کد خبر: 908921
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۸
یک جوان روس با معرفی خود به‌عنوان نخست‌وزیر ارمنستان، وزیر خارجه انگلیس را 18دقیقه سرکار گذاشت.
جوان آنلاین: وزارت خارجه انگلیس پس از این‌که یک جوان روس، به‌عنوان نخست‌وزیر ارمنستان، ۱۸‌دقیقه با وزیر خارجه انگلیس گفت‌وگو کرد، اعلام کرد بوریس جانسون از دروغین بودن این گفت‌وگو آگاه شده و گفت‌وگوی تلفنی را قطع کرده است.

تارنمای روزنامه ایندیپندنت نوشت، وزارت خارجه انگلیس، اقدام جوان روس را کودکانه توصیف کرد اما هشدار داد مقررات امنیتی احتمالاً نادیده گرفته شده‌اند. دو جوان روس که با نام لکسوس و وووان به کارهای شگفت‌انگیز دست می‌زنند، نوار صدای گفت‌وگوی خود را با بوریس جانسون، وزیر خارجه انگلیس روی اینترنت منتشر کردند.
به گزارش صدا‌وسیما، در این نوار یکی از جوانان روس که خود را نخست‌وزیر ارمنستان جا زده بود، به مدت ۱۸‌دقیقه با بوریس جانسون درباره رفتار دولت انگلیس با ولادیمیر پوتین و نیز دست داشتن روسیه در مسموم کردن یک جاسوس دوجانبه روسی در انگلیس، گفت‌وگو می‌کند.
این جوان روس خود را نیکول پاشینیان، نخست‌وزیر جدید ارمنستان جا زده بود. در این نوار بوریس جانسون ابتدا انتخاب نخست‌وزیر جدید ارمنستان را تبریک می‌گوید و قول می‌دهد به دولت ارمنستان مشورت بدهد تا بتواند میان خواسته‌های غرب و روسیه، توازن برقرار کند. سپس جوان روس به گفت‌وگو درباره نقش روسیه در مسمومیت جاسوس دوجانبه می‌پردازد و به شوخی ابراز امیدواری می‌کند روسیه وی را نیز مسموم نکند.
بوریس جانسون ابراز امیدواری می‌کند روابط انگلیس با روسیه بهبود یابد اما تاکید می‌کند 100درصد مطمئن است که کرملین در مسمومیت اسکریپال دست دارد و آمادگی خود را برای دادن اطلاعات در این‌باره، اعلام می‌کند.
سرگئی اسکریپال ۶۶‌ساله‌، افسر سابق روسیه و جاسوس دو جانبه روز یکشنبه، چهارم ‌مارس برابر با ۱۳‌اسفند‌۱۳۹۶ بنا بر ادعای رسانه‌ها و مقامات انگلیس در شهر سالزبری این کشور مسموم شد .

  دو جوان روس اردوغان را سر کار گذاشتند!
البته جانسون تنها قربانی جوانان روس نبوده است، پیش از این در 24‌بهمن‌94 دو جوان روس به‌نام «ولادیمیر کوزنتسف» و « آلکسی استولیاروف » در تماس تلفنی با اردوغان خود را پترو پوروشنکو و آرسنی یاتسنیوک، رییس‌جمهوری و نخست وزیر اوکراین معرفی کردند. این دو جوان، پس از این تماس تلفنی، مشروح گفت‌و‌گوی ضبط شده با رییس‌جمهوری ترکیه را در سامانه یوتیوب منتشر کردند.
این دو فرد در تماس تلفنی به‌عنوان مقامات اوکراینی به رییس‌جمهوری ترکیه پیشنهاد کردند که اقدامات خود را علیه روسیه هماهنگ کنند و وی نیز این پیشنهاد را پذیرفت. اردوغان همچنین با پیوستن ترکیه به ائتلاف ضد روسیه در منطقه به رهبری اوکراین در صورت ایجاد چنین ائتلافی موافقت کرد. رییس‌جمهوری ترکیه همچنین در این گفت‌و‌گوی تلفنی به مخاطبان خود اطمینان داد که از رییس‌جمهوری روسیه به‌خاطر سرنگونی هواپیمای سوخو-24 روسی توسط جنگنده ترکیه عذرخواهی نمی‌کند.
به گزارش رسانه‌های روسی، پس از آن که گفت‌وگوی تلفنی اردوغان با فریب‌دهندگان تلفنی در رسانه‌ها منتشر شد، سخنگوی دفتر رییس‌جمهوری اردوغان این گفت‌وگوی تلفنی را جعلی و غیر واقعی خواند و اعلام کرد: برقراری تماس تلفنی با رییس‌جمهوری ترکیه به این سادگی امکان‌پذیر نیست.
آلکسی استولیاروف یکی از دو فرد فریب‌دهنده اردوغان در گفت‌و‌گو با رادیو گاواریت ماسکوا گفت که با رییس‌جمهوری ترکیه گفت‌و‌گو کرده و شگرد این کار خود را فاش کرد.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار