کد خبر: 910525
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۶
با حضور معاون عمرانی استانداری تهران انجام شد :
12 دستگاه توبوس جدید به ظرفیت ناوگان حمل و نقل عمومی شهر اسلامشهر افزود شد .
محمدرضا عباسی

با حضور معاون عمرانی استانداری تهران و جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی ، از  12 دستگاه اتوبوس جدید  ناوگان اتوبوسرانی اسلامشهر، بهره برداری شد .

 احمد تواهن معاون عمرانی استانداری تهران در آیین بهره برداری این 12 اتوبوس  ، طی سخنانی اظهار داشت : بیش از 70 درصد از منشا  آلودگی هوای شهر تهران، تردد خودروهای دیزلی با عمر بالا و فرسوده است، که باید در جهت نوسازی  حمل و نقل عمومی اقدامات جدی صورت گیرد .

 تواهن بیان کرد: یکی از مهمترین معضلات شهرهای کشور ، بحث ترافیک  است که  آلودگی هوا و ضمن  هدر رفتن وقت مردم، افزایش هزینه های سوخت را برای شهروندان  بهمراه دارد .   

 وی افزود : یکی از مهمترین راه حلهای کاهش آلودگی هوا و کاهش ترافیک استفاده از ناوگپان حمل و نقل عمومی  است که البته باید با افزایش تعداد خودروهای عمومی زمینه و انگیزه  استفاده از این خودروها  برای شهروندان  بوجود آید .

 معاون عمرانی استانداری تهران  با تاکید براین که   امیدواریم به زودی شاهد رسیدن قطار شهری به اسلامشهر باشیم، گفت :خوشبختانه  مجموعه مدیران شهرداری اسلامشهر با کمک شورای این شهر توانستند، تاکنون  گام های اساسی در راه کاستن از آلاینده های هوا بردارند.

وی تاکید کرد:ازسال 1389تعداد اتوبوس های ناوگان اتوبوسرانی اسلامشهر پیش از این ۴۰۰ دستگاه بوده ،که اکنون بهکمتر از ۳۰۰ دستگاه کاهش پیدا کرده ، که باید این کاستی جبران شود ویکی از مهمترین  برنامه دولت ،خارج کردن بیش از ۲۰۰ هزار خودرو فرسوده دیزلی را از ناوگان حمل و نقل عمومی کشور در طی 3 سال آینده  و جایگزین نمودن خودروهای نو با تکنولوژی جدید  است .

تواهن تغییر و بهبود فرهنگ استفاده از خودروهای شخصی را راحل اساسی کاهش  معضل ترافیک دانسته و افزود: اقدامات انجام شده  برای کاهش آلودگی هوا لازم است ولی کافی نیست ، با بهبود فرهنگ  ترافیک می توان  معضل آلودگی هوا و ترافیک شهرها را برطرف نمود .

وی تاکید کرد:بهره برداران از ناوگان حمل و نقل عمومی نیز باید با استفاده ازاین خودروها در کاهش آلودگی هواسهیم باشند، اغلب خودروهایی که درشهرهاهستند، تک سرنشین هستند، اگرخوردوهای عمومی به وفوردر اختیار شهروندان باشد، مردم از خودروهای تک سرنشین استفاده نمی کنند.

معاون عمرانی استانداری تهران خاطر نشان کرد: حرکت درجهت فرهنگ سازی  عمومی را  شروع کنیم و  یکی از بهترین راههای این فرهنگ سازی  ایجاد رفتار مناسب در فرزندان  است ،  والدین الگوی بچه ها هستند   ، اگر این تغییر رویه  استفاده از خودروهای تک سرنشین    تغییر کند  ،   شاهد رفتار مناسبی از فرزندان در آینده در جامعه و استفاده از حمل و نقل عمومی خواهیم بود .

براساس  درخواست شهرداری  و مصوبه  شورای اسلامی شهر اسلامشهر ، در سال جاری تعداد 50 دستگاه اتوبوس نو  با  اعتباری بالغ بر 340 میلیارد ریال  به ناوگان  اتوبوسرانی حمل و نقل بار و مسافر شهرداری اسلامشهر  افزود می شود ، که در فاز نخست 12 دستگاه اتوبوس جدید  امروز به مجموعه اتوبوسرانی افزوده شد و مقر رگردیده ،تا قبل از آغاز فصل   بازگشایی مدارس در مهرماه  بقیه اتوبوسها به این ناوگان افزوده شود.

 انتهای پیام  /

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
حمید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۲
0
0
خیلی عالیه دستشون درد نکنه انشاءالله به شهرک واوان هم اتوبوس نو تخصیص بدن
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر