کد خبر: 908923
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۹
مردم بحرین در سالگرد هجوم رژیم آل خلیفه به الدراز تظاهرات کردند
تشدید درگیری‌های نظامیان آل‌خلیفه با مدافعان آیت‌الله شیخ عیسی قاسم در بحرین در سالگرد هجوم خونین آل‌خلیفه به فداییان و مدافعان رهبر شیعیان بحرین موجب شهادت و مجروحیت تعدادی در منطقه الدراز شد.
جوان آنلاین: تشدید درگیری‌های نظامیان آل‌خلیفه با مدافعان آیت‌الله شیخ عیسی قاسم در بحرین در سالگرد هجوم خونین آل‌خلیفه به فداییان و مدافعان رهبر شیعیان بحرین موجب شهادت و مجروحیت تعدادی در منطقه الدراز شد.

یک سال از قتل عام منطقه الدراز بحرین توسط رژیم آل‌خلیفه می‌گذرد. منطقه‌ای که آیت‌الله «شیخ عیسی قاسم» رهبر شیعیان بحرین همچنان در بازداشت اجباری به‌سر می‌برد و معترضان به این امر را همچنان از سوی دولت این کشور بازداشت یا اعدام می‌شوند.
بر اساس گزارش رسانه‌های محلی منامه، مردم بحرین در سالگرد هجوم خونین آل‌خلیفه به فداییان در منطقه الدراز، در نقاط مختلف کشور تظاهرات برگزار کردند.

۲۶‌بازداشت در ۱۷‌تظاهرات هفته گذشته بحرین
بر اساس اعلام رسانه‌های بحرینی، این تظاهرات‌ها عمدتاً در کرباباد، کرزکان، کرانه، الدیه، ابوصیبع، الشاخوره، منامه، السهله الجنوبیه، السنابس و الدراز برگزار شد. تظاهر‌کنندگان در جریان این اعتراضات شعارهایی را علیه آل‌خلیفه سر دادند. این درحالی است که نظامیان آل‌خلیفه نیز به منظور پراکنده کردن تظاهرات‌کنندگان به‌صورت وحشیانه به آن‌ها یورش بردند. مرکز حقوق بشر بحرین از بازداشت ۲۶‌نفر و برگزاری ۱۷‌تظاهرات در بحرین در هفته گذشته خبر داد. این افراد در 10‌منطقه مختلف بحرین بازداشت شده‌اند.  

اثبات شدن قتل عمد مردم توسط رژیم آل‌خلیفه
در ادامه این اعتراضات، یکی از اعضای انجمن حقوق بشر بحرین اعلام کرد که پنج شهید مدافع آیت‌الله عیسی قاسم در سال گذشته عمداً به قتل رسیده‌اند.«شیخ میثم السلمان» از اعضای انجمن حقوق بشر بحرین و عضو اتحادیه شرق و غرب علیه نفرت‌پراکنی در گزارشی از جنایات آل‌خلیفه؛ عنوان کرد: بحرین هیچ‌گاه قتل عمد نسبت به شهدای الدراز را نپذیرفته و از هرگونه تحقیق و بررسی در خصوص روز خونین هجوم به این منطقه و منزل آیت‌الله عیسی قاسم سر باز زده است. شیخ سلمان افزود: در گزارش‌های پزشک عمومی به صراحت آمده است که شهید محمد حمدان، شهید محمد العکری و شهید احمد العصفور از فاصله کمتر از یک تا دو متر مورد اصابت مستقیم قرار گرفته‌اند و مخزن خشاب اسلحه ساچمه‌ای به‌علت اصابت از فاصله کم در بدن آن‌ها حفره ایجاد نموده و ترکش در تمام بدنشان منتشر شده است. شیخ سلمان در ادامه گفت: از روز خونین الدراز تا کنون آیت‌الله شیخ عیسی قاسم در بازداشت خانگی توسط نیروهای امنیتی به‌سر می‌برد و ما مسوولیت هرگونه اتفاق ناخوشاندی در خصوص شیخ را بر عهده رژیم بحرین می‌دانیم. بحرین در طول یک‌سال گذشته از گشایش پرونده تحقیق و بررسی در خصوص هجوم به الدراز سر باز زده است.این سخنان در حالی عنوان می‌شود که مرکز حقوق بشر بحرین هم روز گذشته در گزارشی متفاوت به سلب تابعیت بیش از 700نفر در این کشور خبر داده است.مرکز حقوق بشر بحرین با اعلام این گزارش، عنوان کرد: بحرین دارای رکورد سلب تابیعت است و تا‌کنون 732‌بحرینی توسط رژیم آل‌خلیفه سلب تابعیت شده‌اند و به‌صورت فراگیر و دسته‌جمعی حقوق آن‌ها برخلاف موازین بین‌المللی تضییع می‌شود.

بیانیه علمای بحرین و جمعیت الوفاق در سالگرد حمله آل‌خلیفه به منزل شیخ عیسی قاسم
از سویی دیگر؛ علمای بحرین با صدور بیانیه‌ای به مناسبت نخستین سالگرد لشکرکشی آل‌خلیفه به منزل آیت‌الله عیسی قاسم در منطقه الدراز و و هجوم به فداییان شیخ در جوار منزل ایشان در دوم خرداد 1396 یاد شهدای فدایی شیبخ عیسی قاسم را گرامی داشتند.
در این بیانیه با تاکید بر اینکه جنایت‌های آل‌خلیفه در قتل عام الدراز هرگز فراموش نخواهد شد و لزوم مجازات مرتکبین این جنایت آمده است؛ رژیم فاسد بحرین همچنان محاصره منزل آیت‌الله شیخ عیسی قاسم را ادامه داده و ادامه مورد هدف قرار دادن ایشان به این معناست که دین و وطن همچنان در خطرند و یاری رساندن به آنان وظیفه هر فرد مستطیع است.
علمای بحرین حماسه‌آفرینی، صبر و ثبات جوانان فدایی آیت‌الله شیخ عیسی قاسم در دفاع از ایشان در سال گذشته را گرامی داشته و بیان داشتند که بدون شک حرکت ملت بحرین پیروز خواهد شد. همچنین؛ جمعیت الوفاق بحرین به مناسبت نخستین سالگرد لشکرکشی آل‌خلیفه به منزل آیت‌الله عیسی قاسم در منطقه الدراز و و هجوم به فداییان شیخ در جوار منزل ایشان در دوم خرداد 1396 بیانیه‌ای صادر کرد.  در این بیانیه آمده است: تا کنون اثرات و پیامدهای قتل عام در منطقه الدراز بحرین و در جوار منزل آیت‌الله عیسی قاسم که سال گذشته توسط رژیم بحرین رخ‌داد مستمر و باقی‌است. این در حالی است که سازمان‌ملل خواستار تحقیق‌وتفحص در این قضیه شده است. رژیم بحرین تمامی نداها برای تحقیقی در این خصوص را نادیده می‌گیرد و همچنان با شتاب در حال مجازات و انتقام‌جویی از ملت بحرین، رهبران دینی و تمامی فرزندان آن به‌خاطر خواسته‌های آن‌‌ها مبنی بر برقراری عدالت، مساوات، دموکراسی و احترام به حقوق بشر است.  الوفاق افزود مکانی که این قتل‌ عام در آن رخ داد تاکنون در محاصره نیروهای امنیتی و ارتشی‌ است و همچنین آیت‌الله عیسی قاسم که مرجعیت بزرگ مذهبی بحرین است از آن روز تا کنون در بازداشت خانگی به‌سر برده و محاصره کل منطقه محل سکونت ایشان «الدراز» به‌صورت سخت و فشرده همچنان ادامه دارد. علاوه‌بر این تا‌کنون جمعی از جوانان بازداشت‌شده در زندان به‌سر می‌برند و بسیاری نیز از آن روز تاکنون در درد و رنج مجروحیت‌اند. بحرین همچنان رییس بزرگ‌ترین موسسه دینی بحرین «حجت‌الاسلام سید مجید مشعل» را به‌علت اعلام حمایت از آیت‌الله عیسی قاسم محکوم کرده و وی در زندان به‌سر می‌برد. این بیانیه می‌افزاید هدف از ارتکاب این قتل عام به زانو در آوردن بحرینی‌ها و عقب‌نشاندن آنان از خواسته‌های بر‌حق، اساسی و طبیعی‌شان است. الوفاق آورده است روز گذشته از مستنداتی در خصوص حجم این جنایت پرده‌برداری شد که بیانگر قتل دسته‌جمعی عده‌ای از افرادی است که در منطقه الدراز با آیت‌الله عیسی قاسم اعلام حمایت کرده بودند. الوفاق در پایان یادآور شد ملت بحرین در حرکت خود علیه استبداد و دیکتاتوری همچنان با قوت ادامه خواهد داد.
 
نمایش تصاویر شهدای بحرین مقابل سفارت این کشور در لندن
از طرفی دیگر، فعالان بحرینی شب گذشته تصاویری از آیت‌الله عیسی قاسم و شهدای فدایی شیخ را به نشانه اعتراض به رژیم آل‌خلیفه روی دیوار سفارت بحرین در لندن با پروژکتور به نمایش در آوردند.  تصاویر نمایش داده شده حاوی عکس‌ها و نوشته‌هایی در محکومیت جنایت‌های آل‌خلیفه در منطقه الدراز محل سکونت آیت‌الله عیسی قاسم و ریختن خون جوانان بحرینی بود.  این اقدام که به مناسبت فرارسیدن نخستین سالگرد هجوم نظامی آل‌خلیفه به منزل شیخ عیسی قاسم و جوانان فدایی ایشان صورت گرفت که به شهادت پنج تن و بازداشت 300‌تن و زخمی شدن صدها نفر انجامید.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار