کد خبر: 909595
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۰
سمپوزیوم مجسمه‌های گچی در سمنان برگزار می‌شود
شهردار سمنان از فراهم کردن مقدمات برای برگزاری سمپوزیوم مجسمه‌های گچی با همکاری میراث و ارشاد اسلامی در سمنان خبر داد .

سید محمد ناظم رضوی بااعلام این خبر اظهار کرد: شهر سمنان به عنوان پایتخت گچ کشور و صادر کننده این محصول به خارج از کشور هنوز به خوبی معرفی نشده و یکی از راهکارهای معرفی آن استفاده از ابزار هنر است .

وی افزود: از این رو بر آن شدیم تا سمپوزیوم مجسمه های گچی را با مشارکت کارخانجات گچ فعال در شهر و اداره کل میراث فرهنگی و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار کنیم .

به گفته وی قرار است در این سمپوزیوم سردیس ۲۰ نفر از مشاهیر و مفاخر شهرستان با گچ ساخته شود و تصمیم‌گیری درباره این شخصیت ها در جلسات کارشناسی صورت خواهد گرفت .

معاون هنری فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان هم گفت: این سمپوزیوم با حضور هنرمندان تهران و سمنان به مدت چهار روز برگزار خواهد شد. ابوالفضل دلارام افزود: این سمپوزیوم با همکاری انجمن مجسمه سازان برگزار می‌شود و هنرمندان از گچ ضد آب برای ساخت سردیس ها استفاده میکنند .

پیگیری برای برگزاری دوسالانه سفال در خرداد ۹۸/ ساخت المان از فرایند تولید پارچه چیت و نصب آنها در شهر به عنوان جاذبه گردشگری و نماد و یادگاری از کارخانه نساجی سمنان از دیگر موضوعاتی بود که در جلسه مشترک شهردار، مدیرکل میراث و معاون هنری ارشاد اسلامی استان مطرح شدند

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر