کد خبر: 908861
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۴
مدیرکل میراث فرهنگی سمنان خبر داد
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان از صدور مجوز کاوش در تپه باستانی دژ چرمنه سمنان با پیگیری‌های انجام‌شده خبر داد.


محمد جهانشاهی در نشستی با شهردار سمنان از برگزاری هفته فرهنگی استان در برج میلاد خبر داد و خواستار همکاری شهرداری سمنان برای برگزاری هرچه بهتر این هفته که از هفتم تا دوازدهم خرداد برگزار می‌شود، شد.

وی برگزاری جشنواره عشایر جاده ابریشم، برگزاری رالی و حضور در نمایشگاه بین‌المللی صنایع‌دستی را از دیگر برنامه‌های مهم این اداره کل برشمرد.

جهانشاهی همچنین خواستار مساعدت شهرداری برای ایجاد خانه سمنانی در این شهر شد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان سمنان از صدور مجوز کاوش در دژ چرمنه خبر داد و اظهار داشت: اعتبار این کاوش هم اخذشده و کار کاوش در این تپه باستانی به‌زودی آغاز می‌شود.

سیدمحمد ناظم‌رضوی، شهردار سمنان هم اظهار داشت: عشایر استان سمنان یکی از ظرفیت‌های خوب گردشگری در این استان هستند و باید برنامه‌ریزی بهتری برای استفاده از این ظرفیت شود.

وی افزود: با برگزاری برنامه‌هایی نظیر نمایش کوچ عشایر و برگزاری جشنواره‌های شکرانه می‌توان گردشگران داخلی و خارجی زیادی را به استان سمنان جذب کرد.

شهردار سمنان با اشاره به ظرفیت مغفول مانده کویر گفت: استان سمنان که در زمینه کویر حرف‌های زیادی برای گفتن دارد، باید در این زمینه پیشتاز شود.

ناظم‌رضوی از برگزاری نشست شهرداران کشور با موضوع و محوریت کویر در سمنان خبر داد و افزود: این نشست در تیرماه و با حضور ۵۰ شهردار شهرهای حاشیه کویر برگزار خواهد شد و علاوه بر بررسی ظرفیت‌های کویرهای ایران به بیان چالش‌ها و آسیب‌ها نیز خواهیم پرداخت و امیدواریم دریچه خوبی برای استفاده از این سرمایه عظیم باز شود.

شهردار سمنان همچنین خواستار آغاز کاوش‌ها در دژ چرمنه شد و افزود: شهرداری سمنان آماده است تا در این زمینه هرگونه همکاری را با میراث فرهنگی داشته باشد.

وی همچنین از برگزاری سمپوزیوم ساخت مجسمه‌های گچی در سمنان استقبال و تصریح کرد: سمنان پایتخت گچ کشور است و باید از این محصول معروف خود استفاده کرده و آن را با زبان هنر نیز به مردم کشور و منطقه معرفی کند.

برگزاری شب بازار در خیابان زیبای فردوسی سمنان یکی دیگر از پیشنهادها و ایده‌های مطرح‌شده از سوی شهردار سمنان بود که مورد استقبال مدیرکل میراث فرهنگی استان سمنان قرار گرفت.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر