کد خبر: 910223
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۵
اولیای‌دم پسر ۱۰‌ساله وقتی فهمیدند پزشکی قانونی اعلام کرده قاتل دارای بیماری روانی است برای قتل فرزندشان از بیت المال درخواست دیه کردند.
به گزارش خبرنگار ما، شامگاه سه‌شنبه ۲۱ دی‌سال‌۹۵ بود که بازپرس ویژه قتل دادسرای امور جنایی تهران با تماس تلفنی مأموران کلانتری ۱۲۵‌یوسف‌آباد از قتل زن و کودکی در آپارتمان مسکونی با خبر و همراه تیمی از کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی راهی محل شدند. تیم جنایی در محل حادثه با جسد غرق در خون زن میانسال و پسر بچه ۱۰‌ساله‌ای روبه‌رو شدند که با ضربات چاقو به قتل رسیده بودند.
نخستین بررسی‌ها نشان داد ساعتی قبل ساکنان ساختمان مسکونی متوجه فریاد‌های دلخراش زن همسایه و کودکی از داخل خانه‌شان می‌شوند و بدین ترتیب به در خانه زن میانسال می‌روند، اما کسی در را روی آن‌ها باز نمی‌کند. سپس همسایه‌ها موضوع را به اداره پلیس خبر می‌دهند و مأموران کلانتری پس از وارد شدن به این خانه با جسد غرق در خون زن میانسال و کودک ۱۰‌ساله روبه‌رو می‌شوند و کمی آنطرفتر هم پیکر خونین پسر مقتول را پیدا و به بیمارستان منتقل می‌کنند. مأموران در تحقیقات دریافتند عامل جنایت پسر زخمی مقتول است که در اقدامی هولناک مادر و پسر ۱۰‌ساله‌دایی‌اش را که مهمان آن‌ها بوده به قتل می‌رساند و بعد اقدام به خودزنی می‌کند. همچنین مشخص شد قاتل مدتی است به مواد مخدر معتاد است.
متهم بعد از بهبودی به قتل مادر و پسر دایی‌اش اعتراف کرد و از آنجایی که احتمال می‌رفت متهم دارای جنون بوده به دستور قاضی پرونده برای معاینه به پزشکی قانونی معرفی شد. در حالی که تحقیقات درباره این حادثه ادامه داشت پزشکی قانونی اعلام کرد متهم هنگام حادثه جنون داشته است. بدین ترتیب دختر مقتول به عنوان اولیای‌دم، برادرش را به جرم قتل مادرش بخشید، اما پدر و مادر پسر ۱۰‌ساله به نظریه پزشکی قانونی اعتراض کردند. پس از این متهم در کمیسیون سه نفره پزشکی قانونی مورد معاینه قرار گرفت و چندی بعد این کمیسیون هم اعلام کرد وی دارای جنون بوده است. با این حال اولیای‌دم پسر ۱۰‌ساله باز هم به نظریه پزشکی قانونی اعتراض کردند و این بار پرونده متهم در کمیسیون پنج‌نفره مورد بررسی قرار گرفت و این کمیسیون هم اعلام کرد متهم دارای بیماری روحی و روانی است. بدین ترتیب متهم به دستور قاضی پرونده برای مداوا در بیمارستان روانی بستری شد. در چنین شرایطی اولیای‌دم کودک ۱۰‌ساله به دادسرای امور جنایی آمدند و برای قتل فرزندشان از بیت المال درخواست دیه کردند. بنابراین پرونده برای بررسی درخواست اولیای‌دم به دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار