کد خبر: 910446
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۵
حسین اوجاقی

رییس انجمن ووشوی فدراسیون دانشگاهی گفت: من در انتخاب نهایی سرمربیان تیم‌های ملی ووشوی دانشجویان دختران و پسران نقشی نداشتم.

حسین اوجاقی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره انتخاب سرمربی تیم ملی ووشوی دانشجویان برای حضور در مسابقات جهانی، توضیح داد: با توجه به پیش زمینه فکری که داشتیم رزومه چند مربی را از خود آن‌ها گرفته و در اختیار کمیته فنی فدراسیون ورزش‌های دانشگاهی قرار دادم که با توجه به بررسی‌های صورت گرفته "عباس شیبک" به عنوان سرمربی تیم ساندا و آقای "بهره من" به عنوان سرمربی تیم تالو انتخاب شدند. این مساله برای تیم دختران هم صدق می‌کند.

او در پاسخ به این سوال که، آیا در انتخاب مربیان شما نظر خاصی بر روی کسی داشته‌اید؟ توضیح داد: وظیفه من این بود که تنها مربیان مورد نظر را در هر بخش به کمیته فنی فدراسیون معرفی کنم که با گرفتن رزومه از خود مربیان این کار را انجام دادم. در خصوص نظر خاص هم خیر، من در انتخاب مربیان هیچ نقشی نداشته‌ام، حتی در جلسه‌ای هم که برای انتخاب سرمربیان برگزار شد من حضور نداشته و از نتیجه بی‌خبر بودم تا این که کمیته فنی نظر خود را اعلام کرد.

سرمربی تیم ملی ووشو (ساندا) مردان درباره پیگیری تمرینات ملی پوشان نیز گفت: خوشبختانه سومین دوره اردوهای تیم هم پیگیری شد تا به آمادگی بهتری برای حضور در بازی های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا برسیم. این مسابقات برای ورزش ایران مهم بوده و ما نیز برای موفقیت در این رقابت‌ها تلاش می‌کنیم. نفرات اعزامی سه وزن تیم ما مشخص شده و یک وزن دیگر هم با برگزاری انتخابی‌ها میان محسن محمدسیفی و عباس شیخی معرفی می‌شود. خوشبختانه شرایط خوبی داریم و امیدوارم نتایج خوبی را کسب کنیم.

او در پاسخ به حواشی چند وقت اخیر مبنی بر مصدومیت محسن محمدسیفی توضیح داد: در دور اول انتخابی‌ها به دلیل وجود یک مصدومیت نه چندان جدی برای محمدسیفی با توجه به اینکه زمان کافی برای ارسال اسامی نهایی تیم داشتیم، قرار شد بعد از رفع مصدومیت او انتخابی را برگزار کنیم. اما در دور دوم اردوها مصدومیتی از ناحیه گردن برای شیخی به وجود آمد که جهت رعایت مساوات قرار شد بعد از رفع مصدومیت او انتخابی را برگزار کنیم تا اینکه در دور سوم اردوها، نخستین دور انتخابی این دو ووشوکار برگزار شد.

اوجاقی افزود: همان‌طور هم که همه می‌دانند انتخابی‌های ما دو برد از سه بازی است، حالا بازی اول را محمدسیفی با پیروزی پشت سر گذاشته که اگر بتواند بازی دوم را هم ببرد فیکس تیم ملی شده و هر چهار ووشوکار اعزامی ما معرفی می‌شوند، اما اگر شیخی به پیروزی برسد نتیجه این وزن در بازی سوم مشخص خواهد شد.

پیشکسوت ساندای ایران با اشاره به اردوی مشترک تیم ملی ایران و اندونزی در ایران، توضیح داد: در حال حاضر اردوی مشترکی را با تیم اندونزی در تهران پیگیری می‌کنیم که برای آماده‌سازی ملی پوشان بسیار خوب است. امیدوارم با این روند خوب بتوانیم نتایج قابل قبولی را کسب کنیم. این ووشوکاران نفرات اصلی تیم اندوتزی هستند که می‌تواند یک آماده‌سازی خوب برای ووشوکاران ایران باشد.

اوجاقی در پاسخ به این سوال که بعد از این اردوی مشترک نیازی به تورنمنت و اردوهای برون مرزی دیگری هست؟ تصریح کرد: ما مسابقات جام پارس را در پیش داریم که خیلی مهم است. اگر تیم‌هایی که مورد نظر ما هستند در این تورنمنت شرکت کنند فکر نمی‌کنم نیازی به اردو و بازی تدارکاتی دیگری باشد ولی در غیر این صورت، احتمالا درخواست یک تورنمت تدارکاتی را با تیم هایی مثل روسیه داشته باشیم.

اوجاقی در مورد شانس تیم ملی ایران برای کسب مدال طلای بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا، خاطرنشان کرد: تیم ملی ایران همیشه جهت حضور در رقابت‌های جهانی و آسیایی با وزن‌های سنگین وزن شرکت کرده و موفق ظاهر شده اما، در بازی‌های آسیایی کار نسبتا سختی داریم. مسابقات در وزن‌های سبک برگزار می‌شود که اصولا کشورهای آسیایی ووشوکاران خوبی در سبک وزن دارند، به جز چین که همیشه یه پای قهرمانی است کشورهایی چون اندونزی، ویتنام، کره و ... نیز در سبک وزن شانس مدال دارند. با این حال ما ناامید نیستیم و قطعا برای کسب مدال طلا خواهیم جنگید

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار