کد خبر: 908872
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۳
فرمانده سپاه عاشورا :
فرمانده سپاه عاشورا گفت: دشمن دنبال نفوذی‌هاست تا تفکر شکسته‌خورده خود را احیا کرده و به دنبال سازش و تسلیم هستند ولی نمی‌دانند این آرزو را به گور خواهند برد.

سردار عابدین خرم ادر سخنرانی پیش از خطبه نماز عبادی و سیاسی جمعه این هفته تبریز در مصلای اعظم امام خمینی(ره) اظهار کرد: خدا را شاکریم که یک سال دیگر عمری به ما عطا کرد تا ماه خدا را تجربه کنیم و از بهشت الهی خداوند بهره‌مند شویم.

وی با بیان اینکه امسال به فرموده رهبری مزین به نام حمایت از کالای ایرانی است، گفت: امیدواریم همه مشکلات را با ایستادگی و مقاومت همانند سال‌های گذشته پشت سر بگذاریم.

فرمانده سپاه عاشورا با اشاره به سالروز آزادسازی خرمشهر و روز ملی مقاومت اسلامی در سوم خردادماه بیان داشت: تبریز شهری است که برای آزادسازی خرمشهر مردان بزرگی را برای دفاع از مجد و عظمت اسلامی اعزام کرد و جوانان و رزمندگان این خطه در مرزها حماسه آفریدند و آنجا را برای دشمن ناامن ساختند.

وی ادامه داد: سوم خردادماه روز عزت، عظمت و روز پایداری امت، روز به رخ کشیدن توانمندی‌ها و ظرفیت ملت بزرگ اسلامی، روز وحدت و یکپارچگی نیروهای مسلح بوده و این روز همان تبعیت محض از ولایت فقیه است و در یک کلام آزادی خرمشهر ماندگارترین رخداد تاریخ را آفریده است که نقطه عطفی برای جهان بشریت شد.

خرم، خاطرنشان کرد: امروز آمده‌ایم تا معنویت خود را  تقویت بخشیم  و چه زیبا که امام راحل(ره) فرمودند، "مساجد سنگر بوده و سنگرها را نباید ترک کرد".

وی با اشاره به اینکه شهر استراتژیک خرمشهر در طول تاریخ چهار بار سقوط کرد، گفت: ما هزینه‌ها و تاوان زیادی را پرداخت کردیم تا شهر دوباره بازگردد و البته زخم بزرگی بر پیکر امت اسلامی وارد کرد. 

فرمانده سپاه عاشورا ادامه داد: حاکمیت لیبرالیستی توسط نفوذی‌ها باعث شد خرمشهر سقوط کند، ولی تلاش رزمندگان اجازه نداد که آنها ‌پیشروی کنند و خدا را شاکریم که به لطف و عنایت پروردگار خرمشهر دوباره آزاد شد.

وی با بیان اینکه ۱۸ ماه خرمشهر در دست بعثی‌ها قرار گرفت، یادآور شد: آن زمان که بنی‌صدر دم از مذاکره با استکبار جهانی و بعثی‌ها زد، نشانگر ضعف بود چراکه وقتی چهره منحوس لیبرال‌ها کنار زده شد، روحیه الهی به رزمندگان برگشت و بعد از ۱۸ ماه عملیات‌، غیورمردان و مجاهدان فی‌السبیل‌ از اقصی نقاط کشور دست دشمن را از خرمشهر کوتاه کردند. 

خرم ادامه داد: صدام ادعا کرده بود که اگر ایرانی‌ها بتوانند خرمشهر را پس بگیرند، کلید بصره را به آنها خواهم داد ولی با فکر انقلابی و تبعیت از امام راحل عملیات بیت‌المقدس رقم خورد و ایثار و از جان‌گذشتگی‌های غیورمردان ایران اسلامی، خرمشهر آزاد شد که رزمندگان تبریزی نقش بزرگی در این پیروزی داشتند.

وی تصریح کرد: امام راحل فرمودند، "آزادسازی خرمشهر فتح‌الفتوحی بود که خداوند به مسلمین عنایت کرد و خداوند خرمشهر را آزاد کرد" و این سخن و تفکر تمام اذهان را به سمت قدرت لایزال الهی هدایت کرد.

فرمانده سپاه عاشورا بیان داشت: سند افتخار آزادی خرمشهر در تاریخ ثبت شد چراکه کار ناممکن را ممکن کرده و عملیات بزرگی که امروز در تمام دانش‌های نظامی دنیا تدریس می‌شود را جهانی کرد.

وی ادامه داد: در عملیات بیت‌المقدس، دشمن متحمل ۱۹ هزار اسیر، ۱۶ هزار کشته همچنین غنیمت ۶۰۹ دستگاه توپ و تانک شد و نباید این افتخار را فراموش کنیم.

خرم با اشاره به رحلت آیت‌الله حسنی، امام جمعه سابق ارومیه گفت: این شیرمرد آذربایجان همیشه می‌گفت که یادتان نرود که ارومیه در ۱۰۰ سال گذشته، ۶ ماه محاصره شد و مردم را قتل و عام کردند و هیچ‌کسی به این خطه کمک نکرد، خوش به سعادت ایران و ایرانی که به برکت انقلاب اجازه اشغال یک وجب از خاک کشور را نداد. 

وی بیان کرد: دشمن امروز به دنبال همان نفوذی‌هاست تا تفکر شکسته‌خورده خود را احیا کند،هنوز در صدد تحمیل سازش و تسلیم هستند ولی نمی‌دانند این آرزو را به گور خواهند برد.

فرمانده سپاه عاشورا ادامه داد: دشمن مثل قبل که دنبال اختلاف و دودستگی بود، امروز نیز به دنبال همان اهداف است. 

وی با اشاره به راهنمایی پیامبرگونه رهبری اشاره کرد و گفت: امنیت را تضعیف نکنیم، باهم بوده و اتحاد را حفظ کنیم زیرا امید، قدرت و ظرفیت‌های لازم را داریم و با فضل الهی و روحیه جهادی، دستاوردهای زیادی را در دهه چهارم انقلاب به دست آوردیم و خواهیم آورد.

خرم با تاکید به اینکه رهبر معظم انقلاب وقتی بارها می‌فرمایند، خرمشهرها در پیش داریم یعنی باید متکی به توانمندی خود بوده و اقتصاد مقاومتی را دنبال کنیم  و افراد تفرقه‌افکن را دور سازیم، تصریح کرد: امروز با توکل به خداوند و تبعیت از رهبر معظم انقلاب، فتح الفتوح زیادی را همانند سوم خردادماه در عرصه اقتصادی به دست آوردیم زیرا قدرت خدا حامی انقلاب اسلامی است.

وی خطاب به مسوولان در رابطه با اتکا به درون و حفظ وحدت گفت: رمز پیروزی ما عدم اعتماد به دشمن است زیرا گفتمان انقلاب اسلامی است که منجر شده شعار "مرگ بر آمریکا" در جهان طنین‌انداز شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر