کد خبر: 909478
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۴
یکی از مراجع تقلید بر لزوم تربیت صحیح فرزندان تأکید کرد و گفت: گاهی پدران و مادران، نام‌هایی برای فرزندان خود انتخاب می‌کنند که در هیچ قاموسی پیدا نمی‌شود.
جوان آنلاین:‌ یکی از مراجع تقلید بر لزوم تربیت صحیح فرزندان تأکید کرد و گفت: گاهی پدران و مادران، نام‌هایی برای فرزندان خود انتخاب می‌کنند که در هیچ قاموسی پیدا نمی‌شود.

به گزارش مرکز خبر حوزه، آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی در ادامه بحث حقوق متقابل والدین و فرزندان با بیان اینکه نخستین گام تربیت فرزندان باید از خود پدران و مادران شروع شود، اظهار کرد: یعنی پدر و مادر باید خودشان را اصلاح کنند؛ فرزند به رفتار و کردار والدین چشم می‌دوزد و عکس‌برداری می‌کند و تمام حرکات آنان، در حافظه فرزند نقش می‌بندد؛ وقتی فرزند بزرگ شد، بدون اینکه خودش هم توجه داشته باشد، آن حرکات را تکرار می‌کند.

وی افزود: پدران و مادران اگر می‌خواهید فرزندان شما سالم باشند، از خودتان شروع کنید؛ فرزند باید احترام، صداقت، امانت، محبت و وفاداری را از خانه و خانواده یاد بگیرد.

این مرجع تقلید بر لزوم حضور کودکان در مساجد تأکید کرد و گفت: والدین، فرزندان خود را همراه خود به مسجد ببرند؛ بعضی‌ها می‌گویند بچه‌ها را به مسجد نیاورید، چراکه شلوغ می‌کنند؛ ابداً این منطق درست نیست، کودکان را از همان دوران کودکی به مسجد و برنامه‌های قرآنی و مفید ببرید.

این مرجع تقلید با اشاره به حضور کودکان و خردسالان در راهپیمایی‌ها، اظهار کرد: در راهپیمایی‌ها مشاهده می‌کنم، پدر و مادری، فرزند خود را آورده‌اند و پرچم کوچکی هم دست او داده‌اند؛ این کودک از همین سن پایین، درس انقلاب را یاد می‌گیرد و در ذهنش نقش می‌بندد.

وی با اشاره به اینکه گاهی پدران و مادران، نام‌هایی برای فرزندان خود انتخاب می‌کنند که در هیچ قاموسی پیدا نمی‌شود، اظهار کرد: خانواده‌ها اسمی را برای فرزند خود انتخاب کنند که وقتی بزرگ می‌شود، خجالت نکشد؛ بعضی خانواده‌ها اسامی انتخاب می‌کنند که نه معنا دارد و نه آهنگی؛ البته خوشبختانه سازمان ثبت احوال، کتابی تهیه کرده و اسامی مورد قبول را در آنجا تدوین کرده است.

آیت‌الله مکارم شیرازی تصریح کرد: بر اساس آمار‌های سازمان ثبت احوال، بیشترین نام‌هایی که خانواده‌ها می‌گذارند، اسامی مقدس ائمه معصومین (ع) است و خوشبختانه اکثریت جامعه نسبت به این اسامی توجه دارند.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر