کد خبر: 908839
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰
مجرم سابقه‌داري كه با همدستي برادرش اتباع كشورهاي خارجي را فريب داده و دلارهايشان را سرقت مي‌كرد بازداشت شد. برادر وي اما موفق به فرار از كشور شد.

به گزارش خبرنگار ما، سريال سرقت‌هاي سريالي متهم 27‌ساله كه يحيي.‌ب نام دارد و از طايفه فيوج است 22اسفند‌سال قبل به جريان افتاد. آن روز مردي از تبعه كشورهاي عرب همسايه وارد كلانتري‌167 دولت‌آباد شد و گفت دو مرد جوان با معرفي خودشان به عنوان مأمور وزارتخانه دولتي 4500‌دلار از او سرقت كرده‌اند. وقتي پرونده به دستور بازپرس شعبه چهارم دادسراي عمومي و انقلاب شهرري براي بررسي به پايگاه نهم پليس آگاهي تهران فرستاده شد شاكي جزئيات حادثه را اين طور شرح داد: در حال عبور از خيابان قدس دولت‌آباد بودم كه يك خودروي پرايد سفيد‌رنگ راهم را سد كرد. به جز راننده مردي در صندلي جلو سوار بود كه از ماشين پياده شد. او به زبان عربي تسلط كامل داشت و شروع به حرف زدن با من كرد. گفت كه مأمور يكي از وزارتخانه‌هاي مهم دولتي است و احتمال مي‌دهد دلارهايي كه همراه دارم جعلي باشد و از من خواست دلارهايم را براي بررسي به او بدهم. از آنجا كه روي خودروي آنها تجهيزات پليس نصب شده بود من اعتماد كردم و بسته دلارهايم را به او دادم. آن مرد هم بعد از بررسي دلارها گفت كه همه آن واقعي است و بسته پول را به من بازگرداند و سوار ماشين شده و از محل دور شد اما من بعد از شمارش دلارها متوجه شدم كه 4500 دلار سرقت شده است.
با اطلاعاتي كه شاكي در اختيار كارآگاهان پليس گذاشت مأموران موفق به چهره نگاري از متهم شده و بعد از بررسي بانك اطلاعات مجرمان سابقه دار هويت وي شناسايي شد. يحيي.‌ب 27‌ساله از مجرمان سابقه‌دار طايفه فيوج كه بارها به اتهام ارتكاب جرائمي مثل سرقت، جعل گذرنامه، غصب عناوين دولتي، كف‌زني، خروج غيرمجاز از كشور دستگير و روانه زندان شده بود. يحيي همچنين يك‌بار نيز در كشور تركيه به اتهام سرقت دستگير شد و مدتي را در زندان سپري كرده بود.
بعد از شناسايي تصوير متهم و در حالي كه دو ماه از وقوع حادثه گذشته بود كارآگاهان مخفيگاه متهم را در منطقه وائين شهريار شناسايي و 26 ارديبهشت‌ماه او را در مخفيگاهش بازداشت كردند.
او در بازجويي‌ها به سرقت‌‌هاي سريالي از اتباع كشورهاي خارجي با همدستي برادر 30‌ساله‌اش فريد اعتراف كرد. در بررسي‌هاي بعد معلوم شد كه فريد چند روز قبل از كشور خارج شده است.
سرهنگ كارآگاه كرم يوسف‌وند، رئيس پايگاه نهم پليس آگاهي تهران بزرگ گفت: با توجه به اعتراف متهم به دهها سرقت از اتباع كشورهاي خارجی و به منظور شناسايي جرائم بيشتر دستور انتشار بدون پوشش تصوير متهم از سوي بازپرس شعبه چهارم دادسراي عمومي و انقلاب شهرري صادر شده است و مالباختگاني كه موفق به شناسايي تصوير متهم شده‌اند براي پيگيري شكايات خود به پايگاه نهم پليس آگاهي تهران بزرگ در شهرري‌– خيابان آستانه مراجعه كنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار