کد خبر: 909212
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۰
فرماندهان نیروهای مسلح و فعالان حوزه نظامی در هفته‌ای که گذشت، واکنش‌های مختلفی در قبال رفتار اخیر آمریکا در برجام و طرح برخی پیشنهادات از سوی غربی‌ها برای مذاکرات موشکی ابراز کردند.
جوان آنلاین: حوزه امنیتی و دفاعی کشور در طول هفته‌ای که گذشت، بیشتر شاهد مواضع قاطع فرماندهان نیرو‌های مسلح در خصوص رفتار اخیر آمریکایی‌ها در قبال برجام و رد هرگونه مذاکرات موشکی بود. شاید سخنان سرلشکر باقری در صحن علنی مجلس، گویاترین موضع نیرو‌های مسلح بود، وی هرگونه مذاکره بر سر توان دفاعی را رد کرد و گفت: "درتوسعه قدرت دفاعی منتظر لبخند هیچ قدرتی نخواهیم ماند". وزیر دفاع هم در همین رابطه تاکید کرد که "با وجود تحریم‌های آمریکا هم جمهوری اسلامی بر سرعت پیشرفت حوزه موشکی خواهد افزود"

از سویی دیگر امیر پوردستان هفته گذشته از رصد دقیق تحرکات آمریکایی‌ها توسط نیرو‌های مسلح خبر داد و گفت: "ما از تجهیزات و تسلیحاتی که در پایگاه‌های آمریکا در اردن، امارات، قطر و عربستان وجود دارد اطلاع کامل داریم"

درکنار مواضع فرماندهان نیرو‌های مسلح در قبال برجام و مذاکرات موشکی، سردار سیف رئیس سازمان بسیج عشایری از سازماندهی عشایر در بسیج خبر داده و گفته است: سلاح‌های عشایر را بمنظور حفاظت و حراست از مرز‌های جغرافیایی کشور سازماندهی کرده‌ایم.

یکی دیگر از اخباری که هفته گذشته در حوزه دفاعی گفته شد، هشدار نسبت به تهدیدات «اقلیمی زیستی» از سوی رئیس سازمان پدافند غیر عامل بود. سردار جلالی در همین زمینه گفت: "برای حفاظت زیستی در قبال این تهدیدات نیازمند تدوین آئین‌نامه هستیم".

مشروح مهمترین اخبار حوزه امنیتی و دفاعی در هفته گذشته به شرح زیر است:

ناوگان هوایی نیروی دریایی ارتش به امکانات جدید مجهز می‌شود

دریادار دوم روح الامینی فرمانده هوادریای نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه در حال برنامه‌ریزی برای تامین وسایل و تجهیزات جدید در بدنه هوادریای ارتش جمهوری اسلامی ایران هستیم، اظهار داشت: ما برای بالا بردن توان رزمی و بنا به شرایط و تجربه‌های موجود، تجهیزات و وسایلی را که در اختیار داریم به امکانات روز مجهز کرده‌ایم.

فرمانده هوادریای نیروی دریایی ارتش در مورد اقدامات پیش‌بینی شده در حوزه امدادرسانی دریایی در سال جاری هم گفت: ما برابر تعامل و همکاری که با یگان‌های دریایی، اورژانس و کمیته بحران کشور داریم در تمام مناطق دریا و سواحل در صورت نیاز با تمام توان به کمک و امدادرسانی خواهیم پرداخت.

اقتدار نظامی کشور را با هیچ مذاکره‌ای عوض نمی‌کنیم

امیر فرزاد اسماعیلی در نشست مشترک هیئت رزمندگان و طرح مودت سپاه با تاکید بر اینکه تحریم‌ها مانند فولاد، ایران را آبدیده می‌کند و ما هیچ نگرانی درباره خروج آمریکایی‌ها از برجام نداریم، تصریح کرد: تحریم‌های آمریکا علیه ایران نه‌تن‌ها هیچ تأثیری بر کشور نداشته بلکه عزم و اراده ملت ما را مصمم‌تر از گذشته کرده است.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) با بیان اینکه جغرافیای ایران اسلامی مملو از آشیانه عقاب‌های پدافند است و پاسخ دندان‌شکنی به دشمنان در صورت هرگونه تعدی به خاک ایران را خواهیم داد تصریح کرد: سه هزار و ۷۰۰ نقطه کشور تحت پوشش قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا (ص) قرار دارد و هیچ‌گونه پرنده مزاحمی نمی‌تواند از آسمان ایران با تعارض عبور کند.

ساماندهی سلاح‌های «عشایر» / ۷۰ درصد عشایر در بسیج سازماندهی شدند

سردار نصرت الله سیف مسئول سازمان بسیج عشایر کشور از ساماندهی سلاح‌های عشایر خبر داد و اظهار داشت: سلاح‌های عشایر ساماندهی شد تا عشایر بتوانند با در اختیار داشتن سلاح از اموال و مناطق جغرافیایی که در آن زندگی می‌کنند حفظ و حراست کنند.

تصویب سیاست‌های کلی سازمان پدافند غیرعامل کشور

بیست و پنجمین جلسه کمیته دائمی پدافند غیرعامل کشور به ریاست سرلشکر محمد باقری و با حضور سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور و اعضاء این کمیته و در راستای اجرای بند ۱ از ماده ۹ اساسنامه سازمان پدافند غیرعامل کشور برگزار و سیاست‌های کلی پدافند غیرعامل بازخوانی و سیاست‌های کلی پیشنهادی سازمان پدافند غیرعامل کشور بررسی و تصویب شد.

نیازمند آیین‌نامه «حفاظت زیستی» در برابر تهدیدات تروریستی هستیم

سردار جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور هفته گذشته در دانشکده صنعت هوایی گفت: آمریکایی‌ها در برآورد تهدیدات ۲۰۱۵ در بازه زمانی آینده پنج تهدید برتر جهانی را برشمرده اند که یکی از آن تهدیدات بعد از تهدیدات هسته ای، تهدیدات اقلیمی زیستی است. تهدیدات اقلیمی سومین تهدید برتر و مهم معرفی شده است.

وی با بیان اینکه تهدیدات در حوزه زیستی متکی بر تکنولوژی و فناوری است، افزود: فناوری و تکنولوژی در ذات خود خدمات، سرویس و فرصت‌هایی را تولید می‌کنند و برای دارنده این فناوری‌ها قدرت و قابلیت تولید و برای کسی که قابلیت نداشته باشد به نوعی تهدید فرض می‌شود، بنابراین این فناوری‌ها علیه مجموعه بعنوان تهدید بکار برده می‌شود.

نیرو‌های مسلح برای توسعه قدرت دفاعی منتظر لبخند هیچ قدرتی نیستند

سرلشکر باقری رئیس ستادکل نیرو‌های مسلح نیز هفته گذشته بمناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر در صحن علنی مجلس بر غیرقابل مذاکره بودن توان دفاعی تاکید کرد و گفت: امروز نیرو‌های مسلح بیش از هر زمان دیگری از جهت قدرت دفاعی و آمادگی‌های نظامی در اوج به سر می‌برند و در توسعه قدرت دفاعی خود منتظر مجوز و لبخند هیچ قدرتی نیستند.

اروپایی‌ها نتوانند از منافع ایران دفاع کنند، ادامه کار بی فایده است

دریابان علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی نیز در سی امین محفل انس پیشکسوتان جهاد و شهادت که به مناسبت سوم خردادماه روز ملی ایثار، مقاومت و پیروزی و با حضور گسترده جمع کثیری از فرماندهان ارشد دفاع مقدس برگزار شد، درخصوص نتایج مذاکرات ایران با کشور‌های اروپایی در مورد برجام گفت: مذاکرات با اروپا آخرین آزمون برای اثبات استقلال آن‌ها در برابر سیاست‌های دیکته شده آمریکاست و در صورتی که نتوانند و یا نخواهند به هر نحو از منافع خود و جمهوری اسلامی ایران در برابر رویکرد‌های غیرقانونی و بی منطق ترامپ دفاع کنند ادامه کار با آن‌ها بی فایده است.

دوران ابرقدرتی آمریکا به پایان رسیده است

از سوی دیگر سردار محمد کوثری جانشین قرارگاه ثارالله (ع) سپاه با اشاره به تهدیدات سران آمریکا گفت: امروز می‌بینیم آمریکایی‌ها فقط بلوف می‌زنند و با جنگ روانی عنوان می‌کنند که گزینه نظامی روی میز دارند؛ در حالی که دروغ می‌گویند، زیرا اگر می‌توانستند تا به حال یک دقیقه هم به ما مهلت نمی‌دادند. دوران ابرقدرتی آمریکا به معنای واقعی تمام شده است. آن‌ها مانند گذشته نمی‌توانند علیه ایران اقدام نظامی انجام دهند.

می‌دانیم آمریکا در پایگاه‌های خود در منطقه چه تسلیحاتی دارند

امیر احمدرضا پوردستان رئیس مرکز مطالعات و تحقیقات راهبردی ارتش نیز به اشراف نیرو‌های مسلح بر تحرکات و آرایش نیرو‌های آممریکایی در منطقه اشاره کرد و گفت: خوشبختانه امروز نیرو‌های مسلح از اشرف خوب اطلاعاتی برخودار هستند و می‌دانیم در پایگاه‌های آمریکا در اردن، امارات، قطر و عربستان چه تجهیزات و تسلیحاتی وجود دارد و حتی رفتارشناسی کرده‌ایم.

توان دفاعی ما در خدمت امنیت مردم منطقه است

امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح در مراسم بزرگداشت چهارم خرداد روز مقاومت و پایداری دزفول، یکی از مولفه‌های مهم قدرت جمهوری اسلامی را حضور در منطقه عنوان کرد و گفت: دشمن ما امریکا و رژیم صهیونیستی است و بقیه کشور‌ها دوستان ما هستند و به غیر از برخی سرانی که با آن‌ها همراهی می‌کنند، توان دفاعی ما در خدمت امنیت مردم منطقه خواهد بود.

حوزه موشکی رابا سرعت بیشتر ادامه می‌دهیم/ با کسی مذاکره نمی‌کنیم

وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح در حاشیه این مراسم نیز در پاسخ به سوالی پیرامون تاثیر خروج آمریکا از برجام بر صنعت دفاعی، اظهار داشت: ما همواره با تحریم مواجه بوده ایم و در برجام نیز تحریم‌ها به محدودیت تبدیل شد و عملا تحریمی برداشته نشد که بخواهد امروز تاثیری داشته باشد.

وی افزود: ما با تکیه بر ظرفیت‌های بزرگ علمی، انسانی، زیرساختی و صنعتی مدرن موجود در کشور تمام نیاز‌های خود را تامین خواهیم کرد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح با بیان اینکه با تحریم و محدودیت در حوزه دفاعی آشنا هستیم، گفت: هیچ اتفاقی در صنعت دفاعی کشور نخواهد افتاد و پیشرفت‌های این حوزه را با سرعت بیشتر ادامه خواهیم داد.

امیر حاتمی در پاسخ به سوال دیگری پیرامون مطرح شدن بحث مذاکرات موشکی، تصریح کرد: آیا آمریکایی که بدعهدی می‌کند قابل اعتنا و اعتماد است که چنین موضوعی را مطرح کند؟ یقینا در حوزه موشکی و دفاعی با هیچکس مذاکره نخواهیم داشت و در این حوزه با سرعت بیشتری راه را ادامه خواهیم داد.

حضور ترامپ در برجام منفعتی نداشت/ اگر جنگی آغاز شود طومار دشمن را درهم می‌پیچیم

فرمانده نیروی زمینی ارتش هفته گذشته در دیدار با فرماندهان، معاونین و کارکنان ستاد این نیرو گفت: ملت با بصیرت ما باید بدانند که حضور ترامپ در برجام هیچ منفعتی برای ما نداشت و اینکه از برجام خارج شده است نیز هیچگونه ضرری به ما نخواهد رسید.

سربازان ایران اسلامی از توهین دشمنان به مردم نمی‌گذرند

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) در محفل انس با قرآن تاکید کرد: ما به عنوان سرباز قرارگاه پدافند هوایی که خدمت شبانه روزی و بدون تعطیلی دارد، به دوستان و ملت عزیز خودمان می‌گوییم تا زمانی که این کشور به نور قرآن زنده است از همه چیز خود می‌گذریم تا از کشور دفاع کنیم و به دشمنان هم می‌گوییم که حواسشان به کارهایشان باشد و به مردم ما توهین نکنند چراکه سربازان ایران اسلامی از آن‌ها نخواهند گذشت.
منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار