کد خبر: 909360
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۵
شهردار سمنان
شهردار سمنان گفت: پارک جنگلی کومش این شهر در سال جاری با تخصیص 10 میلیارد ریال اعتبار ساماندهی می شود.

سید محمدناظم رضوی با اشاره ضرورت مرمت و زیباسازی پارک 40 هکتاری کومش افزود: عملیات اجرایی گام اول این طرح، شامل جدول سازی، اجرای کفپوش، ساخت منبع آب 300 مترمکعبی و انتقال پسامد مهدی‌شهر به سمنان است.
وی ظرفیت این پارک را برای ارایه خدمات رفاهی و تفریحی به ساکنان منطقه و مسافران و زائران مطلوب ارزیابی کرد و اظهارداشت: با برنامه ریزی صحیح و بکارگیری قابلیت ‌ها، سعی خواهد شد با ساماندهی این پارک خدمات مطلوبی به شهروندان ساکن در این منطقه و مسافران ارایه شود.
ناظم رضوی حفظ درختان موجود در این پارک را با توجه به مشکل و کمبود منابع آب ضروری دانست وادامه داد: وضعیت منابع آبی محدود و چاه های آب خشک شده و بخشی از درختان در آستانه نابودی هستند که برای جلوگیری از خشک شدن درختان، پیاده‌سازی سیستم آبیاری قطره‌ای در دستور کار قرار گرفت.
شهردار سمنان حفظ حریم پارک جنگلی کومش با ایجاد حصار و استقرار نگهبان را ضروری دانست و تصریح کرد: این پارک به منظور تأمین امنیت اجتماعی نیازمند حریم و حصار به شکل مطلوب است.
وی بیان داشت: همچنین 2 مکان برای استقرار نگهبان پیش‌بینی شده که امنیت مسافران را تضمین خواهد کرد.
شهردار سمنان ادامه داد: فضایی برای نشستن و چادرزدن مسافران و زائران طراحی شده و ضلع جنوبی پارک کومش با قابلیت 2 منظوره برای مسافران و ساکنان به صورت فضاهای آمفی تئاتر رو باز و شهربازی به مسافران و ساکن خدمات تفریحی رفاهی ارایه خواهد کرد.
وی اولویت فعالیت شهرداری و شورای شهر در این دوره را ایجاد توازن منطقه ای اعلام کرد و یادآور شد: ارایه خدمات بیشتر به مناطق کم برخوردار در اولویت فعالیت‌های شهرداری قرار دارد.
به گزارش ایرنا، در شهرک مسکونی صنعتی ساز سمنان حدود سه‌هزار خانواده و بیش از هشت هزار نفر جمعیت ساکن هستند که این پارک در جوار آن واقع شده است.
با توجه به مطالبه مردم در ایجاد فضای سبز، ساماندهی این پارک در دستور کار شهرداری قرار گرفته است.
شهر سمنان بیش از 195 هزار نفر جمعیت دارد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر