتاق تمام می‌شود؛ سکانسی که به‌خوبی اتفاق بعدی را که مد نظر کارگردان است به بیننده منتقل می‌کند. بعد از پایان پخش سریال بود که محمدمهدی عسگرپور کارگردان «رهایم نکن» در یک مصاحبه تند، صداوسیما را متهم به سانسور سریال کرد.

عسگرپور در گفت و گو با ایسنا گفت: ما از ابتدای ماه مبارک به دلیل تعاملی که وجود داشت مشکلی در پخش سریال نداشتیم تا اینکه چند شب پیش بدون اطلاع و اجازه ما چند دیالوگ از سریال حذف شد.
وی ادامه داد: طبیعتاً من باید بلافاصله این موضوع را پیگیری می‌کردم و همین کار را هم انجام دادم و بعد از پیگیری‌ها به من گفته شد که سکانس حذف‌شده را در نوار بازبینی ندیده بودند که از نظر من خلاف واقع می‌گفتند و در نهایت این اتفاق حاصل یک سوءتفاهم تعبیر شد. من نسبت به این اتفاق خویشتن‌داری کردم و بنا را گذاشتم بر همان چیزی که به من گفته شد.

کارگردان سریال «رهایم نکن» با اشاره به تغییرات سریال در قسمتی که پنج‌شنبه‌شب -۱۰ خرداد- باز هم بدون اطلاع وی روی آنتن رفت، اظهار کرد: شب گذشته هم سریال دچار تغییراتی شد که آقای مهدی روشن‌روان، مدیر گروه فیلم و سریال شبکه ۳ هنگام پخش سریال ابتدا با علی پورکیانی تهیه‌کننده و سپس با من تماس گرفت و توضیحاتی درباره تغییرات قسمت اخیر داد، اما با پخش سریال مشخص شد که تغییرات در پلان‌ها فراتر از توضیحات وی است. این در صورتی بود که این سکانس پایانی توسط مدیران دیده شده بود و پس از دو بار جرح و تعدیل، آن‌ها گفتند که اشکالی ندارد، اما در پخش اتفاق دیگری رخ داد.

وی در ادامه افزود: من این بار نمی‌توانستم خویشتن‌داری کنم و به تهیه‌کننده سریال هم گفتم تا زمانی که یک مدیر فرهنگی پاسخگوی این اتفاق نباشد من ادامه مونتاژ و صداگذاری سریال را انجام نمی‌دهم. حرکت مدیر پخش شبکه ۳ به نظرم بسیار غیرفرهنگی و غیرحرفه‌ای بود و او احتمالاً طرف مقابلش را نمی‌شناسد که چنین کاری کرده است. من نمی‌دانم سازمان صداوسیما چگونه به این نقطه رسیده که چنین حرکت غیرفرهنگی‌ای در آن عادی شده است. فکر می‌کنم بهتر این است که در ادامه پخش سریال، نام مدیر پخش شبکه ۳ و بازبین سریال را به عنوان کارگردان و تدوینگرِ «رهایم نکن» در تیتراژ جایگزین کنند.

متعاقب این موضوع تهیه‌کننده سریال رهایم نکن نیز در مصاحبه‌ای مواضع تند عسگرپور را تأیید کرد.

ممیزی برنامه‌های تلویزیونی یکی از مسائل عادی در صداوسیما است و تصاویری که از نظر ناظر پخش، غیر قابل نمایش باشد پیش از آنکه به روی آنتن برود حذف می‌شود. محمدمهدی عسگرپور نیز که سال‌هاست با صداوسیما همکاری دارد قاعدتاً به تمامی زیر و بم موضوع ممیزی آگاه است و با چنین روندی در صداوسیما غریبه نیست. پس دلیل اینکه عسگرپور مانند کسی که اصلاً از سازوکار ممیزی بی‌خبر باشد صحبت می‌کند، چیست؟ برخی از فعالان فضای مجازی علت پرداخت بیش از حد به موضوع ممیزی سریال را ایجاد فضای تبلیغاتی برای «رهایم نکن» عنوان کرده‌اند. این سریال که بهترین ساعت پخش تلویزیون را در اختیار دارد، نتوانسته است آنطور که توقع می‌رفت موفق باشد. پایین بودن حجم بیننده و نداشتن تأثیرگذاری مناسب باعث شده تا مسائل حاشیه‌ای، چون حذف یک سکانس از سریال فرصت برای هیاهو به وجود آورد؛ هیاهویی که تنها ثمره‌اش جلب توجه به سریال است وگرنه همه می‌دانند که صداوسیما نسبت به مسائل اخلاقی کمتر انعطاف به خرج می‌دهد و نمایش هر چیزی را مجاز نمی‌داند.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۳
0
0
الکی شلوغش کردن سریال های امسال هیکدوم خوب نیستن مخصوصا بچه مهندس
زهرا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۳
0
1
سریالهای تلویزیون سال به سال بیخودتر میشن خیلهاشون هم اصلا ربطی به ماه رمضون ندارن توی شبکه های پر بیننده همش تلخی و ناراحتی. امسال با این وضعیت اقتصادی چرا سریال طنز نمیذارن تا کی هی باید بشینیم تکرار نقی و زیر زمین رو ببینیم. سال به سال دریغ از پارسال
ناشناس
|
France
|
۲۰:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۳
0
1
به این سریال های اخیر انتقاداتی بسیار وارد است از جمله پنهان کاری ودروغ گویی شخصیت های اصلی وظاهرا موجه داستان.....
بخصوص نوعی تناقض در شخصیت پردازی ها وجود دارد که قابل درک نیست....
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار