کد خبر: 909073
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۳
بن نایف زخمی شدن بن سلمان را تایید کرد
غیبت بیش از یک ماهه محمد بن‌سلمان، ولیعهد سعودی حرف و حدیث‌ها را درباره وضعیت او تشدید کرده و اخبار منتشر شده حاکی از تأیید زخمی شدن وی در حادثه تیراندازی کاخ سعودی است...

غیبت بیش از یک ماهه محمد بن‌سلمان، ولیعهد سعودی حرف و حدیث‌‌‌‌‌‌ها را درباره وضعیت او تشدید کرده و اخبار منتشر شده حاكی از تأیید زخمی شدن وی در حادثه تیراندازی كاخ سعودی است. یك پایگاه عربی دیروز به نقل از منابع امریكایی اعلام كرد كه بن‌سلمان در تیراندازی ماه گذشته مجروح شده است. محمد بن نایف، ولیعهد سابق سعودی هم دیروز در توئیتر نوشت، اطلاعاتی که درباره زخمی شدن بن‌سلمان در حادثه منطقه الخزامی منتشر شده، صحت دارد و عكس‌‌‌‌‌هایی كه اخیراً از او منتشر می‌شود، قدیمی است.
به گزارش «جوان»، با گذشت 33روز از تیراندازی در كاخ سعودی در ریاض، شایعات منتشر شده در ارتباط با كشته و زخمی شدن محمد بن‌سلمان قوت گرفته و گزارش‌‌‌‌‌ها حاكی از این است كه ولیعهد عربستان در این حادثه مجروح شده است. محمد بن نایف، ولیعهد سابق سعودی كه سال گذشته با كودتای بن‌سلمان از قدرت كنار رفت، روز‌‌‌‌‌‌ شنبه خبر زخمی شدن بن‌سلمان را تأیید كرد. بن‌نایف در حساب توئیتری خود نوشت:«تصاویری که روز جمعه از محمد بن‌سلمان منتشر شده قدیمی است و اطلاعاتی که درباره زخمی شدن وی در حادثه منطقه الخزامی منتشر شده، صحت دارد». به گزارش شبكه المیادین، محمد بن نایف گفت:«بن‌سلمان از زمان حادثه منطقه الخزامی، هنوز در رسانه‌‌‌‌‌‌ها ظاهر نشده، قرار بود وی در ورزشگاه الجوهره حاضر شود اما حضور نیافت، اطلاعاتی که درباره زخمی شدن وی در حادثه مذکور منتشر شده، صحیح است، زخم بن‌سلمان جان وی را تهدید نمی‌کند اما اگر زخمی شدن وی افشا شود، برای روند فعالیت وی خطرناک خواهد بود». روز جمعه خبرگزاری رسمی عربستان (واس)، تصاویری را از بن‌سلمان منتشر کرد كه ریاست او را در نشست شورای امور اقتصادی و توسعه این کشور نشان می‌داد. انتشار این تصاویر درحالی صورت گرفته است که پس از حادثه تیراندازی در نزدیکی کاخ پادشاهی سعودی در ریاض، هنوز فیلم و تصاویری که سلامتی محمد بن‌سلمان را از سوی رسانه‌های مستقل ثابت کند، منتشر نشده است.
تأیید مقامات امریكایی
علاوه بر محمد بن نایف، منابع دیگر نیز دیروز خبر زخمی شدن بن‌سلمان را بازتاب دادند. پایگاه صوت‌العرب به نقل از منابع امریکایی نوشته است که در حادثه تیراندازی در کاخ پادشاهی در منطقه الخزامی مجروح شده است. این منابع می‌گویند که محمد بن‌سلمان پس از این حادثه با بالگردی از محل خارج شده است. به نوشته این پایگاه، تردید‌‌‌‌‌هایی دراین باره که او درمان شده یا همچنان در بیمارستان بستری است، وجود دارد. همچنین«مجتهد» فعال توئیتری نیز نوشته است که صحبت‌‌‌‌‌‌ها درباره زخمی شدن بن‌سلمان در حادثه الخزامی افزایش یافته است. مجتهد نوشت:«محافل نزدیک به بن‌سلمان می‌گویند او احتمالاً به زودی در رسانه‌‌‌‌‌‌ها حاضر می‌شود تا آنچه را در این خصوص گفته شده است، تکذیب کند چرا که تصاویری که اخیراً از او منتشر شد تا اخبار و شایعات را تکذیب کند، شکست خورد و در این خصوص موفق نبود.»
تصاویر جعلی
محمد بن‌سلمان که علاقه زیادی به دیده شدن در انظار عمومی و رسانه‌‌‌‌‌‌ها داشت، از حدود یک ماه پیش به طرز عجیبی ناپدید شد و هیچ خبری از حضور او در محافل عمومی دیده یا شنیده نشد. روزنامه الخباریه روز ‌‌‌‌‌‌شنبه در گزارشی نوشت كه «آخرین تصاویر منتشر شده از ولیعهد سعودی مربوط به دیدار او با خانواده سلطنتی اسپانیا است كه در 12 اوریل منتشر شده و از شب تیراندازی در كاخ سعودی تصاویری از او منتشر نشده است». این گزارش‌‌‌‌‌ها در حالی است كه در یک ماه اخیر تحولات مهمی در منطقه از جمله، پیروزی حزب‌الله در انتخابات لبنان، خروج امریكا از برجام، پیروزی ائتلاف شیعیان در عراق و انتقال سفارت امریكا از تل‌آویو به قدس اتفاق افتاد ولی با این حال بن‌سلمان در رسانه‌‌‌‌‌‌ها ظاهر نشد و هیچ اظهارنظری درباره این تحولات انجام نداد و همین مسئله به شایعات مبنی بر زخمی شدن وی بیشتر دامن زد. حتی در سفر مایک پمپئو، وزیر خارجه امریکا به ریاض هیچ یک از رسانه‌های سعودی خبری از ملاقات او با محمد بن‌سلمان منتشر نکردند و تنها اخبار ملاقات وزیر خارجه امریکا با عادل الجبیر، وزیر خارجه سعودی و ملاقات با ملک سلمان، شاه سعودی منتشر شد.
رسانه‌‌‌‌‌‌ها و مقامات سعودی برای اینكه به شایعات ناپدید شدن بن‌سلمان پایان دهند به حربه‌های زیادی متوسل شدند تا نشان دهند كه ولیعهد در سلامتی كامل به سر می‌برد. از انتشار عكس‌های قدیمی بن‌سلمان با رئیس‌جمهور مصر گرفته تا اخبار جعلی درباره گفت‌وگوهای تلفنی او با مقامات امریكایی و ژاپنی و اتریشی كه هرگز از سوی این كشور‌‌‌‌‌ها تأیید نشد، اقداماتی بود كه سعودی‌‌‌‌‌ها انجام دادند تا شایعات را از بین ببرند. در شب حادثه تیراندازی در كاخ الخزامی، برخی منابع از اجرای كودتا علیه بن‌سلمان خبر دادند و حتی مجتهد افشاگر پشت پرده خاندان سعودی، خبر زخمی شدن ولیعهد را تأیید كرد و گفت كه او با هواپیمای ویژه توسط نیروهای امریكایی به مكان امنی منتقل شده است. اخباری كه پس از چند ساعت سكوت خبری از طرف مقامات ریاض تكذیب شد و آنها مدعی شدند كه تیراندازی مربوط به پرواز یک پهپاد اسباب بازی بر فراز کاخ بوده است اما شدت و گسترده بودن تیراندازی و طولانی بودن مدت زمان آن و همچنین افقی بودن سمت و سوی تیراندازی‌ها كه شاهدان عینی گزارش داده بودند، به سرعت این ادعای سعودی‌‌‌‌‌‌ها را باطل کرد. این درحالی است كه تصویر لاشه پهپادی كه سعودی‌‌‌‌‌ها ادعای سرنگونی آن را داشتند، منتشر نشد و همین مسئله ابهامات پشت پرده این تیراندازی را افزایش داد. همزمان با اخبار مربوط به زخمی شدن بن‌سلمان، شبكه پرس‌تی‌وی، دیروز در گزارشی نوشت كه «محمد بن نایف و بن متعب، شاهزاده‌های عربستان مخالف سیاست‌های جنگ‌طلبانه بن‌سلمان در یمن هستند». بن‌سلمان سال گذشته به بهانه مبارزه با فساد، بیش از 200تن از شاهزاده‌های عربستان را بازداشت كرد و مبلغ 100 میلیارد دلار از ثروت این شاهزاده‌‌‌‌‌‌ها را به خزانه دولت انتقال داد و همین مسئله شكاف‌‌‌‌‌ها بین خاندان سعودی را تشدید كرده است. حتی برخی گمانه‌زنی‌‌‌‌‌‌هایی وجود دارد كه تیراندازی ماه گذشته در كاخ سعودی، یك كودتا طراحی شده از سوی شاهزاده‌های ناراضی عربستان بود كه با سیاست‌های بن‌سلمان مخالف هستند.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مهرناز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۶
0
0
ولیعهد سابق که از تمامی مسئولیت هایش برکنار شده بود "
دوباره سروکله اش پیدا می شود " نشان از روبراه نبودن وضعیت
جسمی بن سلمان را دارد " یا کشته شده " پامپئو به عربستان
می رود " جهت جلوگیری از بهم ریختگی در حاکمیت عربستان " ولیعهد سابق را بر سر کار بر می گرداند " انوقت همین ولیعهد اعلام زخمی شدن بن سلمان را اعلام می کند " حتما در اینده مرگ اورا .
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار