کد خبر: 908947
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۷
شاخص بورس تهران امروز صعود شارپ‌گونه‌ای را به ثبت کرد به طوری که توانست با رشد 348.95 واحد در نهایت در رقم 95 هزار و 794 واحد تثبیت شود.

شاخص بورس تهران امروز صعود شارپ‌گونه‌ای را به ثبت کرد به طوری که توانست با رشد 348.95 واحد در نهایت در رقم 95 هزار و 794 واحد تثبیت شود.

کاسته شدن اخبار منفی پیرامون خروج امریکا از برجام از یک سو و برگزاری کمیسیون مشترک ایران با کشورهای اروپایی و حمایت آنها از ادامه برجام باعث شده که بار دیگر خریداران سهام با آسودگی بیشتری خرید کنند.

در همین رابطه  صندوق بین‌المللی پول  اعلام کرد همکاری خود را بانک مرکزی ایران ادامه می‌دهد.

بخش ارتباطات صندوق بین‌المللی پول اعلام کرد که همکاری خود را با ولی الله سیف رئیس بانک مرکزی ایران به رغم تحریم‌های جدید آمریکا علیه مقامات ایران ادامه خواهد داد. 

در این بیانیه آمده است: ایران یکی از اعضای صندوق بین‌المللی پول است و همانند دیگر اعضا، صندوق همکاری خود را با رئیس بانک مرکزی ایران براساس مواد موافقتنامه ادامه خواهد داد. 

وزیر اقتصاد ایران  نیز قبلا اعلام کرده بود که چنین تحریم‌هایی نمی‌تواند سیستم مالی ایران را مخدوش کند و تاکید کرد ایران همکاری خود را با صندوق بین‌المللی پول ادامه خواهد داد. 

وزارت خزانه‌داری آمریکا چندین نهاد ایرانی و غیرایرانی را از زمان عقب‌نشینی ترامپ از برجام تحریم کرده است. روز پنج‌شنبه امریکا تحریم‌هایی را علیه 9 فرد ایرانی و ترکیه‌ای و شرکت‌ها و نیز تعدادی از شرکت‌های هواپیمایی اعمال کرد. 

بسیاری از کشورها نظیر هم‌پیمانان اروپایی امریکا اعلام کردند که از این برنامه ترامپ حمایت نخواهند کرد. کشورهای انگلیس،‌فرانسه و آلمان که امضاکنندگان توافق برجام هستند در حال حاضر با ایران مذاکره می‌کنند تا شاید بتوانند منافع شرکت‌های فعال اقتصادی‌شان در ایران را تامین کنند. 

روسیه و چین هم اعلام کردند که به دنبال حمایت از توافق برجام هستند. ایران گفته است که همچنان بر توافق برجام پایبند است و در انتظار نتیجه مذاکرات دیگر امضاکنندگان توافق برجام تا هفته آتی است، قبل از  اینکه تصمیم نهایی را در این باره بگیرد. 

نمادهای فولادی و سنگ آهنی بیشترین تاثیر را بر رشد شاخص بورس داشتند. نماد شرکت چادرملو با توجه به حجم بالا و صف خرید بالای 40 میلیونی و نماد سنگ آهن گل گهر سیرجان یکی از تاثیرگذاران ترین نمادها بر صعود شاخص بورس بودند.  پالايش نفت بندرعباس به سبب سقوط قیمت نفت در بازارهای جهانی با صف فروش مواجه شد و یکی از موانع بزرگ رشد بیشتر شاخص بورس بود.

به گزارش خبرنگارجوان آنلاين،  بر اساس ارقام درج شده در پایگاه اطلاع‌رسانی مدیریت فناوری بورس تهران،  شاخص کل بورس اوراق و بهادار تهران امروز با 348.95 واحد افزایش به 95 هزار و 794 واحد و ارزش روز بازار به 374 هزار میلیارد تومان رسيد .

شاخص قيمت (وزني- ارزشي) با 108.49 واحد رشد   به 29 هزار و 781 رسيد. شاخص کل(هم‌وزن) با 35.83 واحد افزایش  به 17 هزار و  371 واحد رسيد. شاخص قیمت (هم‌وزن) با 26.30 واحد افزایش به 12 هزار و  746 واحد رسيد.

­شاخص آزاد شناور با  626.57 واحد رشد  به  102  هزار و 557 واحد رسید. شاخص بازار اول بورس با  459.35 واحد  رشد  به 68 هزار و  431 واحد و شاخص بازار دوم با 395.17 واحد کاهش  به رقم  201 هزار و 944  واحد رسید.

نماد  فولاد. کگل، فملی، کچاد، وامید، فخور  بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص بورس ایران داشت و شبندر بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بورس داشت.

 در بازار فرابورس ایران شاخص کل فرابورس 3.88 واحد افزایش به رقم 1110.92 واحد رسید.

معامله‌گران فرابورس تعداد 46  هزار و 576 برگ سهم در قالب  266 میلیون  و 906 هزار  به ارزش 322 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار