کد خبر: 909408
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۵
ارتش و کمیته‌های مردمی یمن همانطور که پیش‌تر نیز تهدید کرده بودند، در پاسخ جنایت‌ها و تجاوزهای ائتلاف سعودی به کشورشان دست به حمله پهپادی نادری در جنوب غرب عربستان زدند

جوان آنلاین: ارتش و کمیته‌های مردمی یمن همانطور که پیش‌تر نیز تهدید کرده بودند، در پاسخ جنایت‌ها و تجاوزهای ائتلاف سعودی به کشورشان دست به حمله پهپادی نادری در جنوب غرب عربستان زدند که هنوز درباره ابعاد کامل آن اطلاعاتی در دست نیست اما واکنش تند دستگاه‌های اطلاعاتی سعودی و آمریکایی به این رویداد حکایت از اهداف مهم حمله مزبور دارد.
به گزارش المسیره، حمله چند پهپاد مسلح یمنی باعث تعلیق پروازهای فرودگاه ابها شد. شهر سابقا توریستی ابها که در نزدیکی مرز یمن قرار دارد، در مجاورت پایگاه هوایی خمیس مشیط، مهم‌ترین پایگاه هوایی نظامی سعودی‌ها و همچنین آمریکایی‌ها در جنوب جزیره‌العرب قرار گرفته است. همچنین فرودگاه تجاری ابها یک فرودگاه راهبردی در جنوب منطقه عمومی خاورمیانه محسوب می‌شود. پیش‌تر انقلابیون یمنی مراکز راهبردی این شهر و همچنین پایگاه خمیس مشیط را هدف حملات موشکی  یا نفوذهای چریکی خود قرار داده بودند اما حمله با اتکا به نیروی هوایی بدون سرنشین مدرن یمنی‌ها تحولی بسیار خطرناک علیه سعودی‌ها محسوب می‌شود.
دیروز عبدالباری عطوان، تحلیلگر برجسته مسائل جهان عرب در سرمقاله روزنامه برخط رای‌الیوم، ابعاد این عملیات کم‌سابقه هوایی نیروهای یمنی را بی‌اندازه مهم توصیف کرد و  آن را به منزله تهدیدی مستقیم از سوی مقاومت برای پایگاه‌های نظامی آمریکا در منطقه توصیف کرد.
اگرچه ائتلاف سعودی مدعی شده که پهپاد مسلح یمنی را در آسمان ابها سرنگون کرده اما حتی اگر چنین خبری صحت داشته باشد، هدف عملیات اخیر انصارالله مهم‌تر از دستاورد مقطعی آن خواهد بود، چرا که حمه به فرودگاه ابها این فرضیه را تقویت می‌‌کند که یمنی‌ها به دنبال مجازات بن‌سلمان، جنایتکار سعودی جنگ تحمیلی به کشورشان هستند. بلافاصله پس از حمله شامگاه 21 آوریل مخالفان رژیم سعودی به قصر سلطنتی الخزامی در ریاض که هدف آن ترور شخص ولیعهد بوده است، مسیر یک آمبولانس هوایی از فرودگاه ریاض به سمت فرودگاه تجاری ابها رصد شده بود که همین موضوع زخمی شدن او را قوت بخشید. اگرچه حضور فیزیکی هر چند کمرنگ بن‌سلمان در مدت بیش از یک ماه پس از آن واقعه این فرض را مردود کرد اما بتدریج مشخص شد او از ترس کودتایی دیگر در ریاض سکونت ندارد و به احتمال قوی به یک پایگاه نظامی تحت کنترل مستقیم آمریکایی‌ها در جوار فرودگاه ابها منتقل شده و تحت‌الحفظ یک گارد جدید متشکل از نیروهای پنتاگون و مزدوران آکادمی (بلک واتر) قرار دارد. او تصور می‌کرد نیروهای یمنی مستقیما به پایگاه‌های آمریکایی در خاک عربستان حمله نمی‌کنند اما روز جمعه پهپاد مهاجم یمنی احتمالا این پیش‌فرض را نقض و بن‌سلمان را در هراس از ترور داخلی یا خارجی در به درتر از قبل کرده است.
هلاکت 6 نیروی سعودی در مرز یمن
خبرگزاری رسمی سعودی به صورت سربسته کشته شدن 6 تن از نیروهای این رژیم در مرزهای جنوبی با یمن را تایید کرد. «واس» در گزارش‌های پراکنده‌ای اعلام کرد 2سرباز سعودی درمرزهای منطقه جازان، یک سرباز در استان الحرث و سرباز دیگری در منطقه نجران کشته شدند و البته در ادامه اشاره‌ای به محل کشته شدن 2 سرباز عربستانی دیگر نکرد.

منبع: وطن امروز

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار