کد خبر: 910391
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۱
معاون صنایع‌دستی اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان گفت: جشنواره صنایع‌دستی فیروزه زمینه‌ساز اشتغالزایی و حمایت از دانشجویان رشته صنایع‌دستی است.

«جعفر صفاخواه» بااعلام این خبر افزود: سومین جشنواره صنایع دستی فیروزه از روز گذشته در فرهنگسرای کومش سمنان افتتاح شده و تا نهم خرداد ماه به روی علاقمندان گشوده است.

وی گفت: این جشنواره با همکاری مشترک اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، دانشکده هنر دانشگاه سمنان و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان برگزار شده است.

صفاخواه افزود: این جشنواره با هدف تحقق عنوان سال حمایت از کالای ایرانی و نیز ترويج استفاده از فرهنگ صنايع دستي در 9 بخش شامل سفال و سراميك، چوب، بافته‌ها، طراحي سنتي، نگارگري و تذهيب، شيشه، چاپ‌سنتي، قلمزني و جواهرسازي در نگارخانه فرهنگ و هنر مجتمع فرهنگی هنری کومش سمنان برپا شده است.

وی گفت: در سالهای گذشته، مهاجرت هنرمندان هنرهای‌سنتی و صنایع‌دستی به شهرهای بزرگ، موجب بر هم خوردن توازن طبیعی توزیع صنایع‌دستی در کشور شده است که با اجرای جشنواره و نمایشگاه، برنامه‌های آموزشی و ارائه تسهیلات مناسب، می‌توان زمینه مهاجرت معکوس و اشتغالزایی را فراهم کرد.

معاون صنایع‌دستی اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان گفت: نمایشگاه فیروزه بعد از اذان مغرب، تا ساعت 23 برای بازدید علاقه مندان گشوده است .

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر