کد خبر: 909815
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰
ویژه‌های جوان
رپرتاژ سازندگی برای علی مطهری روزنامه سازندگی عکس بزرگی از علی مطهری را در صفحه یک خود دارد با تیتر «علی مطهری، خط قرمز اصلاح‌طلبان» و...

  رپرتاژ سازندگي براي علي مطهري روزنامه سازندگي عكس بزرگي از علي مطهري را در صفحه يك خود دارد با تيتر «علي مطهري، خط قرمز اصلاح‌طلبان» و دو صفحه مطلب در مورد ديدگاه‌هاي او و در مورد اينكه چرا اصلاح‌طلبان بايد تلاش كنند تا او در هيئت رئيسه باقي بماند. اين مطلب ديروز، يعني يك روز مانده به انتخابات هيئت رئيسه مجلس منتشر شده است، در حالي كه انتخابات هيئت رئيسه مجلس حاصل يك كار فراكسيوني و داخلي مجلس است و نیاز به تبلیغ عمومی در کشور ندارد. چند صفحه تبليغ براي علي مطهري در روزنامه متعلق به حزب كارگزاران سازندگي يادآور اختلافات اين حزب با اصلاح‌طلبان بر سر تركيب هيئت رئيسه مجلس است. كارگزاران ترجيح مي‌دهد نيروهايي كه شناسنامه اصلاح‌طلبی ندارند، رأی بياورند. هم آنكه مديريت اصلاح‌طلبان بر مجلس را قبول ندارند و هم آنكه قدرت گرفتن آنها چندان خوشايندشان نيست. 
   ويلاي من نبود اما اطلاع مي‌داديد تخليه مي‌كرديم!

ماجراي ويلاهايي كه به دليل ساخت غيرقانوني توسط دادستاني استان البرز در ساوجبلاغ تخريب شد، همچنان ادامه دارد. ماجرايي كه البته به يكي از ويلاها مربوط مي‌شود كه متعلق به وزير كشور بود. زماني كه دادستاني از تخريب دهها ويلاي غيرقانوني در آن منطقه خبر داد، اين هم گفته شد كه يكي از آن ويلاها مربوط به رحماني فضلي، وزير كشور دولت روحاني است. وزير البته اين نكته را تكذيب كرد و در پاسخ به اين سؤال كه دادستان ساوجبلاغ مشخصاً گفته ويلا متعلق به وزير كشور است، تكرار كرد كه «اين مسئله دروغ است. » چندي بعد اما واكنش‌هاي ديگري از وزارت كشور آمد كه نشان مي‌داد اين «دروغ است» دروغ بود!محسني اژه‌اي، سخنگوي قوه قضائيه دو روز قبل گفت كه «ساختمان‌هايي كه در آن محل تخريب شدند، يك سري ادعاهايي دارند كه اين ادعاها را دادستان كرج اعلام كرده كه در پاره‌اي موارد اختلافي است و از جمله درباره خانه وزير كشور گفته مي‌شود وسايلي داخل خانه بوده و اخطار نشده و آوار روي وسايل ريخته كه در حال بررسي است. » يعني با توجه به سخنان محسني اژه‌اي، اصل آنكه ويلا متعلق به وزير كشور بوده، پذيرفته شده و تنها مشكل اين است كه چرا قبل از تخريب اخطار داده نشده است! نكته جالب ماجرا اطلاعيه وزارت كشور است كه مي‌گويد تخريب ويلاي وزير كشور غيرقانوني بوده است! يعني اول مي‌گويند اصل خبر دروغ است و بعد مي‌گويند ويلا به شكل غيرقانوني تخريب شد: «مطابق بررسي‌ها و تحقيقات صورت گرفته تخريب قسمتي از بناها و مستحدثات مربوط به وزير كشور و افراد ديگري كه وضعيت مشابه داشته‌اند، برخلاف مقررات و موازين قانوني تشخيص داده شده است. » حالا مشكل دوتا شده است؛ چرا ويلاي غيرقانوني ساختيد؟ چرا دروغ مي‌گوييد كه ويلا براي ما نيست؟!
   كدام ريخت و پاش؟!

سيد حسن خميني اخيراً در صحبت‌هايي با بيان اينكه مراسم سالگرد امام بايد از هرگونه ريخت و پاش اضافي به دور باشد، گفته كه «اين مراسم بايد ساده و باشكوه برگزار شود و كمتر به ابعاد مالي و بيشتر به ابعاد معنوي توجه شود. » اين سخنان روز گذشته تيتر يك روزنامه شرق شده بود تا ساده زيستي حسن خميني نشان داده شود. اما براي سالگرد امام كدام ريخت و پاش مي‌شود كه لازم است مقابل آن گرفته شود و اگر هم ريخت و پاشي بوده، چطور بعد از 29 سال يادشان افتاده كه سالگرد امام بايد بدون ريخت و پاش باشد؟جملات حسن خميني كه مورد استقبال رسانه‌هاي همسويش قرار گرفته، نقطه مقابلي ندارد؛ صرفاً گفته مي‌شود كه وجهه‌اي براي گوينده بياورد. اما ساخت اشرافي حرم امام از سوي كساني كه امروز صحبت از ساده بودن مراسم امام مي‌كنند، نشان مي‌دهد اعتقادي به سادگي وجود ندارد و همه چيز فقط حرف است. از طرفي مراسم سالگرد امام نه تنها ريخت و پاشي نداشته كه حتي با كاستي‌هاي بسيار در خدمات‌رسانی حداقلی به زائران و مهمانان ايشان روبه‌رو هستيم. 
   فراکسیون امید نه، فراکسیون ناکارآمد

احمد حكيمي‌پور، فعال اصلاح‌طلب و عضو سابق شوراي شهر تهران به تازگي در مصاحبه‌اي با اشاره به فعاليت‌هاي محمدرضا عارف و اصلاح‌طلبان در مجلس گفته كه «من فكر مي‌كنم اين در تاريخ مجلس ايران بي‌سابقه است كسي كه رأي اول تهران را آورده رئيس مجلس، نايب رئيس و حتي رئيس كميسيون هم نشده است. اين ضعف بزرگي است كه نمي‌دانم دوستان چطور آن را توجيه مي‌كنند. بالاخره اين افراد به نمايندگي از جرياني مسائل را در مجلس دنبال مي‌كنند. »او در ادامه توضيح داده كه «ما در مجلس چهارم 36 نفر بيشتر نبوديم، اما هر دوره براي خود كانديدا مي‌داديم كما اينكه زماني كه اصولگراها در اقليت مجلس بودند همواره كانديداي خود را براي هيئت رئيسه معرفي مي‌كردند. فراكسيون اميد بايد نشان بدهد كه در مجلس زنده است و منفعل نيست. به نظر من دوستان فراكسيون اميد بايد مسئول رفتار منفعلانه خود باشند چون این‌گونه در مجلس هضم شدند و به نوعي به فراكسيون ناكارآمد تبديل شدند. »اشاره حكيمي‌پور درباره رأي اول تهران به محمدرضا عارف است. عارف به دليل نوع عملکرد خود و فراكسيون تحت رياستش در مجلس با انتقادات فراواني روبه‌روست و به تازگي با زمزمه كانديداتوري براي رياست مجلس، اين انتقادات بيشتر شده است. روزنامه قانون چند روز قبل نوشته بود كه عارف صلاحيت رياست مجلس را ندارد. 

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مهرناز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
0
0
سخنان وعملکرد علی مطهری درطول زمانی که مطرح شد " خود داستان جالبی ست " که می تواند نوشته های قابل تاملی باشد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار