کد خبر: 908836
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰
مجرم سابقه‌دار در مرخصي زندان براي خودش همدستي پيدا كرد و سريال زورگيري‌هاي شبانه از رانندگان مسافربر را شروع كرد تا اينكه همراه همدستش به دام پليس افتاد.

به گزارش خبرنگار ما، چندي قبل شكايت‌هاي مشابهي درباره زورگيري از رانندگان مسافربر در محدوده بزرگراه‌هاي شهر به خصوص بزرگراه آزادگان و بعثت به اداره پنجم پليس آگاهي تهران گزارش شد. رانندگان در طرح شكايت‌هاي خود گفتند كه دو مرد جوان با تهديد چاقو اموال آنها را سرقت كرده‌اند.
يكي از رانندگان در توضيح ماجرا گفت: شب حادثه ابتداي مسير شرق به غرب بزرگراه آزادگان دو مرد جوان را به عنوان مسافر دربستي سوار كردم. هنوز مسافت زيادي را طي نكرده بودم كه مردي كه در صندلي عقب سوار بود ناگهان ضربه‌اي محكم به سرم وارد كرد. بعد چاقويي زير گلويم گذاشت و من را تهديد به مرگ كرد. مردي هم كه در صندلي شاگرد سوار بود به همدستش مي‌گفت بزن، بزن. بعد شروع به جمع كردن پول‌هايي كرد كه داخل داشبورد داشتم. او همچنين گوشي تلفن همراهم را سرقت كرد و سپس من را مجبور به توقف كرد. وقتي توقف كردم آنها پياده شدند و خلاف جهت خودروها شروع به دويدن كردند.
شاكي ديگر به پليس گفت: ساعت 21:30‌شب حادثه در خيابان فدائيان اسلام دو نفر را به عنوان مسافر سوار كردم. هنوز مسافت زيادي طي نكرده بودم كه مردي كه در صندلي عقب سوار بود چاقو كشيد و زير گلويم گذاشت. مردي هم كه در صندلي جلو سوار بود چاقويي روي سينه‌ام گذاشت و خواست كه توقف كنم. آنها بعد از سرقت كيف پول و مداركم از خودرو پياده شده و در تاريكي هوا فرار كردند. در حالي كه هر روز شكايت‌هاي مشابهي به پليس گزارش مي‌شد كارآگاهان با اطلاعاتي كه شاكيان در اختيار آنها گذاشتند موفق شدند يكي از سارقان را كه از مجرمان سابقه‌دار بود شناسايي كنند.
احسان.‌د 28‌ساله بارها به اتهام جرائم مختلف مثل سرقت، اخلال در نظم، شرب خمر، تخريب اموال عمومي و... دستگير و روانه زندان شده بود. او آخرين بار هم به اتهام زورگيري از رانندگان در پوشش مسافر دستگير شده اما با صدور قرار وثيقه از زندان آزاد شده بود.
در شاخه ديگري از تحقيقات كارآگاهان براي بازداشت متهم راهي خانه‌اش در محدوده ميدان خراسان شدند، اما متوجه شدند كه وي به تازگي و به اتهام حمل موادمخدر دستگير شده و در حال حاضر در زندان حضور دارد كه به اداره پنجم پليس‌آگاهي تهران بزرگ منتقل شد.
او بعد از مواجهه با شاكيان به سرقت‌هاي خود با همدستي يكي از دوستانش كه مردي 19‌ساله به نام مهدي.‌ع است اعتراف كرد و گفت براي تأمين هزينه مصرف مواد دست به سرقت مي‌زدند.
با اطلاعاتي كه احسان در اختيار پليس گذاشت كارآگاهان محل تردد مهدي را در پارك جنگلي ميرزا كوچك‌خان منطقه كيانشهر شناسايي و بازداشت كردند. او در اولين بازجويي‌ها به زورگيري از رانندگان مسافربر اعتراف كرد.
سرهنگ كارآگاه داوود‌فرد، معاون مبارزه با سرقت‌هاي خاص پليس آگاهي تهران بزرگ گفت: به منظور شناسايي جرائم بيشتر متهمان دستور انتشار تصاوير بدون پوشش متهمان از سوي بازپرس شعبه چهارم دادسراي ناحيه‌34 صادر شده است و شاكيان مي‌توانند براي طرح شكايت به اداره پنجم پليس آگاهي تهران بزرگ در خيابان وحدت اسلامي مراجعه كنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار