کد خبر: 909521
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۶
طراحی جدیدترین پرتره امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب
جدیدترین پرتره حضرت امام خمینی (ره) و حضرت آیت‌الله خامنه‌ای؛ به سفارش حوزه هنری توسط غلامعلی طاهری به زودی رونمایی می‌شود.
جدیدترین پرتره حضرت امام خمینی (ره) و حضرت آیت‌الله خامنه‌ای که به سفارش حوزه هنری توسط غلامعلی طاهری نقاشی شده است به زودی رونمایی می‌شود.
مسعود شجاعی طباطبایی، سرپرست معاونت هنری حوزه هنری درباره طراحی و نقاشی پرتره‌هایی از مقام معظم رهبری و امام‌خمینی (ره) به سفارش حوزه هنری به مهر گفت: قرار بود تابلو‌های پرتره حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار انقلاب و حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب در هفته هنر انقلاب اسلامی رونمایی شوند که اتفاق نیفتاد، اما با توجه به اینکه جشنواره هنر جوان را پیش‌رو داریم از این دو تابلو در جریان برگزاری نشست خبری هفتمین جشنواره هنر جوان رونمایی خواهد شد. به گفته وی، این پرتره‌ها توسط غلامعلی طاهری نقاشی شده‌اند. غلامعلی طاهری نقاش پیشکسوتی که پرتره‌های متعددی از حضرت امام خمینی (ره) خلق کرده است درباره آثار جدیدش گفت: جدیدترین پرتره‌هایی را که از حضرت امام خمینی (ره) و حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به سفارش حوزه هنری نقاشی کرده‌ام در اختیار این نهاد فرهنگی قرار داده‌ام تا با توجه به چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی از آن‌ها رونمایی شود. وی به پرتره‌های مختلفی که از چهره امام خمینی طی ۴۰ سال نقاشی کرده است، اشاره کرد و افزود: تمامی تجربیاتم طی سال‌ها در این کار منتقل شده است. طاهری با اشاره به اینکه اندازه این تابلو‌ها ۱۰۰ در ۷۰ است درباره ویژگی‌های آثارش به مهر توضیح داد: سال‌هاست نقاشی چهره با متریال گواش روی مقوای کانسون را تجربه می‌کنم و آنگونه که سایر استادان هنرمندان می‌گویند کمتر کسی است که از این مواد برای نقاشی چهره استفاده کند و این ویژگی خاصی است که در تابلو‌های من دیده می‌شود. این تکنیک منحصر به خودم است که با متریال خاص، قابل شناسایی است و این ویژگی به لحاظ تکنیکی و اجرایی معروف شده است. این نقاش با بیان اینکه در پرتره جدید امام خمینی (ره) ایشان نگاهی نافذ دارند، توضیح داد: من امام خمینی (ره) را از نزدیک دیدم و با افکار و اندیشه‌های ایشان آشنا هستم. من هم سخنرانی‌هایشان را شنیده و هم کتاب‌هایشان را مطالعه کرده‌ام. جدای از این آشنایی عمیق، چهره ایشان را از زوایا و ابعاد مختلف دیده و نقاشی کرده‌ام.
وی افزود: همیشه با خود فکر می‌کردم اگر ایشان در دو دهه اخیر زنده بودند واکنششان نسبت به جریان‌های امروز کشور چه بود و چه موضع‌گیری نسبت به مسائل امروز کشور داشتند؟ بنابراین سعی کردم این موضوع را در چهره ایشان در این اثر نشان دهم. امام (ره) در حال نگاه به مخاطب یعنی مااست و اجزای صورت، فرم‌ها، حجم‌ها و خطوطی که چهره ایشان را تشکیل می‌دهد در مجموع یک نگاه قاطع و مصممی دارد. طاهری تصریح کرد: نگاه امام خمینی (ره) در این اثر به سوی مااست و مسئولیت‌هایی که نسبت به انقلاب و مستضعفان بر دوش داریم. این هنرمند پیشکسوت با اشاره به اینکه پرتره، تنها یک نقاشی ساده نیست و با پرتره می‌توان عمق و منش شخصیت را نشان داد، گفت: من در پرتره امام می‌خواستم بگویم که این شخصیت در عین اینکه چهره‌ای مهربان و عارفانه دارد به عنوان پیشگام انقلاب و مراد همچنان نظاره‌گر اعمال ماست تا به بیراهه نرویم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار