کد خبر: 909872
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۸
رئیس پلیس آگاهی آذربایجان غربی خبر داد:
رئیس پلیس آگاهی آذربایجان غربی برخورد با پرونده های دانه درشت در حوزه قاچاق کالا و ارز را یکی از برنامه های اصلی فرماندهی انتظامی استان برشمرد و گفت: در این راستا و در طی سال جاری 12 فقره پرونده بالای 100 میلیون تومان کشف شده است.

سرهنگ سامان غنی زاده با بیان اینکه آذربایجان غربی جز استان های امن کشور در حوزه جرائم خشن و جنایی بوده است از کاهش 44 درصدی کاهش وقوع قتل در استان خبرداد و گفت: کشف جرائم جنایی در سال جاری نسبت به زمان مشابه سال گذشته افزایش 189 درصدی داشته است که انگیزه بیشتر جرائم کشف شده نیز اختلاف حساب و منازعات بر سر مسائل مالی و نیز اختلافات خانوادگی بوده است.
وی در تشریح عملکرد فرماندهی انتظامی استان از دستگیری 1 هزار و 40 نفر سارق از آغاز سال جاری تاکنون خبر داد و تصریح کرد: ارزش ریالی اموال مکشوفه به سرقت رفته توسط این سارقین 29 میلیارد ریال بوده است.
رئیس پلیس آگاهی آذربایجان غربی با بیان اینکه 91 درصد از سرقت های انجام شده در استان منجر به کشف شده است افزود: این رقم نسبت به زمان مشابه سال گذشته 5 درصد افزایش داشته است.
سرهنگ غنی زاده با اشاره به متلاشی شدن 14 باند انواع سرقت در سال جاری خاطرنشان کرد: در راستای متلاشی شدن این باندها 39 نفر سارق که 168 فقره سرقت را مرکتب شده بودند دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند.
وی با تاکید بر افزایش 24 درصدی عملیات های منجر به کشف در حوزه قاچاق کالا و ارز استان از انجام 497 عملیات منجر به کشف در این حوزه خبر داد و افزود: در نتیجه عملیات های صورت گرفته 218 خودرو توقیف و 433 نفر قاچاقچی دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند.
رئیس پلیس آگاهی آذربایجان غربی همچنین ارزش ریالی اموال قاچاق کشف شده در استان را بیش از 85 میلیارد ریال عنوان کرد.
سرهنگ غنی زاده برخورد با پرونده های دانه درشت در حوزه قاچاق کالا و ارز را یکی از برنامه های اصلی فرماندهی انتظامی استان برشمرد و تصریح کرد: در این راستا و در طی سال جاری 12 فقره پرونده بالای 100 میلیون تومان کشف شده است.
وی با اشاره به دستگیری 249 نفر در حوزه جرائم جعل و کلاه برداری میزان کشفیات جرائم این حوزه را بیش از 93 درصد اعلام کرد و افزود: جعل اسناد مالکیت با 49 درصد، خرید و فروش مال غیر با 47 درصد و جعل اسناد شناسایی و هویتی با 36 درصد بیشترین میزان ارتکاب را میان جرائم این حوزه داشته اند.
رئیس پلیس آگاهی آذربایجان غربی حوزه جرائم اقتصادی را به لحاظ مرتبط بودن با بیت المال و حقوق حاکمیتی یکی از پرکار ترین حوزه های فرماندهی انتظامی استان خواند و تصریح کرد: در دو ماهه سال جاری 58 فقره جرائم اقتصادی به ارزش بالغ بر 367 میلیارد ریال در سطح استان کشف و 58 نفر متهم به مقامات قضایی معرفی شده است که کشفیات این حوزه نیز نسبت به سال گذشته با افزایش 28 درصدی مواجه بوده است.
وی ادامه داد: ازابتدای سال جاری تاکنون 34 فقره پرونده زمین خواری از اراضی ملی با مساحت بیش از 346 هزار مترمربع و ارزش ریالی 70 میلیارد ریال تشکیل شده است که در این راستا نیز 34 نفر زمین خوار دستگیر و تمامی اراضی اشاره شده خلع ید و به بیت المال بازگردانده شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر