کد خبر: 908823
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰
خطيب نماز جمعه تهران:
وزير خارجه بي‌خرد و بي‌عار امريكا مي‌گويد كه ايران بايد چنين و چنان كند و راجع به موشك‌هاي ما سخن گفته، درحالی‌که اصلاً بحث آنها موشك نيست؛ بحث آنها اسلام و دين مردم ايران است.

به گزارش فارس، آيت‌الله محمد امامي كاشاني، امام‌جمعه موقت تهران در خطبه‌هاي اين هفته نماز عبادی سياسي پايتخت با اشاره به آياتي از سوره آل‌عمران اظهار داشت: در اين آيات خداوند تأكيد مي‌كند كه به دشمن اعتماد و تكيه نكنيد و منظور از دشمن فقط كفار نيست، بلكه مسلمانان منافق هم دشمن هستند. وي افزود: دشمن مي‌خواهد كه مسلمانان توجهي به استقلال و عزت خود نداشته باشند و در اقتصاد و امنيت و همه موضوعات مشكل داشته باشيم، درحالی‌که راه زندگي تكيه به داخل، ايمان و جوانان درس‌خوانده و با تقواست و خداوند هشدار داده است كه آيا مي‌توان به اين دشمن اعتماد كرد. امام جمعه موقت تهران تصريح كرد: شاهد بوديم كه اين ناآدم امريكايي(ترامپ) با عصبانيت راجع به برجام صحبت كرد و آن تصميمات را گرفت. اين نشانه عصبانيت و غيض و غضب است. خداوند در آيات قرآن خطاب به امثال ترامپ، وزير خارجه او و ساير همراهانش مي‌فرمايد، بميريد با غيضي كه داريد و مرگ بر شما.
امامي كاشاني تصريح كرد: اين دشمنان با ناراحتي كشور خوشحال مي‌شوند و اگر ما علم و پيشرفتي داشته باشيم ناراحت مي‌شوند درحالی‌که بايد روي پاي خود بايستيم و به توان داخلي تكيه كنيم. در اين صورت دشمن هيچ غلطي نمي‌تواند بكند. وي با اشاره به سخنان اخير مقام معظم رهبري با كارگزاران نظام اظهار داشت: ما بايد دشمن را بشناسيم و به او اعتماد نكنيم و از تجربه‌هاي گذشته درس بگيريم. مسئولان بايد به جوانان و توان داخلي در مسائل اقتصادي تكيه كنند و راه‌حلی براي امور معيشت مردم، سرمايه‌گذاري، ازدواج و اشتغال پيدا كنند.
امامي كاشاني گفت: مقام معظم رهبري بر اصل 44 تأكيد كرده‌اند، اين اصل حمايت از بخش خصوصي و سرمايه‌گذاري است بنابراين در بدنه دولت بايد اشكال‌تراشي در خصوص سرمايه‌گذاري و كار برداشته شود. امامي كاشاني با اشاره به سخنان اخير وزير خارجه امريكا گفت: وزير خارجه بي‌خرد و بي‌عار امريكا مي‌گويد كه ايران بايد چنين و چنان كند و راجع به موشك‌هاي ما سخن گفته، درحالی‌که اصلاً بحث آنها موشك نيست؛ بحث آنها اسلام و دين مردم ايران است. آنها از اسلام ناراحت هستند و اسلام عربستاني با حاكمان آن را دوست دارند وگرنه اگر ايران موشك و تمام سلاح‌هايش را هم متوقف كند و مانند فلسطين فقط با سنگ به دفاع بپردازد آيا فكر مي‌كنيد كه آنها ايران را رها مي‌كنند، خير، زيرا بحث فكر، ‌دين و عقل است و اشتباه است كه بگوييم دشمني آنها به خاطر چيزهاي ديگري است.
‌ جدايي معنويت و سياست يعني قدم در سكولاريسم
حجت‌الاسلام عليرضا پناهيان، استاد حوزه و دانشگاه هم در سخنراني پيش از خطبه‌هاي نماز عبادي سياسي جمعه تهران گفت: تا ارتباط معنويت و سياست را عميقاً درك نكنيم، شاهد ايجاد انواع سکولاریسم خواهيم بود، همین‌که معنويت و سياست را جدا كنيم قدمي در جهت سکولاریسم است. وي در خصوص معنويت و سياست، اظهار داشت: نماز جمعه تجلي‌ و وحدت‌گاه سياست و ديانت ما است.
جامعه ما برايش جا افتاده كه سياست و ديانت ما عين همديگر و درهم تنيده هستند. وي ادامه داد: اما معنويت يك مسئله فوق‌العاده است، احساس خوش تقرب، اشك، استغفار و ديگر دعاها اينها همه با سياست ارتباط دارند، ما تا ارتباط معنويت و سياست را عميقاً درك نكنيم رابطه سياست و ديانت‌مان روشن نشده و شاهد انواع سکولاریسم خواهيم بود. اين استاد دانشگاه اظهار داشت: همین‌که معنويت و سياست را جدا كنيم، قدمي در جهت سکولاریسم است. يكي از مهم‌ترین راه‌هاي معنويت توجه به مسائل سياسي است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار