کد خبر: 909912
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۸
iOS ۱۱.۴ چه ویژگی‌های جدیدی دارد؟
جوان‌آنلاین: در حالی که پنج روز تا برگزاری کنفرانس توسعه‌دهندگان اپل فاصله داریم، شرکت کوپرتینویی به‌روزرسانی iOS ۱۱.۴ را منتشر کرده که احتمالا آخرین آپدیت آی او اس ۱۱ خواهد بود. این به‌روزرسانی که می‌توانید همین حالا با مراجعه به تنظیمات سیستم عامل دریافتش کنید، ویژگی‌های جدیدی به ارمغان آورده که کاربران برای بعضی از این موارد مدت‌ها منتظر بودند.

در ادامه به مرور مهم‌ترین ویژگی‌ها در به‌روزرسانی iOS ۱۱.۴ می‌پردازیم:

Messages in iCloud
به لطف این قابلیت، حالا تمام پیام‌هایی که در آی مسیج ارسال و دریافت کردید در فضای ابری همگام‌سازی می‌شوند؛ بنابراین می‌توانید در بی‌نهایت آی دیوایس به آن‌ها دسترسی پیدا کنید. (که متاسفانه این گزینه در ایران فعال نمی‌باشد!)

پشتیبانی از AirPlay ۲
AirPlay استاندارد اصلی اپل برای استریم صدا، ویدیو و محتوا‌های دیگر میان دو آی دیوایس محسوب می‌شود. به عنوان مثال می‌توانید ویدیوی در حال پخش روی آیفون را به اپل تی وی بفرستید.
حالا و به لطف AirPlay ۲، این استاندارد ارتقاء یافته و چندین دستگاه به طور همزمان را پشتیبانی می‌کند. مثلا می‌توانید به طور همزمان به چندین اسپیکر در اتاق‌های مختلف یک خانه متصل شوید تا همگی موزیک در حال پخش روی یک آیفون را پخش نمایند.
AirPlay ۲ در حال حاضر از اپل تی وی و اسپیکر هوشمند هوم‌پاد پشتیبانی می‌کند. توسعه‌دهندگان شخص ثالث هم برای بهره‌گیری از آن لازم است دیوایس‌های خود را برای پشتیبانی از AirPlay ۲ ارتقاء بدهند.

قابلیت‌های استریو برای هوم‌پاد
اگر شما جزو معدود خریداران اسپیکر هوشمند هوم‌پاد هستید، باید بدانید که در iOS ۱۱.۴ قابلیت بسیار مفیدی به این اسپیکر اضافه شده است. به لطف iOS جدید حالا دو هوم‌پاد می‌توانند به یکدیگر متصل شده و نقش یک اسپیکر استریو را ایفا کنند.

قابلیت‌های دیگر
iOS ۱۱.۴ به جز مواردی که گفتیم، تغییرات کوچک دیگری هم داشته. در این نسخه بسیاری از باگ‌ها (از جمله باگ نقطه سیاه ایموجی) برطرف شده‌اند. همچنین باگی که باعث به هم زدن ترتیب نمایش پیام‌ها در آی مسیج می‌شد را نیز دیگر مشاهده نخواهید کرد؛ و در نهایت، iOS ۱۱.۴ به معلمان اجازه می‌دهد که در اپلیکیشن Schoolwork برای مطالعه کتاب در iBooks به دانش‌آموزان خود تکلیف بدهند.

به‌روزرسانی iOS ۱۱.۴ را می‌توانید در تنظیمات گوشی، بخش General و در Software Update دریافت نمایید.
 
منبع: tomsguide
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر