کد خبر: 908815
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰
کرش از جدايي از ايران در پايان جام جهاني خبر داد
به نظر مي‌رسد تيم ملي فوتبال ايران و کارلوس کرش پس از هفت سال به خط پايان رسيده‌اند و آنطور که سرمربي پرتغالي به خبرگزاري رويترز خبر داده، او با رد تمديد قرارداد شش ماهه تا پايان جام ملت‌ها پس از جام جهاني از نيمکت ايران خداحافظي مي‌کند.
سعيد احمديان

با پايان کار ايران در جام جهاني روسيه قرارداد کارلوس کرش هم با تيم ملي به پايان مي‌رسد، قراردادي که پس از جام جهاني برزيل تمديد شد و حالا تنها چند هفته تا پايان آن باقي مانده است. برخلاف چهار سال قبل اما اين‌بار گويا نه فدراسيون و نه کرش علاقه‌اي به ادامه همکاري ندارند و شرايط شباهتي به روزهاي پس از بازگشت تيم ملي از برزيل ندارد. آن روزها با فشار مردم و نتايجي که فوتبال با کرش گرفته بود، سرمربي پرتغالي ماندني شد. البته وزارت ورزش يکي از مخالفان تمديد با سرمربي پرتغالي بود، اما در نهايت فشار افکار عمومي نتيجه داد تا کفاشيان حرف محمود گودرزي وزير وقت ورزش را زمين بيندازد و پاي قرارداد جديد کرش را امضا کند. اين روزها اما اوضاع کاملاً متفاوت است. با حاشيه‌ها و جنجال‌هاي کرش در اين چند سال، نه در فدراسيون و نه در وزارت ورزش نشانه‌اي براي ادامه همکاري با کرش ديده نمي‌شود تا جايي كه در يک سال اخير کمتر تلاشي از سوي فدراسيون براي پيشنهاد تمديد با کرش صورت گرفته است.
مذاکره براي تمديد با بي‌ميلي
اسفند گذشته بود که خبرگزاري رويترز از پيشنهاد شش ماهه تمديد قرارداد با کرش خبر داده بود: «فدراسيون فوتبال ايران پيشنهاد تمديد قرارداد با کرش را پس از جام جهاني و تا سال 2019 ارائه کرده است. کارلوس نه تنها بابت کارهايش طي سال‌هاي اخير، بلکه براي آينده نيز مورد توجه فدراسيون فوتبال ايران بوده است. او مي‌داند که ايران مايل است تا قرارداد وي را تمديد کند. بنابراين او اين پيشنهاد را دقيقاً مورد تجزيه و تحليل قرار خواهد داد و شرايط فني و ساختاري را که براي تيم مهم است در نظر خواهد گرفت.»
پيشنهاد تمديد تا پايان جام ملت‌ها هم از نظر خيلي‌ها از سوي فدراسيون هوشمندانه بود، چراكه با توجه به فاصله کوتاه جام جهاني تا جام ملت‌ها، مهدي تاج به‌رغم ميل باطني‌اش و با توجه به اينکه آوردن يک مربي جديد زمان مي‌خواست در نظر داشت تيم ملي با کرش در جام ملت‌ها حضور پيدا کند و پس از آن با اين مربي قطع همکاري کند.
البته خيلي‌ها به ماندن کرش با توجه به پيشنهاد شش ماهه فدراسيون اميدوار نبودند، اما مهدي تاج رئيس فدراسيون فوتبال اوايل ارديبهشت در حاشيه مجمع هيئت فوتبال استان خراسان رضوي از توافق با کرش براي تمديد خبر داده بود: «توافقاتي بين ما و کرش حاصل شده و با هم هماهنگي‌هاي لازم را انجام داده‌ايم.» حتي سوم ارديبهشت‌ماه محمود شيعي، عضو هيئت رئيسه فدراسيون فوتبال از ادامه همکاري با کرش تا پايان جام ملت‌ها خبر داد: «او تا پايان جام ملت‌هاي 2019 در تيم ملي حضور دارد و پس از آن درباره ادامه همکاري با او تصميم‌گيري مي‌کنيم.» با اين حال عدم شرکت کرش در مراسم قرعه‌کشي جام ملت‌ها در امارات با بيان اينکه «وقتي قرارداد ندارم، چرا به عنوان سرمربي ايران در اين مراسم حاضر شوم!» ابهام‌ها درباره آينده کرش روي نيمکت ايران را بيشتر کرد.
اعلام پايان همکاري پس از جام جهاني
سرانجام کرش که همراه تيم ملي فوتبال در ترکيه به سر مي‌برد با رد صحبت‌هاي مسئولان فدراسيون مبني بر توافق تا پايان جام ملت‌هاي 2019، از قطع همکاري‌اش با تيم کشورمان در پايان جام جهاني خبر داد. کرش 65 ساله پنج‌شنبه بود که به خبرگزاري رويترز گفت: «تقريباً يک سال از صعود ما به جام جهاني گذشته و اين حقيقت دارد که آنها به من قراردادي شش ماهه براي هدايت ايران در جام ملت‌هاي آسيا پيشنهاد داده‌اند. اين پيشنهاد اما در حد انتظارات من نبود. پرونده مذاکرات ديگر بسته و براي من تمام شده است. پيش از اينکه به استانبول بياييم، قرار بود فدراسيون در مورد پيشنهادش تجديدنظر کند، اما آنها اطلاعي به من ندادند. بنابراين حالا ديگر بايد اين مسئله را فراموش کنيم و به پيش برويم.»
به نوشته خبرگزاري رويتر، کرش که قصد داشت بعد از جام جهاني بازنشسته شود و زمان بيشتري با خانواده‌اش بگذراند، حالا مي‌خواهد اولين مربي‌اي شود که پنج بار به جام جهاني صعود کرده است: «اين فکر در ذهن من رشد کرد و با صداي بلند مرا مورد خطاب خود قرار داد و من بيشتر درباره اين فرصت يگانه تاريخي به فکر فرو رفتم، براي اينکه تبديل به تنها مربي تاريخ شوم که با پنج کشور به جام جهاني صعود کرده است. حالا علاقه و انگيزه‌ام افزايش یافته و اين مهم‌ترين هدف و انتظار از خودم خواهد بود.» سرمربي تيم ملي ايران از پيشنهادهاي آفريقايي و آسيايي‌اش خبر داده است: «من دو پيشنهاد دارم، يکي از آفريقا و ديگري از آسيا. اين دو تيم براي صعود به جام جهاني 2022 شانس زيادي دارند، اگر اين اتفاق نيفتاد بعد از جام جهاني به دو پيشنهادي که از انگليس دارم، فکر خواهم کرد.» از ازبکستان به عنوان يکي از گزينه‌هاي احتمالي کرش نام برده مي‌شود. اعلام خبر قطع همکاري کرش با ايران پس از جام جهاني در شرايطي است که مسئولان فدراسيون هنوز به اين خبر واکنشي نشان نداده‌اند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار