کد خبر: 908821
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰
رئيس‌جمهور با گراميداشت ياد و خاطره شهداي والا مقام انقلاب اسلامي، دفاع مقدس و مدافعان حرم، تصريح كرد: شهدا مقام والايي دارند و در تاريخ انقلاب و دفاع مقدس، روزها و ايام مهم و سرنوشت‌سازي را آفريدند و جايگاه والايي دارند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني دفتر رياست جمهوري، دكتر حسن روحاني روز پنج‌شنبه در مراسم يازدهمين كنگره تجليل از ايثارگران، ويژه شهداي فتح خرمشهر كه همزمان با سوم خرداد سالروز آزادسازي خرمشهر و روز ملي مقاومت، ‌ايثار و پيروزي برگزار شد، گفت: ماه رمضان، ماه غفران و رضوان الهي و ماه نزول قرآن، شب‌هاي قدر و ماه امام مجتبي(ع) و مولايمان اميرالمؤمنين علي(ع) است.
روحاني با بيان اينكه بايد قدردان لحظات سرنوشت‌ساز زندگي‌مان باشيم، گفت: حضرت علي(ع) در جنگ احزاب تنها دقايقي در برابر دشمن ايستاد، اما عمل او در آن ميدان موجب پيروزي و سرنوشت‌ساز بود به گونه‌اي كه پيامبر(ص) هنگامي كه حضرت علي(ع) به ميدان مي‌رفت، فرمود: تمام ايمان در برابر تمام شرك و كفر ظاهر شده است. رئيس‌جمهور با بيان اينكه عمل انسان گاهي به منزله كل اسلام و ايمان بوده و حضور، فداكاري، اقدام، عمل و كلام او معادل عبادت همه انسان‌ها مي‌شود، گفت: پيامبر(ص) پس از جهاد حضرت علي(ع) در جنگ خندق، فرمود: «يا علي با كار تو غرور و افتخار در خانه هر مسلمان به‌وجود آمد و ذلت به خانه هر كافر رفت.» دكتر روحاني تأكيد كرد: ملت ايران و ملت‌ها و رهبران اسلامي گاهي در لحظاتي مهم و سرنوشت‌ساز قرار مي‌گيرند كه بايد در آن تصميم و عمل سرنوشت‌ساز داشته باشند.
دكتر روحاني با بيان اينكه از ابتداي نهضت اسلامي، شهداي فراواني در حوادث گوناگون از جمله حادثه فروردين 42 در فيضيه و پس از آن در سال 57 و دوران دفاع مقدس داشته‌ايم، گفت: شهداي انقلاب اسلامي و دفاع مقدس همگي در تاريخ انقلاب نقش‌آفرين بوده و از عزت، شرف، ملت، ايمان و ارزش‌هاي كشور، دفاع كردند. رئيس‌جمهور با تأكيد بر اينكه اگر فداكاري و ايثار رزمندگان وجود نداشت و اگر آنها ايستادگي و دفاع نكرده و از مرز و بوم، حيثيت، اسلام و انقلاب دفاع نمي‌كردند، امروز معلوم نبود در چه شرايط و جايگاهي قرار داشتيم، گفت: در چند سال اخير ديديد كه عده‌اي تروريست در عراق و سوريه با جان، مال و ناموس مردم چه رفتاري داشتند.
ملت ثروتمند اما ذليل به جايي نمي‌رسد
دكتر روحاني با بيان اينكه عزت، عظمت و آبرو از هر چيز ديگري براي يك ملت، بالاتر است، افزود: اگر ملتي ثروتمند و پرجمعيت داشته باشيم، اما در برابر يك ابرقدرت، ذليل باشيم، به جايي نخواهيم رسيد. رئيس‌جمهور با اشاره به اينكه رئيس‌جمهور جديد امريكا مردم عربستان را گاو شيرده مي‌نامد و با وقاحت اعلام مي‌كند كه بايد آنها را دوشيد، گفت: ثروت و زندگي زيبا براي يك ملت ارزشمند است، اما بالاتر از آن جايگاه و آبروي يك ملت است. دكتر روحاني تأكيد كرد: امروز ملت ايران به عنوان ملتي بزرگ و عزيز در دنيا مطرح است، چراكه يك تنه و با اتكا به خدا و توسل به پيامبر و ائمه در برابر دشمن ايستاد و دفاع كرد. رئيس‌جمهور با بيان اينكه در دوران دفاع مقدس، شرق و غرب، در برابر ما قرار داشت و همه گونه امكانات در اختيار دشمن قرار مي‌دادند، گفت: ملت ايران در اين جنگ هشت ساله بسيار مظلوم بود و رزمندگان ما به تنهايي ايستادند و روزهاي پرافتخار زيادي را به‌وجود آوردند. دكتر روحاني با بيان اينكه اولين عمليات بزرگ و غرور آفرين ما در دوران مقدس، عمليات ثامن‌الائمه بود كه منجر به شكست حصر آبادان شد و پس از آن عمليات بستان، عمليات فتح‌المبين و علمياتي بود كه در سوم خرداد منجر به آزادي خرمشهر عزيز گرديد، گفت: در آزادسازي خرمشهر همه ملت ايران اعم از ارتش، سپاه، بسيج، عشاير و نيروي انتظامي، تلاش كردند.
پيام فتح خرمشهر شكست‌ناپذيري ايران
رئيس‌جمهور تأكيد كرد: پيام سوم خرداد اين است كه دنيا در فتح خرمشهر پذيرفت، ايران شكست‌ناپذير است. دكتر روحاني با بيان اينكه در دوران دفاع مقدس هيچ روزي مردم ايران را از روز آزادسازي خرمشهر خوشحال‌تر نكرد، گفت: اين غرور و افتخار متعلق به شهدا، جانبازان، ايثارگران و خانواده‌هاي آنان است كه توانستند شادي و غرور را براي ملت به ارمغان بياورند.
رئيس‌جمهور تصريح كرد: هر اقدامي كه دولت براي خانواده معظم شهيدان و ايثارگران انجام دهد، يك تشكر ساده در برابر كار عظيمي است كه آنها با نثار عزيزانشان براي كشور انجام دادند و از خدا مي‌خواهيم تا به خادمان مردم توفيق دهد كه بتوانيم به وظيفه خود به درستي عمل كنيم. پيش از سخنان رئيس‌جمهور، معاون رئيس‌جمهور و رئيس بنياد شهيد و امور ايثارگران، آزادسازي خرمشهر در سوم خرداد را برگ‌زريني در هشت سال دفاع مقدس دانست و تأكيد كرد كه اين حركت رزمندگان اسلام، دوست و دشمن را وادار به تحسين مقاومت و ايستادگي رزمندگان در دفاع از كشور كرد. ‌ همچنين دكتر روحاني در اين مراسم از ۱۲ خانواده شهيد و برگزيده يازدهمين كنگره ملي تجليل از ايثارگران از جمله خانواده شهيد حاج احمد متوسليان و خانواده شهيد آيت‌الله اشرفي اصفهاني تقدير كرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار