کد خبر: 909824
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰
شیوا نوروزی


هرچه به زمان شروع جام جهاني نزديک مي‌شويم به جاي اينكه حواشي تيم ملي به حداقل برسد، اخبار ضد و نقيض و اظهارنظرهاي مختلف مي‌شنويم كه آرامش تيم را برهم مي‌زند. جدا از اينكه شکست مقابل ترکيه نگراني‌ها را نسبت به عملکرد تيم ملي افزايش داده، آينده سرمربي تيم ‌ نيز در هاله‌اي از ابهام قرار دارد و اين در شرايطي است كه آقايان وزارت ورزش براي روحيه دادن به ملي‌پوشان برنامه‌ريزي کرده‌اند که با سفر به روسيه از نزديک همراه تيم ملي باشند و به اصطلاح روحيه تيم را بالا ببرند!
به نظر مي‌رسد هنوز مديران در ورزات ورزش معنا و مفهوم واقعي حمايت کردن را درک نکرده‌اند، شايد هم براي از دست ندادن فرصت سفر به کشوري ديدني ترجيح مي‌دهند معناي کلمات را به نفع خود تغيير دهند. در اين برهه حساس به جاي اينكه فکري به حال مشکلات تيم ملي شود، مديران تقسيم‌بندي مي‌شوند که هر هفته يک نفر به کشور روسيه سفر کند تا به خيال خود به تيم کرش روحيه دهند. ‌اي کاش کسي پيدا شود و به آنها گوشزد کند که براي روحيه دادن لزومي ندارد که هزينه سنگيني از جيب بيت‌المال پرداخت کنند و خودشان را به محل برگزاري جام جهاني برسانند.
بايد بپذيريم که تيم ملي در اين دوره در گروه مرگ قرار دارد و همگروهي با اسپانيا، پرتغال و مراکش هر تيمي را به دردسر مي‌اندازد. عملکرد بازيکنان ايران در مصاف با ترکيه نگراني‌ها را بيشتر از قبل کرده تا جايي که حتي کادر فني نيز دغدغه نتايج تيم را در جام جهاني دارد. در چنين شرايطي برخي‌ها به جاي کمک کردن به حل مشکلات و کم کردن حواشي موجوددر فكر اوکي کردن بليت‌هايشان به مقصد روسيه هستند. بايد به اين آقايان مسئول يادآوري کرد که از همين‌جا هم مي‌توان به تيم روحيه داد. البته اگر عزمي جدي براي روحيه دادن و حل مشکلات باشد. جام جهاني بزرگ‌ترين رويداد فوتبالي دنياست که اتفاقاً تيم کشورمان نيز يکي از تيم‌هاي حاضر در آن است. به همين خاطر است که تحت هيچ شرايطي نمي‌توان نسبت به آن بي‌تفاوت بود.
اينکه از نزديکي مسير و رابطه خوب ديپلماتيک براي سفر به روسيه استفاده شود تفکري غيرحرفه‌اي است، چراكه به جاي آن مي‌توان همانند ميليون‌ها ايراني ديگر بازي‌ها را از تلويزيون تماشا کرد و در عوض در جهت مرتفع کردن موانع قدم برداشت. اخبار عدم تمديد قرارداد کارلوس کرش همه جا منتشر شده و اتفافاً حواشي زيادي هم در پي داشته است. کيست که نداند سرمربي پرتغالي پس از جام جهاني مي‌رود!
معلوم نيست چه آينده‌اي در جام ملت‌هاي آسيا در انتظار فوتبال ملي خواهد بود. گزينه‌هاي ايراني که براي جانشيني مرد پرتغالي مطرح مي‌شوند، قطعاً نمي‌توانند جايگزين مناسبي براي کرش باشند. بدون شک دغدغه اصلي فدراسيون فوتبال بايد اين مسئله باشد و در روزهايي که تاج و همکارانش توجهي به اين مسئله ندارند و فقط به ابهامات دامن مي‌زنند، اين وظيفه وزارت است که به اين مسئله ورود کند.
برنامه‌ريزي سفر به روسيه در حالي انجام مي‌شود که خود آقايان بر کاهش هزينه‌هاي غيرضروري تأکيد دارند و از شيوه‌هاي مختلف براي برخورد با ريخت و پاش‌ها حمايت مي‌کنند. در چنين شرايطي چطور مي‌توان پذيرفت که سه نفر از مديران وزارت عزم همراهي تيم ملي را داشته باشند!
شفاف‌سازي در اين باره انتظاري است که مردم و رسانه‌ها از وزارت ورزش دارند، چراكه بايد معلوم شود معاونان وزير چگونه و از چه طريقي مي‌خواهند انگيزه بازيکنان کرش را افزايش دهند، در حالي که سرمربي پرتغالي خودش استاد روحيه دادن و بالا بردن انگيزه است. او در اين سال‌ها نشان داده که در شرايط سخت و پيچيده با اقداماتي منحصر به فرد مي‌تواند جو را به نفع تيم ملي ايران تغيير ‌دهد. با اين حساب بهتر است هزينه سفر هيئت معاونان به محل برگزاري جام جهاني براي حل مشکلات موجود و برطرف کردن کمبودها صرف شود. از طرفي روشن کردن تکليف آينده کادر فني تيم ملي نيز بايد با فوريت در دستور کار قرار گيرد و تا زمان طلايي از دست نرفته فکري به حال اين قضيه شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار