کد خبر: 908826
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰
قاسم حبيب زاده
۱- رهبری خوب نعمتی است که همه ملت‌ها از آن برخوردار نیستند، بنابراین جوامعی که از این نعمت بی بهره‌اند، در مقابله با زورگویان، حتی اگر فداکاری هم نمایند، نتیجه مطلوب را نمی‌گیرند، مانند قیام مردم مصر در سال‌های گذشته.
۲- نتیجه گرفتن با رهبری خوب الزاماتی دارد که کمترین آن فهم تدابیر ایشان و عمل به آن است.
۳- رهبر خوب با نگاه کلان و اشراف بر جامعه و رصد محیط جهانی، دور نمای تحولات را تشخیص داده و کم‌هزینه‌ترین مسیر را برای مردم مشخص می‌کند و اگر مردم و مسئولان به راه دیگری رفتند، به نوعی ناسپاسی این نعمت الهی را کردند.
۴- تبیین و تحلیل واقع‌بینانه و امیدبخش از واقعیات و روند تحولات جامعه، در عین پمپاژ یأس و ناامیدی از سوی دشمنان آگاه و دوستان غافل، رسالت و هنر رهبری است که آخرین نمونه آن را چهارشنبه گذشته در جمع مسئولان از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدیم و شنیدیم.
۵- یادآوری تجربیات گران‌سنگ نظام توسط، ولی فقیه در جمع مسئولان برای بهره‌گیری در مسیر پیش رو برای چندمین بار در این سخنرانی تکرار شد، بنابراین بر مسئولان فرض است که در مسیر تعیین‌شده توسط ایشان حرکت کنند و در موضوع برجام آزموده را دیگر نیازمایند.
حال ملت برای تمکین مسئولان به حرکت در این مسیر روشن چاره‌ای جز مطالبه گری مستمر در این موضوع ندارند؛ سپاس عملی از موهبت الهی «ولایت فقیه» در جامعه اسلامی حرکت در مسیر تعیین‌شده توسط ایشان است، و البته این امر نیازمند روشنگری صاحبان سخن و قلم در جامعه است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار