کد خبر: 910363
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰
امروز تحقیقات از سایر افراد دخیل در پرونده جنجالی مدرسه ادامه می‌یابد
تازه‌‌‌ترین خبر‌‌ها از ماجرای مدرسه منطقه 2 تهران با اخبار اولیه‌ای که در برخی رسانه‌‌ها و فضای مجازی منتشر‌‌ می‌شد، متفاوت است...

تازه‌‌‌ترین خبر‌‌ها از ماجرای مدرسه منطقه 2 تهران با اخبار اولیه‌ای که در برخی رسانه‌‌ها و فضای مجازی منتشر‌‌ می‌شد، متفاوت است. مطابق با گزارش‌های تازه، دانش‌آموزان هیچ ادعایی مبنی بر تجاوز ندارند و آنگونه که برخی از اولیای دیگر دانش‌آموزان مدرسه معین گفته‌اند، آزار و تعرض جنسی در این مجتمع آموزشی از فضاسازی احساسی چند تن از اولیای دانش‌آموزان نشئت می‌گیرد که با انتشار فیلم و سخنان مهیج و ارسال آن به رسانه‌های داخلی و خارجی همراه شده است.
ماجرا از حضور خشمگینانه تعدادی از خانواده‌های دانش‌آموزان در مدرسه معین آغاز شد. حدود هشت خانواده، معترضان اولیه جریان بودند که این تعداد در ساعات بعدی افزایش یافت و خانواده‌های بیشتری به جمع معترضان اضافه شد؛ معاون مدرسه نیز فراخوانده شد و درگیری رخ داد. کار آنقدر بالا کشیده شد که مأموران نیروی انتظامی نیز به مدرسه آمدند و معاون با شکایت خانواده‌‌‌ها بازداشت شد. زمان زیادی از این حادثه نگذشته بود که سیلی از فیلم‌‌ها و اطلاعات پیرامون این ماجرا در فضای مجازی جاری شد.
فیلم‌های اعتراض خانواده‌‌‌ها و اعتراف معاون مدرسه به تهییج دانش‌آموزان در مسائل جنسی، حضور نیروی انتظامی و بازداشت معاون در شبکه‌های مختلف دست به دست‌‌ می‌شد. رسانه‌‌‌ها و خبرنگاران غربی نیز در این فضا حضور فعال داشتند و جالب اینکه تعدادی از این فیلم‌‌‌ها قبل از اینکه از طریق سایت‌‌‌‌ها و شبکه‌های داخلی منتشر شود توسط خبرنگاران غربی هدایت‌‌ می‌شد.
از واقعیت تا ادعا
با کاهش التهاب ماجرا ابعاد غیر‌هیجانی و واقعی آن هم کم‌کم خودشان را نشان می‌دهند. اگرچه رسانه‌های خارجی انگار هنوز ماجرا برای‌شان داغ است و به بهانه‌های مختلف خبر را داغ نگه داشته‌اند.
پرونده این ماجرا تشکیل شده و با دستور و تأکید صریح رهبری و رئیس قوه قضائیه ماجرا در جریان تحقیق و دادرسی قرار دارد. وزیر آموزش‌وپرورش هم شخصاً خواستار پیگیری ماجرا شده است.
متهم در پی شکایت والدین برخی دانش‌آموزان توسط پلیس امنیت بازداشت شد و در روند تحقیقات، پرونده برای رسیدگی مقدماتی در اختیار یکی از بازپرسان دادسرای ارشاد قرار گرفت. این مرد تاکنون به تجاوز به دانش‌آموزان اعتراف نکرده و گفته فقط به آنها فیلم غیراخلاقی نشان داده است. از سویی ادعای تجاوز توسط تمام شاکیان مطرح نشده است و آن‌طور که یک منبع آگاه به «شرق» گفت، هنوز مدارکی برای اثبات این اتهام به دست نیامده، اما قرار است دانش‌آموزان به پزشکی‌قانونی معرفی شوند تا از لحاظ جسمی و روانی مورد معاینه قرار گیرند.
اتهام این مرد تاکنون فقط ترغیب و تشویق به فساد و فحشاست و مدارکی که باعث ثبت اتهام جدید در پرونده شود به دست نیامده است. درهمین‌حال یک منبع آگاه انتظامی نیز گفت: دانش‌آموزان ادعایی مبنی‌بر وقوع تجاوز ندارند. این پرونده پس از آن تشکیل شد که مادر یکی از دانش‌آموزان فیلمی را در گوشی موبایل فرزند خود دید و با پیگیری موضوع فهمید فیلم از طریق ناظم مدرسه به دست پسر نوجوان رسیده است. جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران درباره آخرین روند رسیدگی به این پرونده اینگونه توضیح داده است: تحقیقات از متهم ادامه یافته و قرار به بازداشت تغییر کرده است. تحقیقات متنوع بوده چراکه مطالبی که اولیای دانش‌آموزان عنوان کرده‌اند باید بررسی شود، منتها امروز تحقیقات دیگری انجام شد که به موجب آن قرار متهم به بازداشت موقت تغییر کرد.
وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه عنوان شده متهم از مدت‌‌‌ها پیش سابقه داشته است، خاطرنشان کرد: به ما گزارشی نرسیده است. مطابق گزارشی که به دادستانی رسیده از روز واصل شدن این گزارش متهم را بازداشت و تحقیقات را آغاز کردیم.
جعفری دولت آبادی درباره تعداد شکایات صورت گرفته نیز گفت: در مطبوعات ملاحظه کردم که تا رقم ٣٦ مورد اعلام شده ولی طبق آخرین خبر‌‌ها که بنده داشتم ١٥ مورد بوده است البته ممکن است بیشتر هم باشد. قرار است امروز تحقیقات از سایر افراد مرتبط با موضوع ادامه یابد.
کوهستانی، مدیر منطقه ۲ آموزش و پرورش تهران در این باره می‌گوید: در پی ادعای مطرح شده مبنی بر تحریک تعدادی از دانش‌آموزان توسط یکی از نیروهای آزاد واحدآموزشی مذکور به عمل غیراخلاقی، پرونده‌ای در مراجع قضایی با شکایت والدین و پیگیری مسئولان منطقه تشکیل شده است.
وی در برابر این موضوع که متهم سال گذشته نیز دو یا سه دانش‌آموز را در اردوی شهرستان کردان مورد آزار قرار داده، تأکید می‌کند: در گذشته هیچ گونه شکایت و مراجعه‌ای از سوی دانش‌آموز یا خانواده به آموزش‌و‌پرورش در این خصوص واصل نشده است.
والدین‌: از جنجال‌سازان شکایت می‌کنیم
جو روانی پیش آمده در مدرسه معین آرامش روحی همه دانش‌آموزان و والدین راتحت‌الشعاع قرار داده است.
آن‌طور که پایگاه خبری بهار گزارش داده، پنج‌‌شنبه تعدادی از والدین دانش‌آموزان مقاطع مختلف این مجتمع با مراجعه به دبیرستان با سه نفر از معاونان و نمایندگان وزارت آموزش و پرورش و سیادتی «سرپرست جدید مجتمع‌» دیدار و از فضای ایجاد شده علیه فرزندان خود به‌شدت ابراز نگرانی کرده‌اند. این والدین گفته‌اند برای اعاده حیثیت از فرزندان خود از افراد و رسانه‌‌هایی که با فضاسازی، دروغ تجاوز را مطرح کرده‌اند، شکایت خواهند کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار