کد خبر: 910334
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۴
دقت امام(ره) در امور مالی و پرهیز از اسراف
امام فرمودند: چرا برای یک مطلب چند خطی، این همه کاغذ اسراف می‌کنید؟ این را می‌توانید در یک کاغذ کوچک یا باطله بنویسید.
آنچنان که آمده است دقت حضرت امام خمینی(ره) در امور مالی و پرهیز ایشان از اسراف حتی به کوچکترین میزان و به ویژه هنگام استفاده از بیت المال به صورتی بود که این خصلت نیز مانند سایر خصلت‌های امام(ره) سرمشقی ستودنی برای مردم و مسئولین، در صرفه جویی و قناعت و اجتناب از اسراف و تبذیر و حساسیت نسبت به بیت المال، است.
 
در این خصوص نقل گردیده است آیت الله رضوانی که مسئول مالی و دیگر کار‌های امام بود، پشت یک پاکت چیزی نوشته و برای امام فرستاده بود. ایشان در یک کاغذ کوچک جواب داده بودند و زیر آن نوشته بودند: شما در این کاغذ کوچک می­‌توانستید بنویسید؛ و لذا آیت الله رضوانی کاغذ‌های کوچک را جمع وجور می­‌کرد و در یک کیسه‌ای می‌گذاشت. وقتی که می­ خواست برای حضرت امام(ره) چیزی بنویسد، بر روی آن کاغذ پاره‌ها می‌­نوشت و برای امام می‌­‌فرستاد. امام هم زیرش جواب می­‌نوشتند. (۱)

حجت الاسلام عبدالعلی قرهی نیز نقل کرده‌اند: یک بار که روی کاغذ مطلبی را نوشتم و به امام تحویل دادم...امام در بین راه فرمودند: «آقا شیخ چرا احتیاط نمی‌کنید؟» گفتم: «مگر چه اتفاقی افتاده است؟» فرمودند: «چرا برای یک مطلب چند خطی، این همه کاغذ اسراف می کنید؟ این را می‌توانید در یک کاغذ کوچک یا باطله بنویسید.» (۲)

__________

منابع:
(۱) پرتوی از خورشید، ص.۱۱۷؛ به نقل از: حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا ناصری
(۲) پا به پای آفتاب ج. ۲  ص. ۱۱۲ 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر