کد خبر: 909813
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰
سخنگوی دولت:
این دومین بار است که سخنگوی دولت طی کمتر از یک ماه گذشته درباره مدیریت روحانی در مذاکرات هسته‌ای این‌گونه تعابیری به کار می‌برد.

آقاي روحاني را تاريخ تكريم خواهد كرد كه با شجاعت به موضوع مذاكرات هسته‌اي ورود و آن را مديريت كرد.
اين دومين بار است كه سخنگوي دولت طي كمتر از يك ماه گذشته درباره مديريت روحاني در مذاكرات هسته‌اي این‌گونه تعابيري به كار مي‌برد. محمدباقر نوبخت پيش از اين و در ۲۵ اردیبهشت‌ماه گذشته گفته بود: قطعاً تاريخ روحاني را تكريم خواهد كرد. سخنگوي دولت در آن نشست خبري افزوده بود: مي‌خواستند ايران هم مثل امريكا از برجام خارج شود اما مشاهده كرديد كه ما مانديم و اتحاديه اروپا كنار ما ماند و اين دستاورد بزرگي در عالم سياست است. اين اظهار نظر در حالي است كه رفتن يا ماندن اروپا در كنار ايران تاكنون در حد تعارفات ديپلماتيك بوده و سه كشور اروپايي هيچ تعهد و تضمين عيني كه اثبات كند، مقابل تحريم‌هاي امريكا عليه ايران، خواهند ايستاد، نسپرده‌اند. از این‌روست كه عراقچي معاون وزير امورخارجه به آنها هشدار مي‌دهد چنانچه دنبال فرسايشي كردن مذاكرات باشند، در برجام نخواهيم ماند. محمدباقر نوبخت سخنگوي دولت صبح ديروز در جمع خبرنگاران با بيان اينكه هیچ‌گاه دولت مدعي نيست كه مردم مشكل ندارند، اظهار داشت: تنها چيزي كه زياد داريم مشكل است و به‌رغم موفقيت‌ها و روندهاي مثبت زياد اذعان مي‌كنيم كه مردم ما لياقت بيشتري دارند. دشمنان سعي مي‌كنند چشمه ما را كه دلارهاي نفتي است، بخشكانند، اما تمام تلاش ما نيز اين است كه مردم با مشكل كمتري مواجه شوند. وي گفت: آقاي روحاني را تاريخ تكريم خواهد كرد كه با شجاعت به موضوع مذاكرات هسته‌اي ورود و آن را مديريت كرد. بايد كساني را كه در مذاكرات با شش كشور بزرگ توانستند صلح‌آمیز بودن فعاليت‌هاي هسته‌اي كشورمان را به اثبات برسانند، تحسين كنيم. اينها سرداران ما هستند، آيا اين حق است كه سرداران‌مان را تحقير كنيم؟ الحمدلله هميشه مقام معظم رهبري با حكمت و مصلحت از آنها تجليل كردند.
نوبخت با بيان اينكه همه مردم به رغم همه مشكلات به اين دولت رأی دادند، گفت: در حال حاضر ديگر ضربه به دولت، ضربه به قوه مجريه نيست بلكه ضربه به نظام است.
قدرت نظامي ما به‌هیچ‌وجه تهاجمي نيست
نوبخت در پاسخ به سؤالی پيرامون مذاكرات با اروپا در خصوص برجام، عنوان كرد: اروپايي‌ها تصور غلطي درباره برنامه هسته‌اي كشورمان داشتند و آن را تهديدي براي خود مي‌دانستند. اروپا به جهت اينكه به ما نزدیک‌تر است، احساس خطر بيشتري نسبت به امريكا مي‌كند. ما قصد بدي نسبت به كسي نداريم اما به گفته مقام معظم رهبري دوران بزن و دررویی تمام‌شده و اگر تهديدي عليه كشورمان وجود داشته باشد به آن پاسخ خواهيم داد. وي افزود: قدرت نظامي ما به هيچ وجه تهاجمي نيست، بلكه دفاعي و بازدارنده است. به همين دليل است كه نوع نگاه اروپايي‌ها و امريكايي‌ها به برجام متفاوت است اما در امريكا هم ترامپ، همسوهاي زيادي به جز جان بولتون كه سخنگوي سازمان منافقين است و از آنها پول مي‌گيرد، ندارد.
غربی‌ها پسرخاله و دخترخاله‌هاي ما نيستند
وي در پاسخ به سؤالی در مورد وضعيت فروش نفت پس از خروج امريكا از برجام، تأکید كرد: بخشي از نفت را عمده‌فروشان به هند و چين مي‌فروشند كه هر دو كشور در حال انجام است. بخش ديگري براي اروپا است تا اگر برخي كشورها واردات نفت ايران را تقليل داد، آنها جبران كنند. نوبخت ادامه داد: كشوري ممكن است ما را در هدف مشتركي ياري دهد، به طبع به هيچ كشوري نگاه صفر و صدي نداريم. در جايي كه تفاوت منافع با آن كشور داشته باشيم، در عالم سياست و روابط بین‌الملل این‌گونه نيست كه ارتباطمان را قطع كنيم. با واقع‌بینی نسبت به شرايط روابطمان را تنظيم خواهيم كرد. سخنگوي دولت افزود: امريكا و غرب پسرخاله و دخترخاله‌هاي ما نيستند و همه دنبال منافع خودشان هستند. بالاخره به‌وسیله مذاكره با اينها مسئله را بايد حل مي‌كرديم. سؤال من اين است كه آيا بديل ديگري غيرمذاكره وجود داشت كه آن كار را انجام دهيم؟وي تصريح كرد: ما به آنها اعتماد نداشتيم اين چيزي هم كه توافق شد 100 درصد خواسته ما نبود. نوبخت در ادامه در خصوص اتفاقات شهرستان كازرون، گفت: شکل‌گیری تقسيمات كشوري تابع قانون است، ممكن است عده‌اي موافق و عده‌اي مخالف باشند. ما بايد در جهت اتحاد بين اين عزيزان عمل كنيم و وزارت كشور اين موضوع را مديريت خواهد كرد.
امسال كسري بودجه نداريم
سخنگوي دولت در خصوص موضوعات مطرح شده پيرامون برداشت دولت از صندوق توسعه ملي، تصريح كرد: ما اجازه برداشت ريالي از صندوق توسعه ملي بدون اجازه مجلس شوراي اسلامي و يا اذن رهبري نداريم. اگر منابع كفاف مصارف را ندهد، بر اساس قانون اجازه برداشت از حساب ذخيره ارزي را داريم. امسال كسري بودجه نخواهيم داشت اما بودجه ٣٨٦ هزار ميلياردي كه توسط مجلس تصويب شده است، محقق نخواهد شد بنابراين با مكانيزم تخصيص، آن را مديريت خواهيم كرد. نوبخت در خصوص اعتصاب كاميون‌داران با بيان اينكه نمايندگان وزارت راه و شهرسازي ديداري با اعتصاب كنندگان انجام دادند، تصريح كرد: طبق آخرين آماري كه اعلام شد، روز گذشته ٥٥ هزار بارنامه صادرشده بود و همكاران نيز با كاميون داران به توافقاتي رسيده بودند كه در حال انجام است. وي گفت: تلاش دولت اين است كه از كارگران حمايت لازم را داشته باشد. كارفرمايان نيز مشكلاتي دارند و نبايد آنها را عناصر مقابل كارگر برشمرد. دولت سعي مي‌كند نسبت به كارفرمايان جنبه حمايت را داشته باشد، اما اجازه نخواهد داد مطالبات كارگران نيز تضييع شود.
پاسخ شعري نوبخت به سلبريتي ها
نوبخت در پاسخ به سؤالی پيرامون انتقادات به عملكرد دولت توسط هنرمندان و رد دعوت افطاري رئيس‌جمهور توسط برخي از آنها، گفت: ما تمام تلاش مان را كرديم كه مشكلات كشور حل شود. چه كاري را دولت انجام نداده است؟ چه كسي دوست دارد كه سفره مردم پربارتر نباشد؟ به ما بگويند چه كاري را بايد انجام مي‌داديم كه انجام نداديم؟ آيا سفره‌هاي مردم اردیبهشت‌ماه پارسال رنگین‌تر بود و امسال خالی‌تر شده است؟ نوبخت با بيان اينكه از انسان‌هاي فهيم و تحصیل‌کرده انتظار مي‌رود قضاوت درست انجام دهند، اظهار داشت: شايد بهترين وضعيت دولت در شعر شب تاريك و بيم موج و گردابي چنين هائل، كجا دانند حال ما سبكباران ساحل‌ها باشد. نخبگان به دولت كمك فكري و برنامه‌اي كنند و دولت راغب است كه از همه آحاد ملت نظرخواهي كند.

غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
مهرناز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
0
0
عجیب ست از اینکه عدهای از مردم سخنان پرطمطراق اقای روحانی را برای بار دوم ریاست جمهور "با وجود ناکارامدیدولت ایشان در دولت یازدهم رای دادند " درحالی که ایشان هیچ وقت دلشان با مردم نبود " مسلما سخنگو ومدیر برنامه ریزی ایشان اقای نوبخت هم درهمین مسیر طی طریق می کند " حقوق بگیران نجومی را " ذخیره نظام " تاسف خوردن از سوخت شدن دوتابعیتی های نفوذی " باید هم مدیریت روحانی را شب وروز تکریم کند " چون برای عده ای فقط ابقا بودن درپست ها جذابیت دارد " نه درک مردم از توانائی وتخصص شان " که به درد کشور ومردم می خورند " یانه " چه اهمیتی دارد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
0
0
از ماست که بر ماست؛ عزیزانی که روی برگه های رایشون نوشتن «دکتر حسن روحانی»؛ یه عقبایی هم درکاره
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار